/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
localhost
Fra : dingo2000
Vist : 319 gange
20 point
Dato : 07-01-04 20:15

jeg har en mysql database på mit domæne, som jeg tilgår med en almindelig connectionstring ConnString ="Driver=MySQL;SERVER=localhost;DATABASE=xxx;UID=xxx;PASSWORD=xxx;" men men men.. hvis jeg nu skal lave en løsning lokalt på min PC , hvad skal jeg så skrive, for at database kaldende ik fejler...???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-01-04 22:57

Jeg vil lige sige først at jeg ikke er kendt med ASP.. mrn jeg vil gætte på at det er din mysql konto det er galt med.. prøv at sætte din IP eller din maskinenavn ind..

Kommentar
Fra : dingo2000

Dato : 08-01-04 19:24

connection strengen virker fint når min asp side er oploadet... mit problem er at jeg gerne vil kunne lave de samme database kald lokalt som jeg kan når ASP siden er uploadet... Jeg vil nemlig gerne slipe for at udarbejde mine asp sider i FTP programmets editor u know what i mean?

Kommentar
Fra : dingo2000

Dato : 13-01-04 18:14

er der slet ingen der ved noget??

Kommentar
Fra : FrostEyes

Dato : 14-01-04 18:59

For det første, hvilken server forsøger du at afvikle ASP koden på. Er det en IIS.

Har du været inde i din computer administration og sikret dig at der er de rigtige tilladelser til at køre script osv. Og at din internetbruger har de rigtige tilladelser for dit system.

Jeg har ikke selv arbejdet med MySQL databaser, men jeg kan give dig et eksempel som virker på en comp med en Access database.

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN ="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("..\database\data.mdb")
Conn.Open DSN

Kommentar
Fra : dingo2000

Dato : 14-01-04 19:21

min database ligger på mit domæne, og er en MySQL 3.23.58
jeg sidder lokalt her på min PC og prøver at lave et database kald, dvs til databasen beliggende på mit domæne.
Er det overhovedet muligt?