/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
afblegning af hår
Fra : JacqueZ
Vist : 4476 gange
100 point
Dato : 28-12-03 03:01

goddag.. jeg ville lige spørge om en ting;

jeg har mørkebrunt hår.. næsten sort.. altså det er min rigtige hårfarve som der intet er gjort ved..

jeg ville høre om det kan blive kridt-hvidt.. altså ikke med den der gule nuance i eller noget.. HELT hvidt?
og hvad skal jeg gære for det?

på forhånd tak ! :)

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-12-03 09:29

du skal ned til en frisør
du kan måske godt gører det selv men så bliver det garanteret gulidt
brug de der 200kr og få gjort det ordenligt
mvh Granslam

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-12-03 11:03

200 kr kan vist ikke gører det !! Jeg har da set piger bruge brintoverilte men det er vist lidt hårdt for håret men så kan man efterfølgende bruge æg til at smører ind i håret så det får den manglende glans igen Godt nytår MVH SUNE

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-03 11:47

Det koster ikke noget at gå til en frisør og spørge om det er muligt. Du skal samtidig tænke på at du fremover, hvis du lader det farve, at det skal vedligeholdes, hvis du vil undgå den mørke "stribe" ved hovedbunden.
Måske vil det hvide hår ikke klæde dig. Prøv en paryk først i den farve, som du vil have. Så kan du danne dig et indtryk.

mvh ans

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 28-12-03 12:16

lad være med brintoverilte det bliver grønt eller gult
den gang jeg fik afbleget mit hår ca 1 år siden gav jeg 200

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-12-03 12:35

jah, dit mørkebrune hår vil meget hurtigt begynde at vokse ud igen. Og så skal håret have en ny omgang. Og igen... Og igen... DET er hårdt ved håret, -og pengepungen- uanset om du gør det selv, eller om du får en frisør til at gøre det.

Men hvis du har helt kort hår, så er skaden ikke så stor... -Men snak med din frisør om det, næste gang du bliver klippet-om det overhovedet kan lade sig gøre med din farve hår.

Hvis du har længere hår, så kunne du måske starte med at eksperimentere med at lave en enkelt lys stribe selv: Køb en affarvningsshampo, -rør en lille smule op og kom det i en tot af håret og pak totten ind i plastic mens det trækker (½ til 1 time). Du skal selvfølgelig passe på, at der ikke sidder noget shampo ude i det hår, der i første omgang skal forblive brunt. Hvis totten ikke er lys nok i første omgang, så giver du det senere (f.eks et par dage senere) en omgang til.
---Og en omgang til. Det er jo i sidste ende kun dig selv, der kan bedømme, om håret bliver lyst nok... og om konsekvenserne er til at leve med..

Kommentar
Fra : JacqueZ

Dato : 28-12-03 15:10

jamen.. kan jeg ikke selv købe købe noget agblegningsnoget? hvis jeg køber noget agblegnings noget i fx matas.. og jeg køber 3-4 af dem.. kan det så ikke blive helt hvidt? og nogen derhar nogen erfaringer med et specielt mærke der kan købes i et normalt supermarked eller fx matas?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-03 15:22

Har du kort eller langt hår? Hvis du bruger brintoverilte så ødelægger du dit hår. Spørg hos frisøren om du kan købe ef affarvningsmiddel der. Jeg henviser lige til en side, fra en frisør, som ikke anbefaler brintoverilte http://www.kliptoteket.dk/behandling.htm#afblegning
Tænk dig godt om før du går i gang.

mvh ans

Kommentar
Fra : JacqueZ

Dato : 28-12-03 15:45

jeg har riemlig kort hår ;)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-12-03 17:23

Jammm, så bliver du vel klippet hos en frisør med jævne mellemrum... Spørg der. Den frisør kender bedst dit hår og ved hvor meget affarvning, du kan tåle.
-Men hvis du ikke vil vente på næste klipning, så kan du bare købe en affarvningsshampo i Føtex eller sådan et sted, -rør en fjerdedel af shampoen sammen med en fjerdedel af væsken, -f.eks i et lille engangsplasticbæger, og smør det i håret. Træk en plasticpose over håret (ikke ned over ansigtet ), og vent den maximale tid.... Der er brugsanvisning indlagt. Hvis håret ikke bliver lyst nok, så prøver du en gang mere med den næste fjerdedel... o.s.v.
I værste fald ender du med at blive skaldet, men så vokser håret jo hurtigt ud igen...

Selvfølgelig skal du tænke dig godt om, men på den anden side: håret vokser altså ud igen.

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-01-04 11:43

Hej

Tænkte på at dette link lige var noget for dig. http://www.kandu.dk/dk/spg/26784
Næsten samme spørgsmål. Jeg vil dog anbefale dig at gå til frisøren, det bliver billigere. At få kridt-hvidt hår kræver mange afblegninger. Så skal du købe mange æsker afblegning i Matas.
Med en afblegning kan du få det næsten hvidt, men der vil stadig være lidt gult/gyldent skær. Så hvis du gik til frisør og lad os sige at jeg var din frisør. Ville jeg afblege det indtil det ikke kunne blive meget lysere, derefter ville jeg komme en perle blond farve i dit hår. Det er en meget smuk perle farve. Den ville efter lidt tid blive vasket ud af håret og det ville en hver farve, da dit hår er meget åbent efter sådan en omgang afblegning. Men det vil så se meget lyst blond ud og ikke så afbleget ud... Åltså, hvis du kommer perlefarven i efter afblegningen, ville dit hår se meget mere naturligt ud efter, end hvis du ikke gjorde det. Hvis du vil vide mere, eller spørge ind til noget. Så skriv, for jeg kan stort set svare på alt, indenfor hår.. Jeg ville ikke råde dig til at købe en affarvnings-shampoo, får den vil stort set ikke afblege dit hår. Den vil måske bare gå ind og give det en brunelig farve, hvis den overhovedet kan det i dit hår. Dit hår ville ikke falde af når du går ind og afbleger det. Fordi du er kort håret. Men det kan vel ske, hvis man roder sig ud i noget man ikke ved. Jeg har aldrig oplevet det. Hvis dit hår er meget tykt, bliver det dyrer, for så skal du købe mere afblegning. Jeg ville råde dig til at gå til en DYGTIG frisør. Og hårfarven jeg talte om er et " Joico" mærke. Som kun frisører bruger. Jeg tror ikke på at du selv kan få det kridt-hvidt, du kan jo prøve, men resultatet bliver nok ikke som du havde regnet med. Men du kan jo bare farve det mørkt igen, eller gå til frisøren og få dem til at fortsætte afblegnings-processen...

Held og lykke!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : nh1

Dato : 07-01-04 14:31

Har lige siddet og fuldt med i jeres snak og falder over Gisele bemærkning ''Hvis du vil vide mere, eller spørge ind til noget. Så skriv, for jeg kan stort set svare på alt, indenfor hår.. ''

Det vil jeg gerne!!
Jeg har tyndt/ fint langt hår, ned til bæltelinien, og har de sidste 4-5 år farvet mit, ikke blond men lyse hår, i en mørk rød farve.
Nu er det sådan at jeg gerne vil have min egen farve igen, men vil altså ikke gå indtil at det er vokset ud For jeg er træt af det når der bare er lidt udvoksninger..
Kan en frisør trække farvn ud eller farve mit hår i samme farve som min naturlige??

På forhånd tak

NH

Kommentar
Fra : JacqueZ

Dato : 07-01-04 17:34

Gisele > mange tak :).. men jeg har tænkt mig at gøre det derhjemme.. har du en side hvor der evt er nogen billeder af afblegning?.. men jeg har tænkt mig at gøre det derhjemme.. uanset prisen..

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-01-04 17:35

Hej nh1

Dit hår er noget jeg næten ville blive nødsaget til at kigge på, for når vi taler om tyndt/fint langt hår skal man være forsigtig. Har du farvet det mørkerødt mange gange ude i spidserne?! Eller har du bare farvet bunden?! Og måske frisket farven op ved at komme det helt ud i spidserne et par gange om året?! Dette har en stor betydning for din farve process. Og du må ikke lave dit hår derhjemme, det ville være en katastrofe!!! Det er noget for frisøren. Der er en mulighed for at du kan trække farven ud på en så blid måde som muligt for dit hår og derefter tilføje den hårfarve du ønsker. Men det ville du nok syntes ville blive kedeligt i længden, hvis du er vandt til en mørkrød farve. Så ville jeg anbefale dig at lave nogle naturlige striber, efter den hårfarve du ønsker er tilføjet. Så gør det ikke så meget at du har en udgroning- så længe det er naturligt. Og man kan også lave dem under din skilning, så der aldrig er en udgroning.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-01-04 17:51

Nej. Du skal bare købe perfect blonde highlight kit og start med et par pakker. Du kan ikke bruge billeder af afblegning til noget, for det virker forskelligt i alles hår. Det det egentlig gør, er at det trækker farve ud af håret og hvis håret er næsten sort. Så starter processen med at farven først næsten er sort; brun; lysere brun; orange; lys orange; tis-gult; gulligt skær; lys blond med gyldent skær og tilsidst det tætteste på hvid. De eneste billeder du kan bruge til noget i virkligheden er dem der indeholder hårfarver. Når afblegningen er helt tør efter du har puttet det i håret, så er virkningen stoppet. Skyl det ud og gør det igen og igen skyl ud og gør det igen. Pas på din hovedbund, du kan få sår... Det svier helt vildt! Så undgå at putte afblegning i hoved bunden til anden eller tredie gang. Den tager alligevel meget hurtigt imod, for hovedbunden er varm og håret er friskt. Hvis du syntes det hele går for langsomt, kan du putte en plastik pose på håret og føntørre med varm luft, så begynder afblegningen at boble ( det gør ikke noget, bare så du ikke bliver forskrækket). Du må ikke føntørre direkte på håret, så udtørre du afblegningen.. Husk dit hår bliver meget usundt, men når det er kort gør det ikke så meget også er det jo også nemmere at sætte... Held og lykke!!

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-01-04 17:56

Glemte at sige at du skal købe "perfect blonde highlight kit" i Matas... Når du er færdig med at afblege dit hår, kan vi tale om hårfarven...

Kommentar
Fra : nh1

Dato : 08-01-04 08:56

>Gisele.
Jeg har farvet alt håret hver gang, nok ikke lige det sundeste at gøre, men det ser ikke ud til at have taget skade. Heldigvis..

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 08-01-04 13:25

Så tænker jeg at det må se meget farvet ud i spidserne, nermest et farvet mættet udseende. Jeg vil nok mene at du skal få trækket farve ud af dit hår. Åltså, hvor du sidder ved frisør vasken med vådt hår og hvor man kommer 1 gang afblegnings-pulver, 1 gang beice enten 6% eller 9%, og en gang vand i en skål også starter i nakken uden at ramme hovedbunden lige med det sammen også op af til du har fået hele håret med. Så holder man øje med farven til det bliver den tone høje du skal have. Det vil dog blive orange i første omgang, men så kan man gå ind og tilføje en farve der passer til tone den højde dit hår har efter affarvningen. Det kan også være dit hår ikke kan tåle for meget af gangen, så det kan også være at du skal gøre det over nogle uger. men tror godt du kan gøre det over en gang. Har lige trukket en næsten sort farve ud af et langt hår til en kastanje brun farve og det blev ret flot. Det er meget vigtigt under hele processen at give det en hårkur mellem hver eneste behandling. Men husk.. Du må ikke gøre det der hjemme. Det kræver en del erfaring og især fordi du har langt hår, som jeg går ud fra at du gerne vil bevare flot.. Håber du kunne bruge mit svar..

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 21:12

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam