/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Hvordan laver man netværk ??
Fra : haus
Vist : 758 gange
50 point
Dato : 17-03-02 21:22

Jeg forsøger at lave et netværk mellem en stationær og en bærbar computer; desværre uden stort held, da jeg absolut ikke har meget forstand på netværk. I min stationære (win98) har jeg en ganske almindeligt netkort 10/100 og i min bærbare (win98) har jeg et pcmcia netkort 10/100 (3com).

Nu troede jeg så at netværket virkede efter jeg har forbundet de to kort med en kabel (det skulle være det rigtige kabel), men det virker bare ikke.

Er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre ?

På forhånd tak/Nicolai

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-03-02 22:13

har du husket at aktivere
fil -og udskriftdeling på microsoft netværk
og tcp/ip protokol på begge computere ?.
og dele drevene eller mapper på begge computere.
hvis du ikke forbinder gennem Hub eller switch
skal det være et krydset kabel der skal være mellem
computerne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-03-02 10:09

det er ikke fordi jeg ikke ønsker at hjælpe dig, men prøv at spørge i
dk.edb.netvaerk - de kan garanteret give dig et mere præcist svar en vi kan

"haus" <haus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8M6l8.5796$FT.210154@news010.worldonline.dk...
> Jeg forsøger at lave et netværk mellem en stationær og en bærbar
> computer; desværre uden stort held, da jeg absolut ikke har meget
> forstand på netværk. I min stationære (win98) har jeg en ganske
> almindeligt netkort 10/100 og i min bærbare (win98) har jeg et pcmcia
> netkort 10/100 (3com).
>
> Nu troede jeg så at netværket virkede efter jeg har forbundet de to kort
> med en kabel (det skulle være det rigtige kabel), men det virker bare
> ikke.
>
> Er der ikke en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre ?
>
> På forhånd tak/Nicolai
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-02 12:49

Hej Nicolaj
Prøv at kikke på dette links
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=winsetup
det er godt nok et exempel på hvordan man gør det i windows 2000
men det giver et indblik i hvordan man gør
Håber du kan bruge det
MVH Brian

Kommentar
Fra : 187

Dato : 25-06-02 05:10

jeps, følg ex. DK's råd, og tjek så om du kan pinge dem, dette er step 1, for så er der hul igennem...