/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kodak-digitalkamera = dårlige????
Fra : br9
Vist : 220 gange
50 point
Dato : 26-12-03 14:23

Jeg skal købe et digitalkamera (prisleje cirka 2.000,-), og er i den forbindelse studset over, at Kodak (eaysshare 6330 og 6340) virker meget billigere end andre anerkendte mærker. For omkring 1.800,- får man bl.a. 3MP og 3*optisk zoom. Hvorfor er de så relativt billige??? Håber I kan hjælpe.

Kommentar
Fra : tinker

Dato : 26-12-03 14:37

Hej
6330 tager meget god video, men billederne i mørke er ikke ret gode, men i lys er de udmærkede.
Men til prisen i forhold til Dantax er det meget bedre og utrolig hurtig til at tage billeder. Du kan rolig købe det til den pris er det meget fint.

Kommentar
Fra : emmofinn

Dato : 26-12-03 15:02

Jeg købte et kodak easy share cx4230, det var på tilbud og derfor meget billigt i forhold til mange andre. Men det var købt til at tage på drømmeferien til mauritius. Det var ikke et hit, der er ca 1-1 1/2 sekunds forsinkelse på, så da jeg skulle tage billeder af fks delfinerne på en bådtur fik jeg kun vand,vand og atter vand- røvtur . Så ta dig i agt for dette problem, jeg vil aldrig bruge penge på et kodak igen, et HP skulle efter sigende være helt kanon.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-03 15:48

Jeg abbonerer på komputer for alle og i sidste nummer lavede de en test af 6 forskellige kameraer til under 3500 kr vinderen er et nicon coolpix 3100 men det er meget forskelligt hvad de kan et kan feks flydende dansk i menuen som det eneste så det kommer an på hvad man specefikt går efter men der er ikke nogle kodak med da det jo nok måske er for dårligt??? VH SUNE

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-03 15:49

Obs og så ville jeg da lige vente til det forestående udsalg ** SUNE

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-12-03 16:34

Lige som så meget andet hænger pris og kvalitet som oftest sammen.
Det vil altid være en god ide at tage ind i den forretning man ønsker at købe apararet hos, for at prøve om kvaliteten lever op til forventningene.

Hver især har vi måske nogle erfaringer med et digi.kamera, men i den sidste ende er det kun dig der kan afgøre om du syntes kvaliteten hænger sammen med prisen.

Men herudover findes der meget godt software, hvor man med selv et mindre godt billede, kan gøre kvaliteten bedre.

ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-12-03 19:39

Vi har et HP digitalt kamera. Det er vi meget glade for. Med hensyn til forsinkelse (app. delfiner ) har alle kameraer i den lave prisende dette problem.
Så som sagt før, pris og kvalitet hører sammen.
Og så lige noget helt andet, det du køber i dag, er gammel og forældet i morgen. Bruger man mange penge, taber man mange penge, når der lige kommer noget lidt nyere, og lidt bedre som man absolut skal have....

mvh
jms

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-12-03 20:34

>JMS det ved vi jo. Jeg købte selv et cannao powershot s20 for 2 år siden på 3.1 mio.pic., det er stadig et godt kamera, men i dag kan man købe det for 2000 kr. mindre. Det er det samme med pc.

ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-01-04 19:47

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms