/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP Lukker af sig selv!?
Fra : raz111
Vist : 379 gange
70 point
Dato : 01-01-04 21:22

Jeg ved ikke om jeg skal give mere information, men mit XP pro lukker ned og genstarter af sig selv pludselig, jeg tror ikke det er på grund af cpu temperaturen som ligger omkring 55°C. Jeg tror heller ikke det er pga. virus, da jeg har et opdateret antivires program.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-01-04 21:31

Har du installeret nye drivere siden du fik problemet?
Win XP og 2000 har nogle funktioner hvor Windows "beskytter" sig selv imod usignerede drivere som kan give mange problemer.
F.eks. er det en god idé ved insatallation at deaktivere al unødvenig hardware så du får en så ren installation som muligt for derefter at installere hardwaren en efter en.
En anden oplagt mulighed er for lidt hukommelse. Hvordan er den virtuelle hukommelse indstillet?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-04 22:17

Der er en stor mulighed for at du har fået Blastervirus
Fjern virusen "Blaster" også kaldet "MSBlast.exe"
Hent nu rensefilen "FixBlast", på denne adresse: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Filen er hurtigt hentet, og fylder kun 164 KB
Men ellers er det nok dine ram der ikke "kontakter" godt nok, sluk maskinen, og tryk dem godt fast, eller flyt dem til en ny række på bundkortet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 02-01-04 08:18

Hvis det er Blaster, kommer der en advarsel fra blaster inden Blaster lukker Windows. Du kan prøve at besøge windowsupdate.microsoft.com og se om der skulle være en opdatering. Muligheden kan godt skyldes drivere der ikke er signeret, som f.eks. trådløse netkort osv. Prøv at afinstallere det du sidst har installeret og se om problemmet forsinder.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 02-01-04 08:42
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 14:17

Prøv først at tilbagestille komputeren til før problemet opstod, dette gøres i start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 14:26

Systemgendannelse er en god løsning, men hvis teorien om virus holder så gendanner du også virusfiler og husk i øvrigt at ved fjernelse af virus fra XP (og ME) skal systemgendannelse være slået fra.

Kommentar
Fra : raz111

Dato : 02-01-04 17:18

Altså jeg har PC-cillin virus program opdateret, og jeg har ikke den blaster virus. Rammene har jeg flyttet lidt rundt på, men min computer kører stadig ikke helt stabilt.
Hvis det er på grund af en ikke godkendt driver, kan jeg så ikke slå den windows funktion fra, der gør at den "frastøder" driveren?

Jeg har også prøvet at gendanne systemmet før, men der opstår en fejl så den ikke kan gennemføre gendannelsen, jeg har ikke fundet ud af det problem endnu!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 70 point
Dato : 02-01-04 17:26

Jeg har oplevet lidt af samme problem som du og det var driverfejl.
Jeg afinstallerede al unødvendig hardware og fjernede kort, deaktiverede onboard og så kørte maskinen, men den går jo ikke så jeg installerede derefter en ting ad gangen og prøvede grundigt af inden jeg gik videre og da jeg fandt fejlen som var driveren til mit lydkort så søgte jeg efter en helt ny driver og fandt en, hvorefter det virkede igen.
Det var et puslespil og det tog tid.
Prøv at læse og søge lidt her:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/windows2000serv/reskit/serverop/part4/sopch16.asp

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-01-04 17:26

Få hele linkstrengen med da den åbenbart kiksede

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-02-04 13:56

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Og pointene har du allerede mistet.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : raz111

Dato : 10-05-04 12:32

Tak for svaret BjarneD.