/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Formatering af Multimediacard
Fra : stig49
Vist : 441 gange
150 point
Dato : 07-01-04 21:22

Jeg har købt en Pontis SP504 MP3 Player da den kunne afspille Multimediacard (MMC) som jeg havde et par stykker liggende af.
Jeg har installeret den medfølgende software (Pontis L.E.D 4.02) og hentet en opdateret driver så den fungere sammen med XP.
MEN hvordan får jeg mine gamle kort til at fungere i afspilleren?
Der fulgte et 32mb MMC med, og den kan jeg lægge musik ind på unden problemer, men kun gennem L.E.D.
Når jeg sætter det medfølgende MMC i en cardreader skriver den at kortet ikke er formateret.
Mine gamle MMC kan L.E.D. ikke finde når jeg sætter dem i afspilderen og der er ingen funktioner til at formatere kortet.
Jeg har prøvet at lægge musik ned på mine gamle kort og så sætte dem i afspilleren, men den kan ikke registerer at der er nogle numre på kortet.
Jeg har snakket med et par stykker som mener at det er fordi afspilleren kører på FAT16.
Men hvordan får jeg formateret kortne til FAT16? XP kan kun formatere til FAT og FAT32

MVH Stig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-04 21:41

Har du prøvet om du er så heldig, at du kan se den med en 98 startdiskette.
Og så formatere den med fdisk.
Emesen.

Kommentar
Fra : stig49

Dato : 07-01-04 22:15

Jeg har også prøvet af formatere MMC i WIn98, her kan man dog ikke vælge FAT, men det virker heller ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-01-04 22:32

Partition Magic kan formatere i Fat 16 / 32 / NTFS

Kommentar
Fra : stig49

Dato : 10-01-04 21:00

Jeg har nu prøvet at installere Partition Magic 8.0, men den kan, så vidt jeg kan se, kun dele harddisken op og så formatere de forskellige drev til at køre FAT, FAT32 og NTFS.
Eller er det mig der er helt galt på den?

Kommentar
Fra : stig49

Dato : 10-01-04 22:14

PS. jeg har prøvet at klikke på eneskaber på et af de kort der fulgte med. Der står at
filsystemet hedder RAW.

Hvad f..... er det, og hvordan får jeg formateret til det?

På forhånd tak
Stig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-01-04 11:22

Canon s50 benytter filformatet RAW til at gemme billeder i "rå" tilstand så der kan rettes mere på billedet bagefter. (et filformat a.la. TIFF)
Men hvis du med Partition Magic kan formatere dit kort til Fat (Fat 16), så kan du jo det du vil.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-04 18:44

>>XP kan kun formatere til FAT og FAT32<< hvis det er rigtigt at XP kan formatere til Fat / Fat32 / NTFS så kan du prøve med Fat = Fat 16
Emesen.

Kommentar
Fra : stig49

Dato : 21-01-04 17:46

Det har jeg prøvet, så det er ikke FAT der fungere.
Men hvad f..... skal man så gøre?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-04 18:27

Det kunne være Fat 32 som på mit foto CF-kort, og det er Cannon selv som formaterer.
Emesen.

Kommentar
Fra : stig49

Dato : 03-02-04 18:07

Optatering af spørgsmålet!

Jeg har spurgt forhandleren som siger at filformatet skal være RAW på kortet.
Spørgsmålet er nu hvordan jeg får formateret mine multimediacards til filsystemet RAW, Windows XP kan
umiddelbart ikke gøre det, så er det et program jeg skal have fat i?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-02-04 18:42

Her melder jeg pass - desværre.
Emesen.