/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp / 2000 install..
Fra : mintos1902
Vist : 242 gange
40 point
Dato : 07-01-04 22:46

Jeg har et problem, når jeg skal installere XP el. 2ooo bruger jeg booted cd. den indlæser driver i starten, derefter blinker den kun i venstre side af skærmen men kommer ikke vidder, jeg har opdaterer bios.. skiftet hd.. skiftet ram.. delete alt i bios'en, skiftet cd-drevet, prøvet andre cd'er, der er onboard netkort + lydkort.. så hvis der er en der har et svar eller ide skal de være velkommen..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-04 22:48

Prøv at starte den med en startdiskette i stedet for cden og hvordan ser cden ud er der evt ridser i ???

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 07-01-04 23:05

har du prøvet at tegne et pentagram og slå korsets tegn omvendt

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-01-04 23:27

hej mintos1902
det er meget nornalt, nogle gange kan den stå i optil 15 minutter før den går videre

Kommentar
Fra : mintos1902

Dato : 07-01-04 23:29

Jeg har prøvet med 2 forskellige cd'er og de virker på en anden maskine.. og ja jeg har tegnet op og ned af lofter og vægge, det eneste jeg mangler er at bruge mit motherboard som bordskåner... Men ellers tak for jeres svar..

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 07-01-04 23:34

fortæl lidt om din pc

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-01-04 23:36

Hej Mintos1902

Jeg vil heller ikke anbefale dig at bruge dit motherboard som bordskåner.........det kan KUN gå galt

Hvis alt er skiftet og CDérne virker på andre maskiner, så er det måske er dit bundkort der er røget en tur????
Ikke fordi jeg har den vilde forstand på det, men det var da en mulighed.

// Toupie

Kommentar
Fra : mintos1902

Dato : 07-01-04 23:49

Det er et ECS L7***** 2,4 cpu... 256 mb ram.. og med en 40 gb IBM hd. 64 mb grafikkort.. som er det eneste som er tilsluttet motherbordet..jeg kan ikke huske så meget af det, da jeg er på job lige nu..

Kommentar
Fra : mintos1902

Dato : 07-01-04 23:55

Jeg vil lige sige at jeg kan godt install... win 98.. men heller ikke her kan jeg bagefter opgradere til xp el. 2000 snøft..

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 08-01-04 00:00

Det eneste der ikke er skiftet er åbenbart motherboarded. Måske skal fejlen søges der og da BIOS prom'en er monteret på MB kunne man måske også forestille sig noget der. Har du prøvet at sætte BIOS til default settings og deaktiver onboard enhederne.
Man kan vel gå ud fra at du har prøvet at skifte de nævnte ting en ad gangen.
Tough one!

Kommentar
Fra : mintos1902

Dato : 08-01-04 00:06

Jeg har opdateret bios.. default settings.. deaktiveret lydkort/netværkskort.. og skiftet ram hd skærmkort en efter en.. ;-(

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-01-04 00:10

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 08-01-04 00:15

Du har vist nok et problem

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-01-04 02:30

du kan prøve at sætte din bios til 100 istedet for 133
og så start op med en win98 startdisk og så når startdisken er loadet så aktivere smartdrv
og hvis det er 2 blokke ram du har i så kunne du prøve at tage den ene ud

Kommentar
Fra : mintos1902

Dato : 08-01-04 03:01

technet>> Det lyder måske ikke så tosset , det vil jeg prøve når jeg får fri.. på forhånd tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : mintos1902

Dato : 08-01-04 16:19

Jeg må sige, at intet af det jeg har prøvet virker .. Tror bare jeg kikker mig om efter et nyt board... ;-(

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-01-04 01:16

hvorfor give op så let .
selv på en gammel 486 100 mhz kan køre win2k

men hvilket skærmkort har du det er måske her det ligger

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-01-04 21:03

hej !
måske kan du starte xp ved hjælp af en diskette,f.eks til win98,den skal bare kunne få fat i dit cd rom drev.
vælg start computeren med cdrom support
skriv d: << hvis d er dit cdrom drev
skriv cd i386
skriv winnt
virker nok osse på en win2000 cdrom
mangler du boot disk kan du hente den på
http://www.drd.dyndns.org/fr_index.html?/disks.html
filen smartdrv.exe kan osse få fat i dit cdrom drev.skriv da først
smartdrv.exe
du behøver ikke flere disk til at indstallere win xp/2000 kun en win98 f.eks