/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Udendørs wc
Fra : jysch
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 27-12-03 14:53

Jeg har en kat som helst vil gøre sine ting udenfor - under en bestemt busk, men her i vinter fryser jorden jo.

Så for at hjælpe ham vil jeg godt lægge noget, som ikke fryser så fast som jord.

Har I nogle gode råd?

Mvh Jysch

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-03 14:55

Hej Jysch

Tja......kattegrus eller flis skulle vel kunne gøre det

Fornuftig kat du har

// Toupie

Kommentar
Fra : Favorite

Dato : 27-12-03 16:34

Ja, men som Toupie skriver, kan kattegrus eller flis gøre det.
Imidlertid siger min 45 årige erfaring, som katteejer/-elsker mig, at hvis din kat er en "udekat", at det finder den snildt ud af, enten i sin egen have, eller i nabolaget. Nem løsning? Ja/nej, men sådan er katte.
Lykke og held med foretagendet.

M.v.h.
Favorite

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-03 17:27

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel din kat er. Hvis den har overlevet en vinter med frost, så har den fundet en løsning.
Min egen gamle kat gider ikke være ude, når det er koldt. Så i vintermånederne sætter jeg kattebaken frem indendøre.
Uanset hvad du end vil lægge under busken, så vil det jo også fryse til. Sne, regn og frost. Det billigste, som du kan bruge, er visne blade og grene. Saml det sammen og læg det under busken.
Desuden tror jeg ikke at en kat "gør det samme sted".

mvh ans

Kommentar
Fra : 25

Dato : 27-12-03 18:10

Neej - en kat vil helst gøre det, hvor der er rent, det vil sige et nyt sted hver gang.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 28-12-03 08:17

Charly - min kat er vel det man kalder indekat - han kommer kun ud i snor og har jo derfor ikke så mange muligheder, men han vil helst gøre det under den samme busk - har også tænk på kattegrus, men det skal jo være det som ikke klumper når det bliver vådt. Men vil prøve at lægge nogle blade og noget flis, savsmuld og se om det er noget for ham. Jeg havde også tænkt på at få fat i noget strandsand - mener ikke at det fryser så hardt.

Mvh. Jysch ( og Charly )

Kommentar
Fra : 25

Dato : 28-12-03 12:52

Da jeg havde en huskat, som hed Miv, var hun i sele og snor, men når hun besørgede, var det under det kæmpestore grantræ, men der var/er masser af plads nedenunder, og der ligger masser af løv/grannåle o.s.v., så der var masser af plads, så hun brugte ikke så meget sin bakke om sommeren, men om vinteren, tja - så især når det var frost og sne, så gad hun ikke komme ud, og så var det altså kattebakken indendørs der kom i brug.

De katte jeg har nu er indekatte, så nu bruges der kun kattebakke.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 31-12-03 14:37

Tak for svaret Toupie.