/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Stenbidderrogn med advokado
Fra : Tulletine
Vist : 855 gange
150 point
Dato : 30-12-03 16:55

Hej,
Jeg har til forretten imorgen købt stenbidderrogn, advokado, rødløg, creme fraiche, flytes og citron.
Mit spørgsmål er om jeg skal tage indmaden ud af advokadoen og blande det med ??????
Eller om jeg bare skal fjerne stenen og ligge rognen ovenpå ?
Kan man pynte med rejer eller er det bedre at undlade ?
Skal der andet til ?

På forhånd mange tak.
Kh
TulleTine

Accepteret svar
Fra : food_life

Modtaget 160 point
Dato : 30-12-03 17:04

Hej Tulletine

Jeg ville tage advokadoen og dele den på langs - tage stenen ud, og forsigtigt skallen af. Herefter skære advokadoen i tynde skiver på langs og brede dem ud som en vifte. (gøres i sidste øjeblik, så de ikke bliver sorte). herefter ville jeg lægge rognen for enden af viften, sådan lige overlappe lidt - meget tynde skiver af rødløg lægges på rognen. En lille trekant af limefrugt befriet for sten og den hvide kant vil se godt ud og smage godt til hvis man er til det sure. rejer ville jeg ikke blande med her - men måske et par rucolastilke, da den bitre smag passer godt til. Crema fraiche serveres a part - husk det skal være 38% for at få den gode smag!

Velbekomme

MVH

Kommentar
Fra : kokjo

Dato : 30-12-03 17:05

Du kan jo være venlig og skære advokadoen i spiselige størrelser, lægge den tilbage i skallen!
evt. blanden lidt cremecraiche med advokadoen inden du lægger dem tilbage i skallen
Jeg syntes det er godt at holde tingene adskilt, i denne sammenhæng
men ellers skal det da nok blive lækkert
Godt nytår

Kommentar
Fra : a.kogler

Dato : 30-12-03 20:23

Hi Tulletine

Du kan tage avokadoen og skære i tern, som dryppes med citron for ikke at blive mørke. Hvis I ikke er for mange kan det anrettes på tallerken. Med en lille bunke avokado, stenbidder rogn, hakket løg, creme fraice og evt. rejer. Du kan også lave en slags reje salat med avokado i tern , hakket løg, rejer og creme fraice, der blandes forsigtigt sammen og smages til evt. med hvidløg og lægges på en bund af strimlet iceberg salat. Pyntes med en stor skefuld rogn, hvis det er portion anretning, ellers serveres rognen i en skål for sig Hertil flute.
God fornøjelse og godt nytår

Kommentar
Fra : bornholmkt

Dato : 02-01-04 00:15

Hej TulleTine
Nu er nytåret jo forbi før jeg så dit spørgsmål men til en anden gang er der en god en her:

Avocado med stenbiderrogn eller kaviar

Stenbiderrogn er et egentlig meget bedre alternativ til kaviar. Og så er den lyserøde farve smuk sammen med det grønne avocadokød.

2 modne avocado
saft af 1/2 citron
salt og peber
2 spsk. creme fraiche 18%

100 g stenbiderrogn eller kaviar
1/2 citron

Tilbehør:brød eller flutes

Avocadoerne flækkes på langs, stenen fjernes og kødet skrabes ud med en ske.
Gem skallerne.
Blend avokadokødet med citronsaft, salt og peber.
Rør creme fraiche og det meste af stenbiderrognen i (gem lidt til pynt).
Fordel avocadofyldet i de tomme skaller, pynt med stenbiderrogn og citronskiver.
Server straks.

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 02-01-04 20:34

Tak for svaret food_life. Det så dødflot ud og smagte forrygende.