/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
hæmorider
Fra : blas
Vist : 1059 gange
20 point
Dato : 04-01-04 20:15

Hej
Jeg har fået konstateret en lille hæmoride indenfor endetarmsåbningen, som klør meget særlig efter afføring.
Min læge siger jeg kan få den fjernet ambulant med en elastik, så den dør hen, men det er jeg ikke så glad for.
Har du evt. et forslag til et naturlægemiddel der kan hjælpe.

Jeg har prøvet proctosedyl stikpiller og salve i 3 uger, det hjalp en smule, men kom igen da jeg var færdig med kuren. Jeg er heller ikke så vild med at bruge den slags, som indeholder binyrebarkhormon.

Håber nogen kan hjælpe mig
Hilsen blas.

Accepteret svar
Fra : H_Rude

Modtaget 30 point
Dato : 04-01-04 20:43

Kære Blas
En hæmoride er jo en åreknude, dvs. en åre der til dels er blevet knebet af. Jeg har svært ved at forestille mig at naturmedicin kan hjælpe. Men det kan måske hjælpe af spise en grønsagsrig kost med mange fibre i en periode, så din afføring bliver mere lind og så åren ikke bliver belastet, så kan du være heldig at den forsvinder igen.

Jeg har spurgt min kone som er læge, hun siger at hun har haft mange patienter der har prøvet det med elastikken. Der er ingen der har beklaget sig over den løsning (smerter eller andet). Hun vil anbefale dig den løsning, da den virker og jo er helt uden medicinsk kemi (bortset fra lokalbedøvelsen).

Held og lykke - Henrik

Kommentar
Fra : Fnuller_23

Dato : 04-01-04 21:27

hey blas.
mit råd er at gøre som din læge forslå dig. da jeg aldrig har hørt om noget naturlægemiddel som skulle kunne få sådan en til at forsvinde. Ud over det så gå det utrolig hurtigt på den ambulante måde.

held og lykke - Fnuller_23

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-01-04 22:55

Jeg har engang hørt at man kunne lave en te af padderokke hælde i en vaskebalje og plante den dertil indrettede i vædsken en halv times tid og at det så skulle hjælpe *SS *SUNE

Godkendelse af svar
Fra : blas

Dato : 04-01-04 23:42

Tak for svaret H_Rude.

Jeg kan ikke rigtig forstå det med lokalbedøvelsen. Min læge sagde man ikke blev bedøvet.
Hvis man gør det, så tror jeg ikke jeg ville være nervøs.
Hilsen Blas

Kommentar
Fra : H_Rude

Dato : 05-01-04 00:18

Kære Blas

Hvis der er riciko for smerter i f.m. behandlingen, kan jeg ikke forestille mig du ikke bliver tilbudt bedøvelse. Måske har din læge talt om fuldbedøvelse. Overvej at omlægge din kost hvis du må trykke meget når du er på toilettet, ellers ricikere du at nye hæmorrider opstår.

Held og lykke - Henrik