/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
filoverførelse
Fra : Skorpion
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 30-12-03 11:33

Jeg har en 1 mbit/128 forbindelse. Problemet er at jeg ikke kan sende filer over f.eks msn. Det går ufattelig langsomt, og så bliver jeg afbrudt. Jeg har en router, som måske har en firewall. Jeg har prøvet at gå ind i indstillinger og avanceret, og fjerne fluebenet fra passiv ftp, det hjalp ikke. Der er ingen problemer med at downloade fra nettet. Jeg har ikke den store viden om dette problem, så jeg vil blive glad for et svar.

mvh. Skorpion

Kommentar
Fra : jipsen

Dato : 30-12-03 11:45

Din forbindelse er en 1 mbit/128 hvilket vil sige at du downloader med 1 mbit og uploader med 128 kbit.
Derfor går det meget langsomt da din upload er lille til forskel fra downloaden.
Så du må opgradere din upload hvis du vil have mere power på.

Jipsen

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 30-12-03 11:51

Ja, det ved jeg godt. Vi snakker om en en fil på omkring 2 mb. Mit gamle 56k modem kunne gøre det hurtigere. Der må være et eller andet galt.

Skorpion

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 13:08

Er det MSN messenger du sender med, er der mange der har problemer der, hvorfor ikke sende med Outlook.
Hvis du bruger Messenger at sende med, bør du ikke også have webcam på samtidig.
Du skal også tænke på at hvis du har taget billeder med digitalcamera, er de mange gange rigtig store ( du kan få et program der gør dem mindre i KB, eller kan gøre det i et billedbehandlingsprogram).
Du skal også tænke på at modtageren måske ikke har så hurtig forbindelse, og måske skal bruge 20 min på at hente et billede på 1MB, endvidere er der mange der kun har en postkasse på 4 MB.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Skorpion

Dato : 30-12-03 14:31

Jeg har ikke et webkamera tilsluttet. En kammerat sendte en musikfil til mig på 2 mb på msn. Det tog så lang tid, at den stoppede. Når jeg henter sådan en fil, må det jo være min download der bruges, og efter som den er på 1 mbit, så skulle den jo kunne klare det på kort tid. Han har ingen problemer med at sende og hente hurtig og forstår ikke at jeg ikke kan, er det firewallen eller måske en forkert ændring i opsætningen af forbindelsen?

mvh Skorpion

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-12-03 17:01

Er det MSN messenger du snakker om, altså den hvor i kan tale sammen i?
Det er rigtigt at det er din download, men hans oploads, men der kan være mange fejlmuligheder, men at det skulle være firewallen, er jo ikke til at forstå, hvis filen "kørte noget af vejen"
Men i alle tilfælde er Messenger kendt for (Specielt hvis man bruger forskellige versioner), at være fejlbehæftet hvad angår filoverførsel, og også hvad angår deling af whiteboard mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 1195

Dato : 30-12-03 17:51

ellers så skal man opdatere sit messenger til version 6,1 så fungerer det havde selv problemer men standard versionen men efter at version 6 blev lagt ind ingen problemer har selv forbindelse på 1024/256

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-12-03 19:02

Windows Messenger har samme problem>
http://messenger.msn.dk/Help/#LQ10
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-12-03 19:04
Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 30-12-03 19:14

har også været ude for samme problem løsning for mig var at lukke alt indenfor firewall og vindows egen

godt nytår ps husk at enable again

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-03 22:11

Hej Skorpion!
Angående din MSN, så er det sådan, at hvis du benytter filedeling, så luk for de filer du deler, hvis du skal hente filer fra andre.
Jo flere filer du har til deling, jo langsommere vil den køre, fordi den hele tiden holder øje med om der er markeret filer som du up-loader til modparten.
Øg hastigheden, ved kun at sende filer den ene vej ad gangen.
Der er noget med at hvis du åbner flere porte til overførsel, så kan du ad denne vej øge hastigheden, ala den måde en download accelerator benytter.
Her er en tekst som jeg er faldet over på nettet:
Konfigurer netværket til filoverførsel
1.Åbn så mange TCP-porte som muligt mellem 6891 og 6900.
2.Konfigurer TCP-portene, så soklerne i porten er åbne i længere perioder.
Bemærk!

Hvis du bruger en NAT-enhed (Network Address Translator), til at overføre filer til en person, som ikke bruger MSN Messenger 5.0 eller tidligere, kan du ikke overføre filer medmindre, du har en UPnP NAT (Universal Plug and Play NAT). Hvis du ikke ved, hvilken type NAT-enhed du har, kan du få disse oplysninger af computerproducenten eller NAT-leverandøren.

Relateret emne

Om at oprette forbindelse bag en firewall:
De fleste firmacomputersystemer og nogle hjemmecomputere har en firewall for at forhindre at personer udefra kan få adgang til systemet. Af sikkerhedsmæssige årsager bør computere der opretter forbindelse til internettet via bredbåndteknologi, f.eks. kabel eller DSL, have en firewall.

MSN Messenger forsøger først at oprette forbindelse direkte, så du kan bruge alle MSN Messengers funktioner. Hvis MSN Messenger ikke kan oprette forbindelse direkte, bruger det den samme HTTP-forbindelse, som din standardbrowser bruger til at oprette forbindelse til internettet.

Hvis du skal finde ud af, hvilken forbindelse du har, skal du klikke på Indstillinger i menuen Funktioner i hovedvinduet i Messenger. Klik på fanen Forbindelse.

Bemærk!

Hvis MSN Messenger bruger browserforbindelsen, kan du sende onlinemeddelelser, men nogle funktioner i MSN Messenger, f.eks. at foretage opkald og sende filer, er muligvis ikke tilgængelig.

Hilsen Severino

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-03 04:58

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 15:29

Da spørgsmålet er ved at blive gammelt, og der ikke ser ud til at flere ser det (så skal du forhøje point, for at det igen kommer på top 25 listen), bedes du lukke det, ved at give point til den der kom svaret nærmest.
Du giver point ved at klikke på accepter som står til højre for kommentar.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-04 16:10

Er man POINT ryttere eller vil man virkelig hjælpe sine medmennesker?
Severino

Godkendelse af svar
Fra : Skorpion

Dato : 11-01-04 18:21

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-04 18:24

Serverino, der er normalt her inde at reagere, enten ved at fortsætte eller lukke spørgsmålet, det har intet med point at gøre, da jeg så nok ikke skulle genere spørgeren, ved at gøre ham opmærksom på hans spørgsmål, jeg får nok ikke størrer chancer for at få point ved at gøre opmærksom på det. Men det gør du måske ved din billige kommentar?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-01-04 19:09

Det er næsten som at ramme plet!