/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tjek lige denne billige online tøjbutik
Fra : hrskitzo
Vist : 236 gange
20 point
Dato : 26-12-03 21:33

Hey

Jeg har fornyligt købt noget tøj, (polo, burberry). Til UTROLIGE billige penge. Så jeg synes lige at i også skal have mulighed for at komme ind og handle online BILLIGT!!!! Butikken har alt i mærke vare. ;)

Hjemmesiden er www.butiktak.dk

MVH
/Hrskitzo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 21:39

Hva fan er det her for noget spam??? Idiot!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-12-03 21:47

Da det ikke er et spørgsmål kan du jo ikke få et svar. Skulle det ikke have været skrevet under "tip" og så i en anden kategori. Det har jo ikke meget med windows at gøre.
ans

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-03 21:50

Et butiks-window måske.
Det er jo ikke den billigste forretning.

Kommentar
Fra : hrskitzo

Dato : 26-12-03 21:51

Først er det ikke spam... En anden ting er, jeg er nemlige ret ny her på kandu.dk så jeg ved ikke hvordan man rigtig gør. Men hvordan får jeg det så over i "Tip"??

MVH
/Hrskitz

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 21:53

Ok jeg trækker lidt tilbage bare du aldrig gør det igen! Måske under Fritid? Og lige under stil et spørgsmål mener jeg der står noget med send et tips eller lignende!

Kommentar
Fra : hrskitzo

Dato : 26-12-03 21:54

ok, tak skal du have

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-12-03 21:55

Helt ny er du jo ikke. Klik på den kategori, som du mener det skal skrives i. Herefter vil du i venstre side se skriften"skriv et tip" det klikker du på. Så skulle det hele gå af sig selv.
Læs "Kom godt igang" ligeledes til venstre.

mvh ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 21:55

Ja jeg kan se du er MEGET ny her.
Din første logg on var i april måned d. 21.04.2003
dit medlemsnummer er: 72817

Her på kandu kan man ikke lyve om fortiden. Alt kan findes, og intet slettes.
JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 21:55

Kommentar
Fra : hrskitzo

Dato : 26-12-03 21:56

Ja, men kan du også se hvor meget jeg har brugt min bruger... Jeg har som sag oprettet min bruger tidliger, men har aldrig rigtigt brugt den...

MVH
/Hrskitzp

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 22:00

Nu er du jo almindelig bruger, havde du været superbruger, kan man finde alle steder, hvor du bare har sat et punktum.
Læs lige vejledningen, så det ikke sker igen OK

MVH
JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 22:00

Det ok. Vi er bare lidt sensible over for spam her Velkommen til!

Kommentar
Fra : Golub

Dato : 26-12-03 23:56

Her gutter og gutinder - jeg er også ny her - i går meget op i etikette og hvordan man skal gøre i stedet for at hygge jer lidt med det der skrives.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-03 00:11

Vi hygger os i smalltalk på godt og ondt. Alt andet end smalltalk skulle gerne være seriøst.

Kommentar
Fra : Golub

Dato : 27-12-03 00:36

Du har ret og nogle gange smelter det endda sammen forstået på den måde at seriøsiten bliver en del af small-talken fordi man kommer til at leve sig meget ind i tingene.
Men drengen eller pigen havde en smule ret - jeg har selv prøvet flere butikker på nettet med forskelligt resultat. Men den han nævner levede faktisk op til mine forventninger, så kan kun anbefale den og netop den fordi der er så mange skuffelser blandt de netbutikker der findes. Gelm nu det - vi er havnet i en forkert kategori. MEN BARE VI HYGGER OS???

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:48

JMS

Sikke noget LORT at fyre af - Du har sgu da ikke været her så længe, at du kan udtale dig om dette - Jeg kan da give dig adskillige eksempler på indlæg - tråde der er blevet fuldstændig fjernet - Så klap lige hesten inden du spille Karl Smart over for for en der ikke har været så meget på.

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-12-03 00:50

Det var dog en uhyrlig irettesættende, belærende og yderst hovskisnovski måde at tiltale nye medlemmer (til dem der ikke kan regne det ud så kan man faktisk være ny trods en profil er af ældre dato!!!)

I har da osse selv været nye, I er da ikke den rareste flok at støde ind i som det første på Kandu, så kunne man ikke være bare lidt mere imødekommende og overbærende.

hmmm....

Og nope ans - vi hygger os alle andre steder osse ikke kun i Smalltalk hvis det falder folk naturligt for - det skal der sgu heller ikke lige pludselig være lavet om på.

Det kan altså smutte for enhver - og fordi Kandu stadig ikke topper listen over brugervenlighed - skal det da ikke gå ud over dem, der forsøger at finde vej rundt herinde. *SS - det er ikke altid lige nemt.

Og Glædelig Jul.....

Og velkommen til hrskitzo

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:55

>Ans

og ans der fortæller at man hygger i smalltalk - som en børnehavepædagog der siger til børnene "det ene bassin er til dem der plasker og i det andet bader man stille".....

Hvor kan jeg brække mig?????

Ram

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-12-03 00:57

>>Ram

Som ansat i en børnehave - kunne jeg måske råde dig til at kaste op i "jeg skal altså kaste op bassinet" *GGG

(og husk lige ikke at hygge dig nu Ram.... for så kan du værsgo komme op af det her bassin og fise over i Smalltalk )

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 00:59

>Fnollepige

Hygge mig her - Blir vist svært............

Ram

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 01:00

wow!!! Tchernobyl!!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-12-03 01:03

Tjernobyl..... fed kommentar!!!
og nej tror ikke der er så smaddermeget wow over det *S

Karina

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 01:04

Jeg indrømmer jeg overreagerede! Jeg er bare rimelig træt af spam, og jeg tolkede det sådan! Synes jeg får nok mails med større penis og hjælp en niagarianer i nød der ikke kan finde sin bankkonto! Så det!!!
Og jeg sagde osse velkommen!

Kommentar
Fra : Golub

Dato : 27-12-03 01:06

Hvor er det fedt at der mere og mere bliver lagt op til en diskussion om det at være her - som ny prøver man sig frem - det er dejligt at en som fnollerpigen ligesom tager på vej - jeg er sku meget enig med hende. Sloganet må være GIV PLADS TIL EN (NY) - FOR AT FORNY.

/Golub

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-12-03 01:08

Ja og så i denne juletid - skal der være lidt ekstra plads, og er sikker på vi allesammen lurede liiiidt første gang vi kom her - men jungletrommerne siger der er forbedringer på vej - jeg håber det osse gælder anvendelighed og brugervenlighed.

Jaaah udemærket slogan Golub

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 01:10

>tedd.

Bemærk at du ikke var blandt dem der fik en over snuden - Men når en som ans - som vi andre glimrende kan huske da hun dukkede op på Kande, og nossede rundt som en blind - begynder at kæfte op, så må hun lige lære det - og JMS er stort set lige ankommet og har efter at ha kvajet sig adslillige gange på ingen tid opkastet sig som autonom Kandu - controller og i en latterlig nedladende tone belærer andre om god Kanduskik - så er det bare for meget.

Ram

Kommentar
Fra : Golub

Dato : 27-12-03 01:13

Jeg tror sku´ de er dampet i seng det meste af banden her??? - Det er vel også spørgsmålet om ikke man skulle tænke i de baner. Hvad mente du iøvrigt med at der er forbedringer på vej. Bliver det meget bedre??

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-12-03 01:19

>>Golub

det sidste først:
det ved jeg når jeg ser det - man skal ikke tro på alt hvad man hører, og vil gerne se det først - så det kommer jeg til, at være dig svar skyldigt på - lidt endnu.

ang. forbedringer - under kategorien Kandu.dk skulle der stå noget om det (husker ikke spørgsmålets nummer)

ang. dampe i seng - jeg gør i hvert fald nu - hyggeligt at hilse på dig og velkommen til

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-12-03 01:22

http://www.kandu.dk/dk/tip/5826

et lille pip om emnet - ikke meget, men det nævnes dog.

Godnat

Kommentar
Fra : Golub

Dato : 27-12-03 01:24

Karina - du skal have et stort go´nat. Ja det i skal have alle sammen.
Og ellers så bevæger jeg mig videre i denne jungle af gode og dårlige indslag.

Golub.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 01:38

Jeg tror sgu vi alle herinde har fucked up på et tidspunkt! Det er der jo ikke noget nyt i! Jeg tager mig da osse i nogle udtalelser nogle gange. Heldigvis kan man jo så se det på skrift før man trykker Send Indlæg! I bund og grund er det jo et godt forum ellers ville vi jo nok ikke være her! Og med hensyn til nye autonome, så havde jeg osse lidt af det da jeg kom her først! Man er jo lidt enthusiastisk Ikke at det går væk men det tar jo et stykke tid inden man rammer kammertonen!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 10:43

Fanden til diskussion over en detajle. Jeg troede ligesom tedd, at det var spam.
Og ja, jeg gjorde vedkommende opmærksom på, at første log on var April, og efter forklaringen sendte jeg et venlig indlæg.
Og fremfor visse andre, giver jeg da gerne en undskyldning, undskyld hrskotzo (hvorfor har vi ikke en undskyld smiley)
og ram2, jeg er ikke autonom eller controller, hvor har du denne ide fra??? Og jeg har lært herinde, at intet slettes, så jeg vil da gerne vide hvor, så ved jeg det en anden gang.

Så godt nytår allesammen
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 11:51

JMS.

Jeg gider ikke rode hele Kandu igennem for at anvise dig tråde og tips der er blevet slettet, ( og som du derfor ikke kan se) men du kan få 2 - som dermed sandsynliggør at min påstand er rigtig.

http://www.kandu.dk/dk/spg/21988

http://www.kandu.dk/dk/tip/5093

Autonom / controller - JMS Tag lige og stik en finger i jorden - Du er lige ankommet på skuden, og fører dig frem som fuldbefaren sømand, på trods af du blot kun har fartstid som dæksdreng.

Hvad fan... rager det mig og alle andre for den sags skyld, at DU ikke mere ønsker at følge en tråd. Du kyler din latterlige kommentar ind hver gang en eller anden ikke lige får lukket sit spørgsmål når DU synes det er passende belyst og har været åbent længe nok.

Lidt situationsfornemmelse vill klæ' dig - Og det med at gi en undskyldning når man har taget fejl, er da en udmærket ting, men det skal jo ikke dermed afholde een fra at bruge indersiden af bolden, så man dermed kunne undgå at skulle give denne undskyldning - Det andet er FOR nemt.

Såååå et godt råd til dig JMS - TI, LYT og LÆR.

Ram

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 12:13

<<ram2
Tvivlede ikke på din påstand, men var mere interesseret i, hvorfor enkelte sprgs. og tip var blevet slettet. Er godt klar over, at handlingen udføres af kandu.
Mit indlæg er da ikke værre, end så mange andre intetsigende indlæg i et sprgs. Som der desværre er en del af. En smileys eller en kommentar, som bare er en omformulering af et andet svar. Et internet link fra en person, måske tre gange i træk. Og ja, alt dette giver mange spam mails.
Jeg forklarer bare efter ca. en uge, at jeg ikke følger spørgsmålet længere. Og du må da indrømme, at mange her efterlyser lidt mere handling fra spørgerne, nemlig at mange bare spørger, og aldrig lukker deres spørgsmål. Hvis man stiller et sprgs. bør det da være relevant, at man følger dialogen. Forøvrigt, hvis man ikke gør opmærksom på dette, kan spørgeren jo forgæves prøve at få uddybet et evt. svar / indlæg.
Nu tro jeg, der er næsten ligeså mange meninger her, som der er brugere, og det er da det positive i et åbent forum som dette.
Afslutningsvis vil jeg anføre, at jeg såmænd ikke er værre en så mange andre, uagtet dette ikke er en undskyldning.
MVH
JMS
nb. Lytte og lære gør jeg forhåbentlig resten af mit liv, men tie vil jeg dog aldrig.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 12:17

>JMS

Man bør tie, mens man lytter og lærer - Derefter kan man tale med vægt.

Ram

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 12:22

<<ram
Jeg har fået på puklen her på kandu, og dette accepterer jeg. Dog fik jeg ingen undskyldning, uagtet jeg var ny.
Men jeg behøver heller ingen undskyldning, og ønsker heller ingen overhovedet.
Så lidt må jeg fan... have lært
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 12:36

JMS

Det ha du da osse - Og, op i rø... med de undskyldninger - det er ikke noget man skal slynge om sig med som drikkepenge - så mister den gestus sin værdi.

I denne tråd "taler" du nedladende til en ny bruger - Fedt bakket op af Ans - Hendes tone er forudsigelig - har kend hende ALT for læææænge, men har delvis opgivet.

Men at du påtaler at hrskitzo er MEGET ny - står i skærende kontrast til din egen "karriere" på portalen som som først starter i nov. d.å. Derfor siger jeg til dig - Klap lige hesten.

Når du efterfølgende kategorisk med stor erfaring påstår at ALT gemmes, tjaaaa så blev det bæger fyldt, når jeg samtidig lægger den med din intetsigende men mangfoldiggjorte oplysning om, at du ikke mere følger en tråd.

Så derfor - min ven.

Hvorfor div. indlæg og tips er slettet er i og for sig sagen uvedkommende - men jeg kan da oplyse dig om, at det er tråde jeg har været involveret i. Jeg kan jo være lidt strid ind i mellem - Selv om Frida synes jeg er MEGET sød, og Emesen synes jeg er rar.

Ram

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 12:46

<<ram
Jeg synes sgu da ikke du er strid. Ofte hører jeg noget meget værre
Man har i et forum som her lov til at sige sin mening. Og uenighed behøver ikke være destruktiv, men er derimod ofte konstruktiv. Men med undskyldninger er vi ikke enige.
Hvis en undskyldning er alvorligt ment, er den på sin plads, såfremt der er noget at undskylde.
Godt nytår forøvrigt

JMS

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 12:55

Hihi Nååå du syns' ikke at Ram er stridmåske holder han bare en lille pause - men han vågner vel op en dag og giver dig eller mig en svada
Jeg syns' jo han er sød selv om han skælder ud af hel.... til

Frida...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 13:12

<<frida
Nej, han er da ikke strid.
Synes jeg kan huske nogle stride personer her, som mobber mig en hel del
(øhhh nævner ikke lige navne
MVH
JMS
Godt nytår frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 13:22

Så nævner jeg da gerne lige et navn.
FRIDA mobber - men det er ikke ondt ment (siger hun da)

Osse et godt nytår til dig

Frida...

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 27-12-03 13:26

Jaaaaa den skulle da have været under Tip hvis det ikke lige var fordi at jeg havde skrevet det tip for ca.4-5 dage siden

Men hva faen de alle sammen går jo igen Hehe

Hallob

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 13:27

<<frida
Hvordan går det med lille frida??
Vores den lille (hun hedder Mini ) og den store (Sopey), det går bare strygende, de leger, og har det fint...

Og ja, du hører absolut til mobbe klanen
MVH
JMS

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 13:35

Tror du godt vi må smalltalke i et Windows sp.?? Jeg er jo ikke så meget for det
Min Frida har det da godt - hun bor jo hos mig*GG*

Dejligt at dine egne vapser kommer godt ud af det med hinanden - de små racer kan ellers være noget så forfærdelige - men det er mest i munden (gad vide hvorfor jeg sidder og kan gengende denne påstand??)

Frida...

Ps. Jeps JMS - jeg tilhører dem de andre ikke må lege med

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 13:38

JMS

Mobbe klanen? Det skrives altså i ét ord: Mobbeklanen!
Verbale fumlegænger.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 13:41

Tænkte sgu nok at Rellom ikke kunne lade være med at blande sigHan er selv en mobber - dog tilhører han den blide katagori

Frida...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 13:44

<<frida
Denne tråd har vistnok ikke meget med windows at gøre
mvh
JMS

<<rellom
Tak for dit positive indlæg. Nogle gange går det stærkt på stavepladen.
Og helt ærlig, med det niveau der er her generelt, orker jeg ikke læse korrektur. Men det gør du måske?

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 13:47

Hva' fan... JMS - du må da ha' en sekretær til det der korrektur

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 13:50

Nu kommer Rellom snart igen. Er ikke sikker på - at man kan sige "vistnok ikke"

Frida...

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 13:55

<<frida
Forestiller mig rellom som en ældre dansklærer, med brillerne på næsetippen, spanskrøret under armen, vandrende op og ned mellem rækkerne af skoleborde, klar til at svirpe små uskyldige ordblinde og ubehjælpsomme personer, som dig og mig.

jms

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 13:58

Nahh sådan ser han ikke udmen tag med en tur til Ålborg zoo - der sidder han nemlig og brokker sig over alle os ordblinde og ordblide individer

Frida...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 13:59

Frida

Man kan vistnok godt sige "vistnok ikke".

......................................................................................

JMS

Det var da så lidt.
Man gør jo, hvad man kan, for at hjælpe.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-03 14:01

Hej, I gamle garvede Zuperbrugere! Er I ikke engang klar over, at vi normalbrugere ikke kan skrive tips.
Det, du kan gøre, hrskitzo, er at stille spørgsmålet : "Er der nogen, der vil stille følgende tip for mig?" -og så skrive dit tip. Jeg ved ikke rigtig, hvilken kategori, du skal stille det i. Det kan være I andre har forslag.

Du kan selvfølgelig osse bare følge strømmen og blive superbruger ligesom alle de andre kandu-nørder...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 14:02

Altså, ved du nu hva', Frida.
Jeg har da ALDRIG brokket mig over dig, din bavian.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 14:02

<<frida
Hvilke bur sidder han i
Nej seriøst. Ålborg zoo besøger vi hvert år. En af de bedste i DK. Især isbjørnene er pragtfulde.

<<rellom
OK, men fumlegængeriet afhænger nogle gange af, hvor mange sneøl man får i denne dejlige juletid

JMS

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 14:09

>Rellom
Næ det har du vel ikke, men det kan du jo så passende gøre nu
>JMS
Han sidder selvfølgelig i abeburet - hvor ellers

Frida...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 14:16

Det kalder jeg sgu dobbeltmoral. Hvem er det det lige der laver spam? hrskitzo eller JMS? *LOL*

Frida...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 14:19

Frida

Det kunne jeg da aldrig NÆNNE.

Sidder JMS i abeburet?
Dét var ikke pænt sagt.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 14:27

Hihi - du må ellers godt. Jeg tager "vistnok ikke" skade af, at blive sat på plads fra tid til anden Ja gu' sidder JMS i abeburet - har du slet ikke opdaget ham

Frida...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 14:30

Frida

Nej, jeg har ikke opdaget ham.
Der er en bavian, som kræver min opmærksomhed.

Og det er IKKE JMS.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-12-03 14:58

<<<<
Kan i ha det godt i bavianer.
Jeg hopper af her. Ikke mere spam herfra.
JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 15:02

UPS, jeg overså helt, at der var kommet et indlæg,
som havde noget med sagen at gøre.

Birgitta

Spørgsmålet ér allerede blevet lagt ud som tips af hallob:
http://www.kandu.dk/dk/tip/6047

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 27-12-03 16:43

Ja det skrev jeg jo også...
Takker Rellom ;-D
____________________

Hallob...

Til alle...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 19:16

Iflg. min retskrivningsordbog hedder det "vist nok" ; "vist ikke", men ikke "vistnok ikke" som er et selvmodsigende udtryk.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 19:23

Det gør det også ifølge min, Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 19:27

Min retskrivningsordbog- har jeg selv lavet.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 19:28

Så er det nok den, jeg har en kopi af.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 19:29

Godt demokratisk princip - Hver mand sin ordbog

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 19:29

Spøjst. Hvorfor fungerede smiley'en nu ikke?
Jeg prøver lige igen:

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 19:32

Kandu's Poltergeist

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 19:32

*LOL* så havde jeg jo ret ifølge emesens retskrivningsordbogfan... osse meget bedre med de hjemmelavede. Akkurat ligesom med mad

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 19:35

>Frida.

Hvornår har du ikke ret???

Men den med maden - den er HELT rigtig.....

Ram

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 19:38

Hov jeg glemte lige spørgsmålet.
Jeg har kigget på betalingsvilkår - og mangler at kunne købe via efterkrav.
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 19:39

Hihi - ja og jeg laver selv min Jalapeñis

Frida...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-12-03 19:40

>Frida.

Gør du deeeeeeet - det må jeg nok sige

Ram

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 19:41

Tjah, du havde vistnok ret i, at du vistnok ikke havde ret, Frida.
Men det er også en stor ting.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 27-12-03 19:42

Du vrøvler Rellom prøv igen!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-12-03 19:48

At vrøvle? Det kan jeg slet ikke. Jeg ved ikke, hvordan man gør.
Det erkender jeg blankt.
Men ingen er jo fuldkommen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-12-03 19:49

Rellom vrøvler ikke - men han har desværre en piratkopi af min retskrivningsordbog.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-12-03 00:25

hehe Der er sgu lidt slumstormer over det her! Gad vide hvornår spørgeren lukker spørgsmålet!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-12-03 11:51

Der er da vistnok ikke noget galt med at skrive "vistnok ikke". Man må bare ikke glemme, at man ikke har en benægtelse, hvis man ikke har et ulige antal benægtelser i sin sætning... bob, bob, bob,.. og godt nytår

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-03 13:38

Ja og der er nok ikke vist nogen steder, hvad der kan skrives.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-12-03 15:19

Jeg har nu undersøgt sagen nærmere, og det viser sig, at
udtrykket "vistnok ikke" er blevet konfirmeret af selveste
N. F. S. Grundtvig.

Det skete den 17. marts 1802, hvor Grundtvig og hans
anlægsgartner sad og talte om en dem begge fjerntstående person.
"Han er vist kok, ikke?" sagde anlægsgartneren.
Men det hørte Grundtvig, der som sædvanlig havde andet i hovedet,
som "han er vistnok ikke".
Og denne eksistentielle position begejstrede ham i en sådan grad,
at det siden førte til salmen "Glade jul, dejlige jul" af B. S. Ingemann.

Så som man ser, er der en logisk og umiddelbart indlysende forklaring
på alting.
Man skal bare grave dybt nok.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-12-03 15:22

Ok - Hr. Grundtvig bøjer jeg mig straks for.