/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Reperation af træhavestol
Fra : kraghj
Vist : 807 gange
40 point
Dato : 26-12-03 15:53

Min søn har været lidt kreativ og savet en 5-6 riller i ryggen af en af vores træhavestole (mørkt hårdt træ). Den dybeste er ca. 1 cm resten lidt mindre. Kan disse på nogen måde fyldes op eller repareres på anden måde?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-03 16:19

Ja da du kan da købe plastisk træ i alle neuancer at spartle ud med MVH SUNE Ps skæld ham nu ikke for meget ud det er jo godt at være kreatv med andet end spillemaskiner *SS* SUNE

Kommentar
Fra : tomCH

Dato : 27-12-03 11:34

jeg ville holde mig langt væk fra plastisk træ da det ændre farve og dermed bliver mere tydelig end skaden.lim istedet en kile i savsnittet af tilsvarende træ og tilpas med høvl og sandpapir.
vh.tomC
(møbelsnedker)

Accepteret svar
Fra : Blocha

Modtaget 40 point
Dato : 30-12-03 13:46

Bland fin savsmuld i tilsvarende farve med lidt trælim (til udendørs brug) og brug dette til at fylde rillerne.

Kommentar
Fra : smukkefrank

Dato : 05-01-04 15:36

Brug kemisk træ,det er tokomponent,derefter kan du indfarve i den nuance du ønsker f.eks med en vandfast tusch

Godkendelse af svar
Fra : kraghj

Dato : 26-02-04 15:06

Tak for svaret Blocha.