/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Software til trådløst netværk??
Fra : copycatDK
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 27-12-03 23:29

Nogen der ved hvor man kan downloade div. software til trådløst netværk?? Meget gerne sikkerheds programmer eller lign. Jeg har været på tucows men har ikke haft hledt til at finde mere..

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 28-12-03 00:06

der er jo en 128 bit kryptering, som du har mulighed for at slå til + tre krypteringsord, som skal være forbundet med forbindelsen. Denne mulighed ligger som standard i enhver accespoint :)

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-12-03 00:39

Hvilke kort, accesspoints, routere eller andet består netværket af... Så har vi bedre mulighed for at finde den løsning der passer til dit behov...

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 28-12-03 00:44

Typhoon IEEE 802,11b Wireless access point og 1stk. Vegas 11Mbps PCMCIA

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-12-03 01:18

Typhoon har åbenbart lavet nogle dongle-løsninger på routere ( http://www.anubisline.com/german/articlec.asp?id=70073 ), hvor donglen sikrer en vis sikkerhed, og deres Access points ( http://www.anubisline.com/german/articlec.asp?id=70069 ) synes at understøtte et webinterface for alle de op til 64 brugere.

Hvis du især sætter MAC-adresser for de netkort der må få forbindelse til din AP har du også nogen sikkerhed udover den almindelige filtrering ud fra IP-adresse. Det synes at være muligt med dette udstyr.

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 28-12-03 01:44

Det er den der typhoon speednet jeg har.. Og må da sige det kommer bag på mig den kan sende/modtage op til 500m når jeg pt har meget ringe kvalitet når jeg bare sidder max 15m væk. Dog sidder den i et andet rum. Men den er placeret oppe under loftet og alt det der.. Så måske jeg skulle overveje t køb af et nyt pcmcia i stedet.

Jeg kan med den medfølgende software ikke få adgang til noget som helst. når jeg prøver på at komme ind i indstillingerne af access pointen popper der bare en meddedelse op hvor der står DFU is not loadet yet. Har slettet og indstalleret 3 gange nu... Og har fuldt den meget korte brugsanvisning der fulgte med... Og af hvad jeg kan se så står der disable ved krypteringer. Og jeg kan ikke ændre i noget af det.

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 28-12-03 01:49

Er der ikke en reset-knap (lille hul) ligesom på nogle Linksys ap's?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 28-12-03 01:53

Grunden til at du ikke har bedre signal end du har, er fordi at murer sluger pokkers meget af radiosignalet. Det kan da muligvis godt være at din accespoint, kan klare op til 500 m (hvilket er ca 70 - 100 m indendørs) Men det kan dit pcmcia kort garanteret ikke. Du skal jo både kunne sende OG modtage før der er balance i det.

Accepteret svar
Fra : Dizzim

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-04 15:01

En grund til at du ikke kan lave om på instillingerne kan værre fordi at winXp er sat til at være primær. dvs. at det er XP der styre hvordan alt det "forgår". Jeg går ud fra at der følger et program med til accesspoint'et eller reciveren. Det er som regel inde i det program at du kan slå kryptering fra eller til. For at sætte det til at værer funktionelt skal du dobbelt klikke på tråløsnetværk iconet i taksbaren, i det vindue der kommer frem skal du vælge properties (inde i general flaget). Der kommer så et nyt vindue frem hvor at du går in på "Wireless Networks" flaget. Som standard er der et hak ud for: "Use Windows to configure my wireless network settings. Det fjerne du så og på den måde skulle du være istand til at kontrollere dit netværk med det medfølgende program.

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 13-02-04 16:32

Tak for svaret Dizzim.