/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Gadekryds
Fra : dennisdahl
Vist : 1681 gange
50 point
Dato : 24-12-03 01:36

Hej

Håber nogen kan hjælpe..
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en blandinghund,
nogle hjemmesider hvor de sælger "ikke racehunde" , da den skal være en familiehund og ikke en udstillingshund..
Blandingen skal være noget ligende Golden retriever og og f.eks New foundland eller noget ligende, langhåret hunde..
Håber der er nogen der kan hjælpe med dette , da jeg meget gerne vil ha' hund..

MVH

Dennis

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-12-03 01:44

Vi har et par hunde, men de er ikke til salg.
Kik i lokalavisen, kik i den blå avis, og find en i nærheden af dig (jeg ved ikke hvor du bor)
Der er masser af muligheder.
Lad være at købe fra en kennel, hunde der er født i et privat hjem, er meget bedre.

mvh
jms

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 24-12-03 01:47

Jeg vil foreslå dig at kigge den blå avis og gul og gratis, der er som regel masser af hunde, også blandings hunde. Du kan evt. tjekke dem her på nettet.

http://www.dba.dk/asp/main/main_logoff.htm?favorit=0¬esblok=0

http://www.gulgratis.dk/

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 24-12-03 02:46

Hej dennis
Prøv http://www.dyrenettet.dk de har ofte hunde til salg, du kan også selv indrykke en annonce, ellers led efter kenneler på google.dk i nærheden af din bopæl.
MVH og god fra maya123

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-12-03 09:33
Kommentar
Fra : g_h

Dato : 24-12-03 10:32

Der findes kenneler i DK, der "laver" blandingshunde.
Der er fordelen, at man nogenlunde ved, hvordan hvalpene bliver som voksne!
Ihvertfald vil jeg fraråde, at købe en hvalp, hvor faderen ikke er kendt!!!

Gert

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-12-03 11:46

Hej dennis

Hvis du gør som Teil foreslår:

1. får du en billig hund
2. får du en sund hund
3. du kan stole på rådgiverne
4. du ser hunden som voksen
5. du gør en god gerning

og så er det jo jul

Glædelig

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 24-12-03 14:32

Hej Dennisdahl.
HVORFOR EN BLANDING???????????????
Ved en blandingshund inviterer du til unødvendige problemer.
Du skal 'skyde' dig ind på, hvilken race-særpræg der er den dominerende i hunden, måske blever den meget stor og du ønskede en mellem storhund o.s.v.
Sæt dig hellere ind i, hvilken race der vil passe bedst til dit behov.
Fordi du køber en racehund behøver du f.eks. ikke gå på udstilling.
Skulle det blive en schæferhund eller rotweiler kan det sagtens være en familie hund alligevel , samme gælder hvis du skulle forelske dig i en kleiner münsterländer eller ridgeback.
Mit råd til dig vil være FIND DIG EN RACE HUND.
Jeg har i mere end 30 år selv haft schæfer og trænet dem i schæferhunde regi, men samtid også trænet i en klub med alle racer og blandinger og min erfaring siger, at mange ting går letter når man vælger en racehund.
Held og lykke uanset hvad du vælger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-12-03 16:53

En ægte racehund Hvad er ægte? En ulv, en Dingo, en Hyæne... absolut ikke dem, vi ser på gaden i dag. Ellers mener jeg, at racehunde kan give lige så store problemer, som ikke race rene hunde.
Holder med Teil... få din hund fra Dyrenes beskyttelse.
Glædelig jul til jer alle sammen
Søren

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 24-12-03 17:20

Hejsan. og glædelig jul...

---jms, -har vi ikke haft diskussionen før? En kennel kan sagtens være et familieopdræt. Min egen bedårende atypiske lille røde retriever-racehund er født i et kolonihavehus hos en familie med 1 skoledreng, 2 voksne mennesker og 2 voksne hunde, nemlig mor og mormor. Huset var ikke meget større end min egen lejlighed på 49 kvadratmeter, og hvalpene fyldte det meste. OG det var en DKK kennel!!! Og den slags kenneler findes der masser af! Faktisk er 3 ud af de 5 racehunde, jeg har haft, født i den slags familiekenneler.

Men det, Dennis søger er jo en blandingshund. Og de fleste, der søger en blandingshund, gør det, fordi de er billigere. Det syns jeg også er okay, men nogle førstegangs-hundekøbere har ikke helt gjort sig klart, hvor dyrt det er at holde hund. Især en stor hund.

Dennis, jeg kan bare fortælle, at jeg nok bruger ca 1000 kr om måneden på min hund. De 400 er tørfoder, derudover er der ting som legetøj, godbidder, hundetræning og prøver, forsikring, vaccination, dyrlæge ved sygdom eller skader, transport. De fleste af punkterne kan du gøre billigere. Men sådan noget som dyrlægebesøg kan man ikke skære ned på. I de 1½ år jeg har haft min hund, er hun blevet vaccineret et par gange, hun har haft hjerteorm, og hun har haft kennelhoste. Og det løber op, dels i dyrlægeudgifter, men så sandelig også i medicin, som en sygeforsikring ikke dækker.

Hvis du ønsker en blanding for at spare penge, så vælg en blanding af mindre racer. De store racer, -især golden retriever- har ofte HD, som er en smertefuld sygdom, der kan koste hundens liv inden den bliver 1-2 år. Stambogsførte hvalpe har dokumentation for, hvordan deres forældres hofter ser ud. Hvalpene af udsatte racer kan simpelthen ikke blive stambogsført, hvis ikke forældrene er blevet HD-fotograferede.

Hvis du begynder at spare op fra nytår af, så kan du forhåbentlig have pengene til en stambogsført hund til sommer. I forvejen er det absolut meget nemmere at få en sommerhvalp gjort renlig. Samtidig har du lidt tid til at sætte dig ind i, hvad de forskellige racers fordele og ulemper er, -så du kan vælge den helt rigtige hund til dig selv.
Kan du ikke vente så længe, så vælg en mindre hund...

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 25-12-03 07:26

Hej Dennis
Her i huset har vi både haft blandinger og race hunde, og helt ærligt : de er sgu lige pragtfulde på hver deres måde !!!
Med en ægte hund, kan du med det samme se hvordan den skal se ud som voksen og bla.bla.bla.......de "uægte" er som regel lidt mere overraskende hæ-hæ.
I nogle tilfælde har en blanding et bedre helbred end en ægte, da de ægte desværre (i nogle tilfælde) bliver avlet efter at få et bestemt udseende, hvilket der kan gå ud over helbredet.
For øjeblikket har vi en mange - mange penge hund men div. papirer og hun er vidunderlig !!!!!!!!
Men det var min gode gamle Nevling ( Bla. af alle hunde i Nr. Nebel og omegn ) til fulde også , og den kostede 0kr.
det drejer sig om at opdrage sin hund godt, med kærlighed og respekt, så skal det nok gå fint.
håber du har god plads til den hund du får, det er jo ikke ligefrem pekingneser størrelse du søger
og ja,- du kan roligt tjekke den blå avis
god jul og held og lykke

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-12-03 17:32

Jeg synes personlig, man skal passe meget på genplaceringer og hunde du ikke kender baggrunden på, generelt!!!
Hunde fra "dyrenes beskyttelse" har sjællent nogen historie. Er hunden blevet mishandlet eller i det hele taget opdraget forkert?!!
Noget helt andet er, at en hund, man har haft fra hvalp, præges til den væremåde, du ønsker!
Er hunden et par år gammel, kan det være umuligt at rette på dens adfærd!!

Gert

Kommentar
Fra : KennelKipler

Dato : 25-12-03 18:57

Hej,

Selv om man ikke skal bruge sin hund til udstillinger eller lign. Så kan man sagtens købe den med stamtavle, og så lave en fornuftig købskontrakt med opdrætteren, så man er lidt bedre sikret.

Hvis det er jeres første hund, så tag på DKK´s Før du køber hund kurser, det koster 25 kr. pr. næse, og kan bruges uanset om man køber en hund med eller uden stamtavle.

Der er ingenting i vejen med kenneler, det er en betegnelse ikke et garantimærke eller det modsatte! Alle kan få deres eget kennelmærke for 800 kr, så se jer godt for. Personlig køber jeg helst kun fra en kennel, men kun hvis hvalpene er født og opvokset i huset.
Men det er faktisk ikke svært at købe hund hvis man ved hvad man skal se efter... Og det lærer DKK´s kurser én.

Rigtig god fornøjelse.

-Vi har selv både ægte og blandings hunde.

MVH Marie.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-01-04 19:44

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 09-11-04 10:32

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : dennisdahl

Dato : 09-11-04 10:32

Har lige købt hund (euraiser), så det glæder vi os til

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-11-04 17:42

WoW, tillykke med den nye hund! Jeg kender en voksen eurasier-han og hans tre hvalpe og hvalpenes blandingsmor.
Jeg har i eftermiddag lige gået tur med 2 af hvalpene (-som meget ligner deres meget flotte far)og moderen, og vi snakkede netop om, hvor harmoniske hvalpene er (de er nu lidt over 2 år) og hvor gode også hannerne er til at omgås andre hunde.

Det er en rigtig dejlig -og ikke så kendt race. Hvornår skal I have den? Han eller hun? Og fandt I en god familie-kennel?