/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Fonts efter installering af j2re1.4 (X11~
Fra : DeZZa
Vist : 448 gange
70 point
Dato : 02-01-04 13:48

http://home.no/dezza/Screen.jpg .. Har i set dette før?

Det skete efter jeg havde installeret j2re1.4 (Fra blackdown) .. Via apt-get ..

deb ftp://ftp.easynet.be/blackdown/debian sid main non-free <-- Fra sources.list

Det var først efter jeg havde slukket min comp og vågnede næste morgen jeg fandt ud af det. Jeg har prøvet dette problem før og endte med at ville geninstallere, men kom så til at skulle bruge nogle Java progs igen :/

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 02-01-04 14:40

Hvis man uninstallere gsfonts-x11, gsfonts og j2re1.4 (Som er en dependencies-kæde) virker alle fonts helt normalt igen.

Der er en her der har præcis samme problem, som mig vil jeg tro:
http://lists.debian.org/debian-laptop/2002/debian-laptop-200211/msg00404.html

Indtil da, må jeg køre uden Java progs :'( ..

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 03-01-04 17:53

hmmm har du prøvet at lege lidt med dine Fontpaths i XF86Config......det må da kunne løses. Har dog aldrig selv været ude for det selvom jeg selv har de 2 ovennævnte packages installeret

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 04-01-04 11:28

Hvordan skulle jeg lege med dem? Bytte plads osv?

Hvad for en java runtime har du brugt?
Og bruger du Debian?

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 07-01-04 18:35

Prøve nogle andre fonts som standards......
Bruger ikke Debian bruger Gentoo (www.gentoo.org)

Og bruger: Java(TM) Plug-in Blackdown-1.4.1-01 som jeg har hentet gennem Gentoo's portage tree (Svarer til debian apt pakke system blot ækvivalenten til Gentoo inspireret af BSD)

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 08-01-04 15:41

Hvordan ændrer jeg standard fonts i X11 apps?