/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Nyt tag
Fra : line2000
Vist : 305 gange
20 point
Dato : 06-01-04 08:57

Vores tag skal skiftes, er der nogle billig muligheder at laves med OK kvalitet? Hvilket firma kan gøre det?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 06-01-04 09:04

Gå ud og spørg nogle murere og tømrer, og få et tilbud.Fortæl dem hvad du lægger vægt på, og at du er ude efter tilbud hos flere. fortæl dem der ligger i den høje ende, at der er nogle der har afgivet lavere tilbud, og forhør dig om det laveste tilbud også er kvalitetsmæssigt i orden, og om han er under en garantiordning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-01-04 09:11

For at gøre jer selv en tjeneste, så sørg for at lave en art udbudsmateriale. Hvad vil i selv lave, hvad skal han have med. Hvad skal du have andre håndværkere til at fikse.

Dagens håndværkere idag er uhyrligt gode til at skrive kringlede tilbud, der holder alverdens bagdøre åbne med muligheden for at skrive alen-lange ekstraregninger.

Har i ikke en håndværker i familien eller omgangskredsen der kan hjælpe med at samle priser sammen.

Til det formål der, findes der iøvrigt mindre rådgivere der vil kunne hjælpe med indsamling af priser, vurdering af tilbud. Hvem der duer af dem, står beklageligvis hen i det uvisse.

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 06-01-04 09:15

Du skal også lige finde ud af hvilken slags det er og hvilken slags du vil have .Der er mange forskellige slags tage og lige så mange priser ..

thomat

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-01-04 09:17

Line2000
Hvilke tag har i på huset nu???
Hvis jeg ved dette, kan jeg give et bedre svar.

mvh
jms

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-01-04 10:17

Det vil jeg også sige hvad for et tag taler vi om skal tilbudet også være med undertag hvor meget kan du evt selv lave osv Mvh SUNE

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-01-04 19:17

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-01-04 17:10

hejsa jeg mener heltklart du skal finde en tømrer blandt dine bekendte eller deres omgangskreds at bruge en ingenør eller en anden byggetekniker kan sommetider blive meget dyrt de finder heletiden på noget som ikke kan holde (selv om selv samme konstruktion har holdt i 100 år) jeg har lavet mange nye huse for typehusfirmaer (ca 100) og hvergang bygherren har allieret sig med en bygningsrådgiver så er der altid noget der er lavet forkert og som skal ændres jeg har gentagende gange oplevet forskellige ting på nøjagtig samme husmodel der ikke var godt nok lavet
men jeg kan godt se at de skal finde noget ellers vil man jo ikke anbefale naboen der står og skal bygge et nyt hus at bruge den samme bygningsrådgiver
find en tømrer som du stoler på og lad ham se på det det er helt klart den faggruppe som har mest insigt i byggeri og renovering

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 03-02-04 01:30

husk du også har mulighed for at lægte op på det gamle tag og så lægge metaltegltag som nyt tag. På den måde slipper du får at lægge nyt undertag, og samtidig får du noget nær det bedste undertag du kan få. Det kommer selvfølgelig an på hvad for et tag du har nu. Den her måde anbefales af mange proffesionelle, og den fås næsten ikke billigere - og pæn er den også. Søg på lindab og den slags.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 03-02-04 07:39

hmmm ja det er rigtigt det er nemt men husk lige og få flyttet tagrenden op under de nye plader ellers rander vandet bare ud over hvis det regner meget det ligner også lort hvis tagrenden hænger langt under

Kommentar
Fra : jane041077

Dato : 05-02-04 23:45

Køb materialerne via et tysk byggefirma og spar momsen. Gå til nærmeste tekniske skole og spørg efter tømrer afdelingen. Her vil du finde dygtige unge håndværkere som gerne vil tjene en skilling oveni lærlinge lønnen. Brug evt en sidste års tømrer. Inden da skal du kende den hvide pris så du kan slå lærlingen i hovedet hvis han er for dyr. Betal kun efter udført arbejde. Sørg for rigelig kaffe og sodavand. Håndværkere er også mennesker.....

Venlig hilsen

Jane og Bo.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-04 22:54

Skal du ikke have lukket spørgsmålet ??Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-02-04 01:45

Hvordan kan det være man bruger andres tid uden at gide at svare ??? Underligt Mvh Sune

Kommentar
Fra : thomat

Dato : 14-02-04 11:46

>> sune ja det er træls at man ikke kan overkomme at svare tilbage men det gør line2000 åbentbart ikke hun skrev for øvrigt et andet inlæg samme dag vedrørende topskat der har hun heller ikke givet lyd fra sig
Mvh thomat

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-04-05 00:16

Skal du ikke have lukket dit spørgsmål ?? Mvh sune