/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny maskine til Sierra
Fra : Tri
Vist : 582 gange
50 point
Dato : 30-12-03 23:28

Jeg tænker på at skifte min gamle maskine ud med en anden & større maskine!
Er der nogen som kan fortælle mig hvilken maskine jeg skal lede efter?
Min nuværende maskine er en 1,8 OHC!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-12-03 01:42

Ja led efter en magen til, det er alt for besværlig at ændre motorstørrelse, med færre/flere ledninger, og andre kabelforbindelser (kobling/karburator mm) Måske kasseres den også til syn?
Hellere have en velfungerende 1,8 OHC end ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 31-12-03 11:10

Det lyder fint at finde en maskine magen til den som ligge i bilen, men min nuværende maskine er ikke def. den har bare ikke kræfter nok!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-04 20:07

Nej men den har måske gået meget, eller mere end speedometer viser?, den bør have masser af kræfter, hvis den ikke er slidt kraftigt, hvad med at få en kompressionstest, for at se slidtagen, endvidere kan du på FDM eller andre testcentre få den tunet ind, og målt på ydelse, det er mange gange givet godt ud, fremfor at skifte maskine.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 01-01-04 21:59

Jeg vil have mere end de 90hk som bilen er født med! Bilen har været i prøvebænk, den mangler ikke sine kræfter, jeg vil bare have flere kræfter under hjelmen, da jeg ikke er tilfreds med de 90 hypper, som er der nu!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-01-04 22:26

OK, så var det måske en ide at skifte mærke, da det ellers kan blive dyrt, uden de helt store forbedringer. Her tænker jeg på racerknastaksel og andre tuninger.
Men du er måske så glad for den at det ikke kan komme på tale?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 01-01-04 22:32

Ja! Jeg er skam meget glad for min "gamle" Sierra!
Det jeg havde i tankerne var at skifte maskinen ud med en større OHC, men jeg ved ikke hvilke maskiner, som passer ned i motorrummet på min Sierra!
Ved du hvor jeg kan finde ud af dette?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-01-04 00:40

Nej det bedste er at snakke med Ford importøren, eller en klog mekaniker, på et Fordværksted.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jagge

Dato : 13-01-04 15:39

en 2,0 4cyl kan den sagtens tage, men der skal måske også skiftes en del. Ledningsnet-gearkasse-kardan-bagtøj-motorophæng m/m. Tjek det FØR du går igang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-04 17:34

Synsinspektører på synshallen, har evnt. godkendelser, der fortæller hvilke ændringer man må lave (HK forøgelse mm), og om der ligger tilladelser, og om bremsesystem skal ændres.
De er normalt nemme at snakke med, hvis man ellers kan komme igennem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-02-04 13:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Og pointene har du allerede mistet.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : skaaning

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-04 18:21

2.0 doch motoren fra sierraen passer ned i med en anden gearkasse fra samme motor størrelse, men også 2.0 v6 passer stadig med ny gearkasse. men 2.0doch er den kraftigeste med 120 hk. meget mere med turbo. men også motoren fra sierra cosworth er meget vild med 220hk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-04 19:09

Ja men ved motorændringer skal der laves diverse elektriske ændringer, bl.a. for karburatortilslutninger + udstødningssystem skal ændres.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : skaaning

Dato : 27-02-04 21:24

det er korrekt. men eneste mulighed. ellers står den på tuning af nuværende motorstørrelse hvilket også indebærer omfattende ændringer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 10-05-04 18:47

Hej Palle!

Jeg har ikke fået det svar som jeg har brug for!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 19:31

Men det får du heller ikke ved at lade spørgsmålet stå, ubenyttet hen, der er jo ingen der nogen sinde ser spørgsmålet mere, når det har stået 1/2 år uden nogen reagerer. Derfor kan jeg kun gentage mig selv:
Nej det bedste er at snakke med Ford importøren, eller en klog mekaniker, på et Fordværksted.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Tri

Dato : 10-05-04 20:31

Tak for svaret skaaning.