/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Studere dansk hjemme...
Fra : White
Vist : 307 gange
100 point
Dato : 06-01-04 21:03

Er der nogen der kender en god computer-pakke til at lære dansk med for en engelsk-sproget? Gerne en der er grundig med udtale...

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 06-01-04 21:09

Nu er det godt nok ikke en cd-rom, men hvad angår grundig udtale af danske ord og sætninger, har jeg lige haft købt et danskkursus til min canadiske kæreste, hvor der er en virkelig grundig udtale. Det kostede vist 2 eller 300 for tre cdere med en grammatik- og en opgavebog. Hvis jeg skal finde finde "mærket" på kurset, kan du jo sige til. Men det er jo et computerkursus, du er ude efter, og det er det jo altså ikke.

Venligst fra Thorendal

Kommentar
Fra : White

Dato : 06-01-04 21:13

Det lyder måske som noget... Det ville være dejligt hvis du ville finde "mærket" på det til mig, så jeg kan undersøge det lidt nærmere... Hva´ siger din kæreste til det, kan det bruges?

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 06-01-04 21:54

Hmm...min kæreste er ikke hjemme lige nu og sidder derfor ikke med kurset i hånden, men han mener det er udgivet af Univerb, og han kan heller ikke huske om det er 2 eller 300 kr det koster...så det var vist rimelig tarveligt af mig at give udtryk for at kunne finde et svar lige med det samme.
MEN jeg købte det i GAD på Strøget i København, og der har de dem i hvert fald. Kurset indeholder 3 cd'ere, to kassetter (med identisk indhold) og to bøger til. Det kommer i en kassette på størrelse med et videobånd.
Det er et godt kursus, han er glad for det, men er ikke gået ordentlig i gang endnu. Men jeg har også lyttet til det og synes det lyder rigtig godt som et begynderkursus.
Du kan eventuelt kontakte GAD på Strøget på:

Gad Strøget
Vimmelskaftet 32
1161 København K
Tlf.: 33 15 05 58

Håber det kan hjælpe lidt.

Venligst fra Thorendal

Kommentar
Fra : White

Dato : 06-01-04 21:59

Ok det er 3 lyd cd´er...? Jeg har allerede et ligende kursus... Tak. Men det skal helst være computer baseret...

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 07-01-04 11:07
Kommentar
Fra : justa

Dato : 20-02-04 22:06

Hej,
Jeg har undervist i dansk for udlændinge i mange år. Hvis det er en begynder cd du efterlyser, kan du prøve at anskaffe AlfaBeta (men den virker ikke på XP). Der er også et godt program/cd der hedder Rosetta Stone som findes til flere sprog. Husk at tjekke at den version du køber passer til styrsystemet på din pc.
Good Luck - Justa