/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SYSTEM-/CPU temeratur
Fra : Jonn87
Vist : 431 gange
5 point
Dato : 04-01-04 13:06

Er disse temperature normale?

SYSTEM Temperature:
20°C

CPU Temperature
50°C

Vær sød at svare seriøst

Kommentar
Fra : slander

Dato : 04-01-04 13:10

nu skriver du ikke hvilken CPU du har og du skriver heller ikke om temperaturen er ved hårdt arbejde eller om det er i hvile..

hvis det er i hvile så er temperaturen måske lige i overkanten for så vil den stige en del ved arbejde..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 04-01-04 13:13

Det er ved almindeligt arbejde...

CPU:
AMD Athlon(tm) XP 2000+
2.2 GHz

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 04-01-04 13:16

133/133

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 04-01-04 13:18

Det er vist ikke helt galt. DU kan tjekke i bios (tast delete når du starter din pc).
Det er forskelligt fra bundkort til bundkort, så jeg kan ikke sige hvad du skal se efter, men bare at du forlader bios uden at save, så sker der ikke noget
Temperaturen er forskellig fra pc til pc, men hvis din pc ellers køre fint skal du ikke bekymre dig.
M.V.H. KH

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 15 point
Dato : 04-01-04 13:18

Det er CPU temperaturen der er lidt høj, men den er ikke for høj, endnu.
Har du kikket ind i kabinettet og set efter om der er en halv støvsugerfuld i køleribberne på CPU'en?
Selv om en CPU ikke er FOR varm så vil en forhøjet temperatur nedsætte ydelsen væsentligt of kan i værste fald gøre arbejdshastigheden mere end sløv.
Køleenhedenskal have en god fast forbindelse på CPU'en og ventilatoren skal køre frit uden mislyde.
Man kan uddybe spørgsmålet meget mere, men så skal der beskrives lidt mere om mhz. og opgaver mm.

Bjarne

Kommentar
Fra : slander

Dato : 04-01-04 13:18

så vil jeg anbefale at du evt monterer en kabinet blæser for at få lidt bevægelse of fornyelse af luften inde i dit kabinet..

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 04-01-04 13:47

Tak for svaret BjarneD og i andre :D

ps. ja der var en del støv...