/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Har måske samme problem som bog?
Fra : maya123
Vist : 458 gange
300 point
Dato : 28-12-03 06:11

Hjææællllppp
Har IKKE piratkopi, bare for at slå det fast.
Det gik fint med at geninstallere Win XP for ca. 10 dage siden og SP1 også, men så kom der automatiske opdateringer (en masse med KB foran), det tog ca. 1½ time og jeg skulle genstarte, det ville den ikke stod bare og genstartede hele tiden, men kom aldrig til min winxp....jeg har nu siddet i flere timer og lavet en ny version af winxp, bare for at komme på kandu og få hjælp.
LIGE NU, er jeg i fejlsikret på den gamle version, jeg er startet op via "Sidste kendte fungerende konfiguration", hjælp søges jeg vil gerne have min gamle version tilbage med alle indstillinger osv....
PLEASE svar så hurtigt I kan og MEGET præcis, hvordan jeg gør..........?
Jeg er helt ude af den..............helst trin for trin hjælp...........
En afventende maya123.....

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 06:54

bogs spørgsmål ligger på http://www.kandu.dk/dk/spg/28962
ikke helt det samme, da jeg nu står i en HELT anden situation, men kan være her problemet har ligget...desuden har jeg lige slettet ved Tilføj/Fjern en tvivlsom scanner, som ikke ville godkendes af microsoft............
MVH maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 07:38

Det var her "et eller andet sted", jeg fik problemer, taget fra fejlloggen:
27. december 2003 Rasman Tjenesten Remote Access Connection Manager kunne ikke startes, fordi programmet ikke kunne oprette buffere. Genstart computeren. Adgang nægtet.
27. december 2003 Service Control Manager Tjenesten Remote Access Connection Manager blev afbrudt med følgende fejl: Adgang nægtet.
27. december 2003 NtServiceP ack Windows XP Q811493-installationen mislykkedes. Processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden proces.
27. december 2003 Rasman Tjenesten Remote Access Connection Manager kunne ikke startes, fordi programmet ikke kunne oprette buffere. Genstart computeren. Adgang nægtet.
27. december 2003 Service Control Manager Tjenesten Remote Access Connection Manager blev afbrudt med følgende fejl: Adgang nægtet.
27. december 2003 NtServiceP ack Windows XP-hotfix-overflytning mislykkedes. Windows XP er kun delvist opdateret. Du kan finde yderligere oplysninger i C:\WINDOWS\xpsp1hfm.log.
28. december 2003 NtServiceP ack Windows XP Hotfix KB824141-installationen mislykkedes . KB824141 Installation blev annulleret.
28. december 2003 Automatic Updates Installationsfejl: Windows kunne ikke installere følgende opdatering. - Sikkerhedsopdatering til Microsoft Windows (KB824141)
og her ligger også nogle fejl:
22. december 2003 Applicatio n Error Fejlagtigt program iexplore.exe, version 6.0.2600.0, fejlagtigt modul flash.ocx, version 7.0.19.0, fejlagtig adresse 0x00022a6f.
22. december 2003 DrWatson Programmet C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe oprettede en programfejl Fejlen opstod på 12/22/2003 @ 06:28:45.198 Undtagelsen, der opstod, var c0000005 ved adresse 04462A6F (Flash)
27. december 2003 Applicatio n Error Fejlagtigt program incmail.exe, version 2.0.0.0, fejlagtigt modul imview.dll, version 2.0.0.0, fejlagtig adresse 0x0003b28b.
27. december 2003 DrWatson Programmet C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMa il.exe oprettede en programfejl Fejlen opstod på 12/27/2003 @ 08:28:52.171 Undtagelsen, der opstod, var c0000005 ved adresse 02BEB28B (ImView)
Hvad gør jeg?
MVH maya

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 07:51

Vis du har prøvet at lave en systemgendannelse,men det kan være flere ting
der er galt>
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;329441
Du kan også prøve at gå ned i>

C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log
og omdøbe edb.log til f.eks. dit navn og genstarte,den kan være korupt,
der vil så blive oprettet en ny.
Manse9933

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 08:19

Hej Manse9933
Det hele startede med de åndsvage USB før jul og ja, jeg har lavet flere systemgendannelse og fik installereret winxp, oveni den gamle og måtte ringe til microsoft for at aktivere osv osv...efter det skulle jeg have SP1 på igen, stod der i update? Det har jeg så gjort og så var der yderligere update til SP1 og det er dem der har sat windows i stå........kan vist ikke forklare dig det nærmere.....
Jeg har lige kigget på det link du skrev her, det er ski lidt for avanceret til mig at ligge og rode i regedit og det hele står på et avanceret engelsk........
Jeg har kigget i systemgendannelse og det er ET, skriver ET punkt tilbage, hvor jeg kan gendanne, som før SP1??? SKAL jeg det...og hvad så med SP1, kan jeg så aldrig få den på min win..........det er åbenbart den der laver knuder.....
MVH maya123

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 28-12-03 08:24

Hvis manses forslag ikke har hjulpet, kan det også skyldes det her: http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm

lidt ned på siden- The computer osv.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 08:36

Jeg har kigget, ikke prøvet på noget endnu, på begge jeres link og jeg forstår altså ikke det avancerede engelsk-nørder sprog, sorry....Jeg forstår dårligt det danske computersprog, kun de almindelige og simple ting vedr.putere........
Jeg har det lidt som koen Noa, der bliver sendt ind i en butik, hvor de sælger glas og nipsgenstande.......lige nu vil jeg starte med at tage kopier af mine dokumenter og billeder, så er de da sikret...
MVH maya123

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 300 point
Dato : 28-12-03 08:37

Okay>du åbner kør skriver regedit>ok
Så finder du HKEY_LOCAL_MACHINE
så følger du strengen ved at klikke på + ud for hver \ til du kommer til
\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan<<<<her,så højre klikker du på denne
nøgle og ekspoter,lav en mappe og gem denne nøgle,det er så du kan gendanne den igen ved at dobbelt klikke på den.
Så går du lidt længre ned i nøgle træet og finder(samme sted underRasMan nøglen) PPP\EAP<<<< her under sletter du nøglerne
og genstarter,så gå ind på winupdate igen.
Spørg vis der er noget du er i tvivl om.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 08:42

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan i denne streng står hvert \ for et + i regedit

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 08:45

og er der problemer så dobbelt klik på den nøgle som du har ekspoteret og
og den indstallere sig automatisk igen og du er tilbage hvor du startede

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 08:49

Manse9933, tak, skal jeg først slette SP1 fra Tilføj/Fjern ?????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 08:50

højre klik på nøglerne 25
26>slet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 08:51

nej gå ind på winupdate den vil så kun dawnloade det du mangler/behøver

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 08:54

ok, Manse jeg prøver og håber jeg kan komme ind til dig igen, tager lige et print af dine råd..............>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 08:56

men du kan da godt slette sp1 ,bare spørg løs

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 08:58

hov det vil bare tage længre tid at dawnloade,men det kunne da godt være at
en ide at begynde på en frisk

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 09:01

ok, den nåede jeg lige at se.........sletter hele SP1 og downloader igen, så..........

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 09:42

hov,prøv også at tjekke om under nøglen under RasMan>ObjectName er>
LocalSystem

vis ikke så højre klik på denne>rediger og kopier dette ind

LocalSystem

Manse9933

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 09:59

Manse9933
Du er et geni, det virker sgu så (undskyld mit sprog) nu er maya glad igen....
Nu mangler vi så lige et lille problem, i morges kl.3, viste jeg ikke andet end at lave en ny windows version, så nu skal jeg ind og vælge hver gang jeg starter op, hvordan sletter jeg den version igen, det er bare en "tom skal", af Winxp, så jeg skal jo ikke brugen den til noget....problemet er at de hedder nøjagtigt det samme:
Microsoft Windows XP Home Edition
Det er den nederste, der er min "rigtige oprindelige" og den jeg ønsker at beholde.
stort smil fra maya

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:03

er det konto du mener?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:05

start kontrolpanel>bruger konti slet den konti du ikke har brug for

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 10:07

nej det er en helt ny version af windows xp, så når man lukker computeren helt ned og starter op igen, så skal du vælge først hvad for en version du vil have.....den sidst installerede bruger jeg jo ikke, den er der bare og optager plads......kan jeg gå ind i den og slette den eller.....

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 10:08

det er ikke bruger koti, dem kender jeg godt, men en windows xp version

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:08

har du lavet et ekstra drev?med hver sin version?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 10:08

konto

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 10:10

æhhhh, ja det tror jeg nok.........det klarede installationen, så jeg bare skulle vælge, der er ihvertfald to........

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:12

har den version et drev bogstav i stifinder?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:14

denne computer

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 10:17

ja jeg ved godt det grundlæggende om windows
har haft både win95 og win98
Der står:
WINDOWS og nedenunder
WINDOWS.0

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 10:17

det må være samme drev, ik

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:20

har ud prøvet at højre klikke slet,vis der er den mulighed,er det i denne computer

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 10:22

Du får selvfølgelig mine point og min ros, Manse9933 TAK
Hvis du ikke lige er i point-nød, kan vi lade spørgsmålet stå åbent lidt, ellers bare skriv så får du dem med det samme....ok
MVH maya123

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:24

fik du det løst?,lad du det bare stå åbent

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 10:35

va va va va va va va> løst?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 11:13

Sorry, var lige i Fakta..........
Næhh, jeg prøver lige at gå ind i den windows, mener at jeg har set "engang", et sted der stod "slet denne version af windows", hvis jeg bare gør det på den måde du skriver, ligger der vel en hel masse rester............det tisse-regner her, æv...
skriver tilbage.........
maya

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 11:22

vis du har den mulighed at højre klikke>slet så fjernes alt som ligger i den mappe,så der skulle ikke være rester tilbage,og kør så en regclean,og prøv
også at højreklikke>egenskaber og se hvor meget den optager af plads i MB
Manse9933

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 11:33

ja, det hele ligger i papirkurven nu..........så nu prøver jeg lige at genstarte

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 11:39

næhhh, der står ski stadig at jeg skal vælge operativ system.........skulle måske lige tømme papirkurven
(er vist ved at være træt, har siddet med det her siden kl.3 i nat)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 11:40

har du et regcleaner program?

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 11:44

næh, har du et link

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 11:47

ftp://ftp.uni-koeln.de/pc/win32/misc/jv16pt.exe
Jv 16 powertool oppe under tool/værktøjer kør den en gang uden at slette noget og luk det, så køre du det en gang til og sletter det den finder af tomme nøgler.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 12:09

Ok, jeg fandt et under download.dk, det er på dansk
Jeg kunne umiddelbart ikke se noget, der vedrørte windows.0 men jeg kigger på det igen, når jeg har sovet..........til middag.
Jeg lukker spørgsmålet her om 5 minutter, så har dem der evt. fulgte med, da haft fra kl.6-11 i morges..............
mvh maya

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 12:12

Jv 16 powertool kan indstilles til dansk,sov godt.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 28-12-03 12:19

Tak for svaret Manse9933.
Du får 5 stjerner for:
Din vedholdenhed, din store tålmodighed, du løb ikke da du så mit nick........"åhhhhh nej, det er hende....der skal have alting skåret i i dobbeltpap".......
og for alle de ekstra spørgsmål, jeg har for vane at komme med, sorry.
Hav en rigtig god søndag.........nu vil jeg have min middagslur.
Venlige tanker fra maya123

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-12-03 12:21

selv tak,og i lige måde.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 28-12-03 12:29

Godt gået manse det har været helt spændende at følge med i *S*