/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp.....til pc/tv
Fra : febbe
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 26-12-03 11:16

Min datter er kommet hjem fra Venezuela med en masse film. Har fået dem fremkaldt ved fotohandleren på cd, og vil nu prøve at køre dem fra min computer via et kabel til mit fjernsyn. Jeg har et kabel der passer, men kan ikke få det til at virke. Det virker fint på PC´en, men der er sort skærm på TV´et, også selv om jeg skifter mellem de 4 av indgange. Skal der sættes noget op i PC´en før det virker???? Det virker som om der ikke kommer noget signal fra pc´en Det ville være dejligt med lidt hjælp. Tak

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-03 11:50

har grafik kortet tvout og hvilken kort (omskifte funtionen ligger et sted i engenskaber for grafikkortet)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-12-03 11:51

Har du TV kort i din PC'er, hvis ikke så er der årsagen.

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 26-12-03 11:56

Det har det: Det er et Gforce4. Og jeghar for et år eller to siden haft en videofilm kørt over i tv´et fra pc´en uden problemer. Det virkede med det samme, men ikke nu.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-03 12:02

engenskab/skærminstillinger/avanceret/geforce4/nView/enhedinstillinger/vælg output/tv anvend ok

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 26-12-03 14:01

Hvor skal jeg vælge engenskaber henne og på hvad??

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 26-12-03 14:10

Nu har jeg fundet det. Når jeg sætter outputenhed til Tv flimrer pc skærmen istedet og gendanner gammel indstilling.
Andre forslag??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-03 14:42

det er fordig at du skal godkende på tv'et dvs. nå du ser skriveboret på tv'et er der en box der tæller ned her skal du trykke ok ellers vælger den computerskærmen. inden for (ca. 10-15sek)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-03 14:48

start med at bruge den gule phonestik i com og op til tv'et (svhs kan give problemer til at starte med)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-12-03 15:48

tvet skal indstilles til s-vhs/av1/av2 altså video kanaler,for at trasmitere signalet fra pc.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-12-03 17:29

Et godt råd er at købe en billig DVD-afspiller til dit TV (ca. 500,- kr.) Her kan du se dine billeder som du ønsker og tilmed spille DVD-film.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 26-12-03 22:10

For det første så skal TV være koblet til computeren når computer tændes, ellers så bliver TV out stikket "slukket".

Dernæst så kan du på et Ge-Force4 kort sætte TV out på flere måder. Jeg vil nævne to af metoderne.

1) det kan være en klon af din PC skærm.
Det kan ikke umiddelbart anbefales, da din pc nok gerne vil køre SuperVGA 1024x768 opløsning, mens dit TV nok helst vil køre Standard VGA 640x480. Et dansk TV arbejder helt præcist med en punktopløsning på 625x625, men standard VGA er tæt nok på.

2) Du kan køre med to seperate skærme.
Din windows Desktop spreder sig så bare over begge skærme, og når du med musen når kanten af din PC skærm, så glider musen videre ovre på dit TV.
TV skærmen, kan sættes til at være til høje eller til venstre for din PC skærm.

Du sætter disse egenskaber på et Ge-Force4 kort via, egenskaber på på skærmen, faneblad: indstillinger, knap: Avanceret, faneblad: GeForce4. Punkt: nView Display Mode

Når du skifter mellem at vise samme desktop på begge skærme, eller hver sin desktop på hver sin skærm, så kræver windows genstart for at kunne vise korrekt.

Når du har valgt en mode, som viser to skærme, så kan du indstille visnings egenskaber pr. skærm. Dvs. opløsning pr. skærm osv.

Sammen med et Ge-Force4 kort, så benytter derudover PalmButler (den store udgave - se: www.plambutler.dk) som konverterer TV out til et regulært antenne signal, så jeg kan se computer billedet på alle TV i huset.
Det er sandsynligt at PalmButler boksen kan tage en højere opløsning som input, og stadig sende et almindeligt TV signal, fordi jeg kører 1024x768 TV out, men den skærm opløsning kan naturligvis ikke vises i detaljer på et TV, men mit TV billede står helt stabilt. Jeg er utroligt glad for min PalmButler boks.

mvh. Per

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-12-03 22:55

Jep som Per siger! Kablerne skal være tilsluttet og tv'et tændt før computeren! Hvis det heller ikke virker, så gå ind under enhedsindstillinger og afinstaller dit grafikkort, så starter man op på en frisk når windows genstarter!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-12-03 23:45

sikke noger pjat tedd / per jeg kan da godt tænde mit fjernsyn efter jeg har haft computern tændt og så bruge klonet skærm. det der vigtigt er at finde den av indgang på fjernsynet
nWiew/enhedinstillige/vælg output/avanceret/registrer skærme (den fortæller hvilken opløsning skærmen kan køre med)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:11

Det er sgu da ikke noget pjat! Dit grafikkort skal da genkende et signal og det får du ikke fra et slukket tv!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-12-03 00:12

Og windows skal da osse genkende det! Så vidt jeg ved er TV ikke plug and pray!

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 27-12-03 00:42

Det er mit indtryk, at det måske KAN være godt nok, at der sidder et stik i TV out, når computeren tændes. Da jeg imidlertid hele tiden har min PalmButler boks tændt, så er den påstand ikke efterprøvet.

Men....Det er i hvertfald IKKE godt nok at sætte stikket i EFTER computeren er tændt, så kommer der IKKE signal ud af mit grafik kort på TV out delen.

Så alt i alt, så vil jeg anbefale at man tænder TV og så tændet computer. For at det virker, så skal man imidlertid have fundet AV indgangen på sit TV. Med for mig ser det ud som om febbe allerede HAR fundet AV stikket, da der kan komme flimmer på skærmen.
Flimmer kan komme fordi opløsningen på TV out er sat for højt, i forhold til hvad TV'et kan lide af hastighed på sync delen af Video signalet. Det var i hvertfald det problem vi havde den gang LCD paneler til Overheads var det seneste hit. Når opløsningn kom ned på det som de skærme bedst kunne lide, så blev billedet fint.

Når jeg sætter opløsningen på min gamle 17" Compaq 171FS CRT PC skærm op over 1024x768 så begynder billedet også at blive underligt, selv om skærmkortet kan køre op til 2048x1536. Sætter jeg billedet op på den oplsøning, så står pc skærmen helt af, og der er kun et sort billede, end ikke noget som helst flimmer.
Problemet er lidt af det samme for TV skærmen.
Mit "nye" Panasonic TV (fra 1995) kan fint vise alle detaljer på et 640x480 VGA billede, det kan det "gamle" Grundig ikke.

mvh. Per

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 27-12-03 08:18

Hej igen. Har nu ikke fået gang i det endnu. Jeg har ellers makket temmelig meget med det. Vil afprøve de nye forslag om nogle dage, idet jeg er på vej til havet nu. Trænger til lidt frisk luft oven på alt juleriet. Tak for hjælpen indtil videre og fortsat god jul og godt nytår!!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-12-03 21:39

att. tedd
så må mit grafikkort og min windows version være nået for sig selv.
(du beder dit grafikkort om at sende et signal ud på en anden udgang det er ens grafikkort lige glad med om der sider nået på eller ej tager du freks.strømmen fra din skærm for køre computeren vidre??? ja men du kan ikke se hvad der sker sætter du strøm til din skærm igen skal du da ikke genstarte din computer)
har brugt denne måde i flere år pga. jeg på daværende tidspunkt ikke havde dvd andet end i computeren.