/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
forhindre en IP adresse adgang til Websi~
Fra : dansemusik
Vist : 496 gange
70 point
Dato : 29-12-03 00:49

Er der en måde hvorpå man kan forhindre en bestemt ip adresse adgang til sin web-side?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-12-03 00:53

det kommer da an på om du selv køre din server ( på din egenmaskine)
eller om du har den på en webhotel
men man kan da lave et script så vedkommende kun kan komme på selve hovesiden
men hvad nytte er det for så ville jeg sg først prøve at komme ind på en eller anden måde ( med evt proxy)

men hvorfor så have en hjemmeside ??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-12-03 01:14

Hvad skulle det så hjælpe, især hvor mange surfere har en varierende IP adresse, så er det jo næsten umuligt at udelukke en bestemt person, som det kunne tyde på, for næste dag han logger på, har han muligvis en anden adresse.

Flere og flere får sig en statisk IP adressen så de slipper for hackeres målrettet angreb.

Kommentar
Fra : dansemusik

Dato : 29-12-03 01:38

Hmmm. vores gæstebog bliver terroriseret (vi ved hvem det er...) af en bestemt IP adresse, så derfor vil jeg gerne blokkere den! Ved hjælp af html kode??? Script?? Jeg har webhotel hos Cliche.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-12-03 02:33

tjha nu kan jeg lige give dig et praj om hvad du skal bruge eller noget lign
nu har du da noget at gå efter , så der må du bare søge på nettet efter nogelign hvis dette ikke kan bruges

http://www.urgentclick.com/ip-blocker.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 07:00

Det kan du godt med php, lige med undtagelse af hvis dit hotel er model ALFA
Du skál have lidt kode i starten, af din starts fil ,, jeg antager at den hedder 'index.html'
den skal ombøbes til 'index.php'....
åben den og tilføj dette i toppen.
Kode
<?php
$ipblok = "0.0.0.0";
if ($ipblok == $REMOTE_ADDR) {
exit;
}
?>

<html>
<head><title></title></head>
<body></body>
</html>

husk lige at rette ipadressen i toppen
Nb. denne kode er simpel. og kan nemt blive bedre,
Men først kan du bruge php på dit hotel ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 07:49

Denne giver den blokerede ip, det indtryk at siden/domænet er lukket!
Kode
<?php
$ipblok = "0.0.0.0";
if ($ipblok == $REMOTE_ADDR) {
header("Location: http://www.cliche.dk");
exit;
}
?>

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-12-03 12:08

Her er en ip blocker i php bruger mysql

http://www.dkscripts.starthotel.dk/php/phpOTHER/ipblocker.zip

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-12-03 12:08

Her er en ip blocker i php bruger mysql

http://www.dkscripts.starthotel.dk/php/phpOTHER/ipblocker.zip

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 12:39

Hej dr0zie . Den bruger da ikke mysql,
og er tæt på at være magen til min,,, eller omvendt
og den viser brugeren at han ikke har adgang.
min kode nr 2 der bruger header,
den blokerede ip, bliver videreført, så brugeren tror at stedet ikke eksistere mere.
kode eksemblet virker fint men er langt fra perfekt, da det kun virker på den side det ligge på,
men først >>dansemusik hvordan har du det med php ?

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 29-12-03 12:53

ok natmanden du har sikkert ret.

Kommentar
Fra : dansemusik

Dato : 30-12-03 01:29

Tjaa php... ved faktisk ikke hvad det er! Det er nok ikke noget jeg har brugt. Jeg har følgende ifølge Cliche: ASP med Access database - PHP med MySQL database
Jeg ved bare ikke hvad det er? - men det er vel iorden så? Og tak for alle svarerne, det er jeg rigtig glad for. Kan jeg prøve med min egen IP adresse om det virker?

Hilsen fra Kaya

Kommentar
Fra : dansemusik

Dato : 30-12-03 01:41

Jeg har lige prøvet at kopiere teksten ind øverst på index.htm med min egen ip adresse og det virker ikke..... Måske er det noget med model Alfa? hvad er ALFA? Det kan godt være jeg virker ret uvidende, men det er jeg jo osse

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-12-03 12:20

det ok !
Hos cliche har de flere former for hotel(værelser)
se http://www.cliche.dk/
Hvis dit hotel(værelse) er den type de kalder Alfa. Den til 1 krone.
ser det sådan ud http://www.cliche.dk/?wid=102&mid=0
og indeholder ikke php/mysql/asp og det er jo også i følge cliche.
Deres hotel(værelse) til 5 kroner, som de kalder gamma findes det.
se http://www.cliche.dk/?wid=103&mid=0

Det du har gjort med at sætte det ind i toppen af din index.htm er rigtigt nok,
men for at php skal virke skal din index.htm omdøbes til index.php
Fin ide med at prøve din egen ip. Det ville en klog også gøre

Hjælper det ? Så er jeg klar til at fortsætte !
Mvh. Jørgen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-12-03 12:31

Hvad er adressen på dit domæne ?
måske det vil hjælpe mig til at hjælpe dig.
jeg har ellers lige oplevet en enorm flot service fra cliche.
efter et stykke tid på deres side dukkede der et lille 'chatrude' frem,
med en rigtig levende supporter, flot gået cliche.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : dansemusik

Dato : 30-12-03 22:10

Hej igen

hvis jeg omdøber til index.php og sætter min egen ip-adresse ind i scriptet, virker det, men nu er der bare ingen der kan komme ind på siden, ikke kun mig. Der kommer simpelthen en fejlmeddelelse. Kan der være fejl i scriptet? Vores webside hedder www.dansemusikken.dk

Kommentar
Fra : dansemusik

Dato : 30-12-03 22:11

PS jeg har den største pakke hos Cliche!

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 70 point
Dato : 31-12-03 09:33

Hej
Jo der er en del forskel på hvilken server som php køre på.
Den største pakke har alt hvad der skal til, så det da helt ok !
Den kode som jeg lavede, virker hos mig, men sådan er det bare, så prøv denne udgave.
Kode
<?php
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$ipblok = "0.0.0.0";

if ($ip == $ipblok) {
header("Location: http://www.cliche.dk");
exit;
}
?>

Hvis du lægger den i sarten kan man sige at den har linienummerne 1-9.
hvis der kommer en fejl skal jeg vide i hvilken linie at fejlen er.
Håber det virker.
måske det var bedre hvis du gemte den for sig selv, kald den eks. blok.php
og gem den samme sted som din index.htm. så kan jeg nemlig prøve den på.
www.dansemusikken.dk/blok.php
Så skal vi nok få den rettet til.
Husk lige at fjerne det første php fra din 'index-fil'
Ellers en pænt overskuelig site du har lavet.
Godt nytår.
Mvh. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : dansemusik

Dato : 01-01-04 22:44

Tak for svaret natmaden.
Kan man mon bruge det samme script på de andre sider osse. Det vil jeg prøve...

Kommentar
Fra : dansemusik

Dato : 01-01-04 22:46

Tak allesammen for Jeres hjælp - det varmer om hjertet.....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-01-04 09:26

Hej Kaya og selv tak!
Ja det kan man godt.
Dog kan det gøres lettere, på resten af siderne.
Så du må lige komme med en melding.
Nu må jeg ind på din/jeres side og bestille en demo'cd
Hav et godt musik-år!
Mvh. Natmaden