/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af brugt Webasto Thermo Top E
Fra : kimkho
Vist : 2437 gange
120 point
Dato : 02-01-04 22:27

Jeg har lige købt en brugt Oliefyr (Webasto Thermo Top E diesel årg. 1999) skal monteres i VW Golf II TD årg. 1991 og jeg har lige ET spørgsmål, som jeg meget gerne ville have besvaret

1 Der er kun een brændstofindgang, Kan jeg tage brændstof fra dieselreturløbsslangen, ved hjælp af T-stykke eller er jeg nødt til at gå helt tilbage til tanken for at trække ny ledning???

Mvh. Kim

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 02-01-04 22:41

På mit benzin anlæg, er der ført slange fra tanken, til fyret!!

Gert

Kommentar
Fra : peterjg

Dato : 03-01-04 00:50

Den med retur-slangen dur ikke, da den ikke går til bunden af tanken. Det vil sige,
at der ikke kan suges olie fra den, når din motor er standset.
Men held og lykke med dit lille projekt.
Venlig hilsen Peterjg

Kommentar
Fra : kimkho

Dato : 03-01-04 01:13

Hvad så hvis jeg sætter Oliefyret på fremløbsslangen istedet for returløbslangen ???

Jeg ved at på en bilvarmer med 2 strengsledning ,sætter man den ind på returløbet, måske suger den gennem dieselpumpen??? og måske er der en kontraventil i pumpen på fyret ??? Jeg ved heller ikke om den T-stykke man sætter ind ,kun tillader sug ,fra den ene side ???

Mvh. Kim

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 120 point
Dato : 03-01-04 10:33

Uden at vide det præsis: Er det ikke en dårlig ide, at dieselpumpen laver tryk på fyret, når motoren kører og fyret ikke gør?
Vil stadig tro, det er bedst,(vis ikke den eneste løsning) med separat slange, til fyret!!

Gert

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-01-04 10:53

Du SKAL have suget i tanken.. Pumpen kan ikke suge så langt, hvis den sidder oppe i motor rummet.

Kommentar
Fra : spaniel9

Dato : 13-01-04 18:50

Du skal tage det nede ved tanken med T stykke hvis der ikke er brændstof pumpe I tanken Og husk at pumpen skal sidde nede ved tanken

Spaniel

Godkendelse af svar
Fra : kimkho

Dato : 13-01-04 21:05

Tak for svaret g_h.
Jeg har trukket seperat slange fra Tanken , og det kører bare uden problemer

Mvh. Kim

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-01-04 21:42

Selv tak