/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
FOrmat til Hjemmevideo ?????
Fra : Judge_GeForce_DK
Vist : 583 gange
40 point
Dato : 03-01-04 19:57

Jeg har lige fået et Tv-kort, jeg har købt det for at lave mine gamle HI8 Videokamera film om til et format der kan køres på PC og DVD.
Men jeg er meget i tvivl om hvilket format og hvordan det skal kompremeres både film og lyd så det er i super kvalitet men ikke flyder alt for meget (det er ok med en ½ time film på en CD)

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-01-04 20:42

Hej Judge_GeForce_DK

Du kan aldrig komponere noget der er bedre end den kilde du optager fra.

Jeg kender ikke HI8's format, men en almindelig videofilm har formatet 352 x 288 punkter. Supervcd har opløsningen 480 x 576, så din opløsning skal nok ligge der i mellem. Med til dit grabberkort, burde der følge noget software der på enkelt vis fortæller dig hvordan du vælger optageformat. Er dette ikke tilfældet, kan jeg anbefale dig at skaffe Pinnacle studio. Dette program er ganske fortrinligt til hjemmevideoredigering.

Vil du vide mere om videoredigering/konvertering oma. Kan jeg varmt anbefale dig at tage et kig på denne side: http://www.dvdrhelp.com/vcd . Der står alt hvad der er værd at vide

mvh srhansen

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 24-02-04 11:55

hvis du kun vil ha en halv time på en cd så brug formatet svcd eller du kan måske også bruge dvd formatet hvis din film ikke er længere alt efter hvordan du så komprimere lyden....