/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil skal jeg have ?????
Fra : engparken
Vist : 842 gange
100 point
Dato : 03-01-04 17:02

Hej og godt nytår til alle inde på Kandu.
Jeg har en fiat punto lige for tiden,men mit problem er at bilen er lige lille nok fordi vi har også 4 børn som er 2,6,10 og 13 år alle drenge.Det som jeg ville høre om er hvilken bil (Personbil ) er stor nok til 4 børn ( Bagsædet ) Disse biler som jeg tror er store nok til 4 børn så ikke de sidder dårligt er Audi,Mercedes,Volvo 240 og VW Passat. Vi skal IKKE have en NY bil men en brugt til billig penge. Det er ikke noget problem hvis vi skulle have en ny bil fordi så ville vi nok købe en Fiat Multipla med 6 sæder i.
Jeg håber der er nogen der ved hvilken bil der er meget plads i. ( bagsædet)
Venlig hilsen Engparken.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 17:05

citroen berlingo
peogot partner
toyota sportsvan

mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 17:06

ww transporter

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 03-01-04 17:07

uanset hvad, så er fire børn vel for mange på et bagsæde når der kun er tre seler....eller hvad...køb en billig hiace med sæder i hele kabinen...*s*

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 03-01-04 17:23

Jeg vil bare sige en lille ting til bdg at efter loven så må man godt have 4,5 og 6 børn med eller 8 bare jeg kan se.Jeg ved godt at der kun er 3 seler, men det er de yngste børn som skal have sele på, det vil sige at i vores tilfælde så er det ham på 2 og 6 og 10 år som skal have sele på, ham på 13 år køre uden sele og det er lovligt som det er lige for tiden.Hilsen engparken.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 03-01-04 18:10

Har du tre børn siddende, i hver deres sele, er der ikke plads til et fjerde barn på bagsædet, af en normal personbil!!!
Nu har du ikke angivet nogen max. pris, men som Toyota-mand vil jeg foreslå en Picnic
Den fåes med seks separate sæder!
Du kan få en årgang 97 picnic, der har gået ca. 120000km. for omkring 168000.-
En nyere 99'er, med 8000km.efter sig, til omkring 200000.-

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 03-01-04 18:15

engparken skrev Jeg vil bare sige en lille ting til bdg at efter loven så må man godt have 4,5 og 6 børn med eller 8 bare jeg kan se.Jeg ved godt at der kun er 3 seler, men det er de yngste børn som skal have sele på, det vil sige at i vores tilfælde så er det ham på 2 og 6 og 10 år som skal have sele på, ham på 13 år køre uden sele og det er lovligt som det er lige for tiden.Hilsen engparken.

det er meget mulig at loven siger det men elsker du ikke dine børn
hvis ja er det meget uforsvarlig at de køre uden sele
det kan jo godt værer du kører perfekt og kan se men der er andre fjolser ude i trafikken
mvh Granslam
ps. er selv far og ville aldrig lade mit barn kører uden sele

Kommentar
Fra : TriNciC

Dato : 03-01-04 18:42

jeg vil helst annbefale en volvo 740.... god plass baki.. jeg er selv 15 år og synes 740 er en god og stor bil...

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-01-04 21:05

Toyota Picnic, og det kan ikke være på andre måder hvis du vil have en billig og KANON bil. Benzin er hurtig og god, Diesel er mindre hurtig og god.

Accepteret svar
Fra : knallert_crazy14

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-04 23:08

ja, en rimelig billig og god bil vil faktisk som du selv siger være en volvo 240 ikk almindelig men en stationcar.. der kan monteres et extra bagsæde som vender bagud. det er meget sjovt for børnene at sidde og kigge på de biler der kommer bag en.
jeg har selv haft glæde af det som lille... samt det er en god bil som der altid er plads til en masse ting i.

Kommentar
Fra : 106

Dato : 03-01-04 23:18

En Peugeot Partner med ekstrsæde bagi.
God, billig bil. med god plads.
God fornøjelse...

Kommentar
Fra : TriNciC

Dato : 04-01-04 00:24

du kan alltids velge en vw. Transporter eller en caravelle... de har mye plass og stor bagasje plass... i tillegg får du god komfort som du kan få med både bensin og TDI

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 04-01-04 09:07

Hej igen og tak for alle de svar i har givet mig og min familie.
Lige en ting til granslam selfølgelig elsker jeg mine børn og kone meget højt,men du må give mig ret i at loven er underlig. Når man "kun" har en fiat punto og 4 børn og skal på ferie så kan jeg jo ikke sige til en af børnen du må ikke komme med fordi der ikke er en sele til dig. Hilsen engparken

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 04-01-04 10:13

nej det er rigtig men derfor behøves du jo ikke købe en bil efter loven
jeg ville men du skulle have en bil med masser plads til alle dine og hvor alle kan være spændt fast eks
citroen berlingo
peogot partner
toyota sportsvan
ww transporter
mvh granslam
ps. det var ikke min menning og overfuse dig men jeg bliver bare så harm når jeg ser og høre og folk der ikke spænder sine børn fast for som jeg skrev tideliger er traffikken det sted hvor der er flest egoistiske fjolser som kun tænker på at komme frem

Kommentar
Fra : GULBRANDSEN

Dato : 11-01-04 17:22

det sier seg selv.du må bare kjøpe deg en Mercedes stv 85-92mod.
der er det stor nok plass til hele familien din. dessuten er det få problemer med denne
bil typen. geir fra brøttum (lillehammer)

Kommentar
Fra : jagge

Dato : 13-01-04 15:26

Den billigste løsning er nok knallert_crazy14. Og en volvo 240 er nem og billig i reservedele, hvis du køber dem i Sverige. Hos Biltema kan du bestille direkte fra sverige, til svenske priser. Eller lave en tur ud af det med ungerne.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 30-01-04 11:59

Tak for svaret knallert_crazy14.

Kommentar
Fra : knallert_crazy14

Dato : 04-05-04 21:25

så lidt..