/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilken 19" skærm, grafikkort og printer~
Fra : indy9
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 02-01-04 08:58

Da jeg arbejder professionelt med grafik, billedbehandling, 3D og DTP til hverdag og nu skal starte for mig selv, har jeg 3 spørgsmål som jeg håber at I kan besvarer.

1. Hvilken CRT 19" skærm er bedst til ovenstående arbejde? (max 5000,-)
2. Hvilket 2D(3D) grafikkort kan anbefales (max 3000,-)
3. Hvilken PostScript farve printer (CMYK prøvetryk A3) kan bruges? (max 15.000 ,-)

Jeg ved godt at valgene ikke er så svære hvis man har ubegrændsede penge midler, så håber at I kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-01-04 09:07

Er en smule forvirret,undskyld,du arbejder professionelt med grafik,osv,og så ved du ikke hvad du skal bruge? Hvordan skal andre vide det?
Mvh Ole

Kommentar
Fra : indy9

Dato : 02-01-04 09:17

Kære Ole
Nu skal jeg fortælle dig noget, bare fordi man arbejder professionelt med grafik er det ikke ensbetydende med at man er et geni til hardware. Jeg ER uddannet MedieGrafiker og arbejder med store printer og udskrivningssystemer hver dag. Men som jeg skriver nederst "Jeg ved godt at valgene ikke er så svære hvis man har ubegrændsede penge midler, så håber at I kan hjælpe mig." så ved jeg godt hvad man skal købe hvis man har ubegrændsede midler, så prøv at være lidt hjælpsom istedet for at være ordkløver, tak. Håber ikke at du er forvirret mere.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-01-04 09:25

Det var absolut ikke ment negativt,måske et forkert ordvalg,undskylder mange gange
Godmorgen Ole

Kommentar
Fra : indy9

Dato : 02-01-04 09:34

Det er bare ok Ole, jeg burde måske også havde udybet mit spørgsmål. Som tillæg kan jeg fortælle at jeg allerede har ledt Internettet tyndt efter hardware og fundet rigtig meget, for meget at vælge imellem. Jeg har læst specifikationer og data indtil jeg var grøn i hovedet. Der er 1000 vis af forskellige at vælge imellem, derfor søger jeg råd og erfaring for andre så jeg undgår fejlkøb som jo er temmelig dyre.

Godmorgen til dig også

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-01-04 10:26

<<indy9
Vi arbejder også grafisk her i huset.
Trods dette vil jeg ikke anbefale noget. Det er individuel, hvad man synes bedst om.
Du skal i hvert fald have en maskine, som kan klare de applikationer du arbejder med, og som du ved kan de være særdeles tunge. Dernæst skal du have en farveægte skærm. Vor prøveprint sker på en Minolta CF9001, RIP fiery.x3e, men den koster en jetjager. Kik lidt på linket, her får du det bedste til prisen, og firmaet er 110% seriøs:
www.computerstore.dk
Held og lykke med dit nye firma.
MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 200 point
Dato : 02-01-04 11:08

Spørgsmålene er:

1. Hvilken CRT 19" skærm er bedst til ovenstående arbejde? (max 5000,-)
2. Hvilket 2D(3D) grafikkort kan anbefales (max 3000,-)
3. Hvilken PostScript farve printer (CMYK prøvetryk A3) kan bruges? (max 15.000 ,-)

Svarene er - hvis jeg skulle vælge - følgende:

1. BenQ Professional P992 - Size: 19" FST (18" Viewable) - Max Resolution: 1600x1200@78Hz
Dot Pitch: 0,25 (H: 0,22) - HSF: 30-98kHz - VSF: 50-160Hz
Regulations: TCO99 - Warranty: 3 Years
Link til producenten: http://www.benq.com/
Pris inkl. fragt: 2659,- fra Fairware.dk

eller:

Eizo FlexScan T766 - Size: 19" (?" viewable) - Max Resolution: 1920x1440 @76Hz
Dot Pitch: 0.24-0.25 - HSF: 30-115kHz - VSF: 50-160Hz
Regulations: TCO99 - Warranty: 3 Years
Link til producenten: http://www.eizo.com/
Pris inkl. fragt: 5898,- fra officeIT

2. Asus AGP-V9480 TVD GeForce4 TI 4800SE - Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB DDR RAM - Chip: nVidia GeForce4 TI 4800SE
Type: AGP x2 / x4 / x8 - Connector: 15pin D-sub / TV-Out - Warranty: 2 Years
Link til producenten: http://www.asus.com/
Pris inkl. fragt: 1533,- fra Midt Data A/S

3. Brother HL-2600CN - Type: Color Laser A4
Resolution: 2400x2400dpi - Memory Std.: 64MB (kan udvides op til 384Mb)
Pages per minute: 24 Black / 6 Color - Input: 250 sheets
Warranty: 2 Years
Link til producentens manual for printeren: http://www.brother.dk/xls/HL-2600-3450.pdf
Pris inkl. fragt: 10.586,- hos IT Butikken A/S

Det var mine bud. Håber de kan bruges. Samlet set holder vi os indenfor "budgettet" -- Eizo skærmen er "luksus", og du vil blive lige så tilfreds med BenQ skærmen. Sats evt. på 21" om et par år, og "nøjes" med BenQ nu...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-01-04 11:20

<<<indy9
Når du selv skal starte virksomhed, vil jeg lige give dig et link mere:
http://www.startguiden.dk/
siden tilhører erhvervs & boligstyrelsen, og er en guide for iværksættere

mvh
jms

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 02-01-04 19:37

Brother er en fin printer men..... tjek lige omkostninger pr. udskrift

Godkendelse af svar
Fra : indy9

Dato : 10-01-04 14:48

Tak for svaret h_blunck.

Kommentar
Fra : cj1000

Dato : 09-07-04 22:49

Det er jo et par dage siden sidste indlæg, men til glæde for andre får en 19" Viewsonic E92f+SB topkarakter i Datatid 30/6/04. Skærmen koster ca. 1700.