/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
STIFINDER
Fra : refi
Vist : 389 gange
100 point
Dato : 02-01-04 15:30

Sikkert et nemt spørgsmål - men det driller alligevel.
Kører XP
Hvordan i hulens navn får jeg min stifinder til at lukke op i et bestemt bibliotek.
Den vil kun lukke op i "Dokumenter".
I Win98 var det så nemt at vælge "egenskaber" og så skrive stien, men det virker tilsyneladende ikke i XP.
Der findes jo godt nok et felt, men den fortæller mig bare at stien er forkert. Indtaster jeg en gyldig sti (hvad som helst) accepterer den det men lukker stadig op i "Dokumenter"
Har nogen en god ide.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 15:36

Skal måske lige tilføje at der IKKE er flere brugere eller andre mærkelige opsætninger.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 02-01-04 15:48

er vi enige om at du højre klikker på start og klikker på stifinder ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 15:50

Nej
Jeg har lavet en genvej der ligger på min nederste proceslinie og den virker godt nok.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 02-01-04 15:53

Prøv lige med en genvej for at se om det virker:
Opening an Explorer Window to the Directory You Want
If you want to create a shortcut for the Explorer to a specific directory,
include the directory you want in the Target.
For example:
%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, c:\+++++

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 16:02

Det kan jeg ikke få til at virke
/denne computer/navn (c:)

Sådan skulle linien se ud

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-04 16:24
Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 16:31

pallebhansen....
Det er vist noget af det nærmeste jeg er kommet, men den lukker nu kun op i "denne computer".
Jeg mangler stadig at kunne tilføje mit c-drev

Kommentar
Fra : clou

Dato : 02-01-04 16:38

Hvis der er et + tegn ud for Denne Computer, så dobbeltklik på det. Blot en idé. Godt Nytår til dig fra

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 16:40

Hovsa
Hvis jeg skriver et tilfældigt biblioteksnavn (dom naturligvis findes) så kan den godt finde ud af at starte i C:
Men det kan vist ikke være det helt rigtige

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 16:42

En kort kommentar til clou
Det er da rigtigt men det var ikke det der var meningen.
meningen var jo netop at jeg kun skulle trykke en gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 17:38

OK
Jeg lukker spørgsmålet og pallebhansen får mine point.
Om du vil dele med lengberg ved jeg ikke men han er faktisk inde på det samme.
Fortsat GODT NYTÅR

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 17:40

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 02-01-04 17:43

I lige måde :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 17:48

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan få det til at virke, er det ikke en genvej til et bestemt bibliotek du vil have stifinder til at lukke op.
Hvis det er så: Højreklik på skrivebord, opret ny genvej, skriv i boxen feks. C:\games\Need For speed og så giv genvejen et navn, og træk den til bundlinien.
Eller vil du bare have at når du højreklikker på start og stifinder, så skal den altid gå til et bestemt bibliotek?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 02-01-04 17:52

Er det kør boksen du har prøvet fra?
Kopier det her ind i boksen: %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, c:\programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-04 18:13

OK
Et afsluttende svar til jer begge.
Hvis jeg højreklikker på start og aktiverer stifinder kommer jeg ind i Menyen Start.
Men meningen var at jeg ville have en genvej til stifinder som altid starter i roden (c:)
Dette er nu lykkedes men hvis jeg ikke skriver et tilfældigt bibliotek så går den blot i denne komputer.
Jeg kunne ikke få den til KUN at acceptere c

Fortsat GODT NYTAAR til begge