/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
OGM-filer hvordan afspiller jeg dem?
Fra : babee
Vist : 741 gange
120 point
Dato : 23-12-03 23:25

hejsa
jeg har hentet en ogm fil men kan ikke afspille den. nogle der ved hvad program jeg skal bruge til det . på forhånd tak
hilsen babee

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 130 point
Dato : 23-12-03 23:43

http://filext.com/detaillist.php?extdetail=OGM
Det er en pakket videofil, som åbnes med et medfølgende installationsprogram.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-12-03 23:49

http://www.mplayerhq.hu/homepage/design6/info.html

Her står mere beskrevet, samt hvilke program til afspilning.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : babee

Dato : 15-01-04 19:11

jeg kan ikke rigtig få det til at virke andre bud?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-01-04 20:36

Du skriver ikke hvilket styresystem du bruger, hvis du bruger Windows, kan du godt glemme at bruge en ogm-fil, da den kun virker på Linux som styresystem.
Hvis man kører Linux, bruger man Mplayer, til at åbne ogm-filen.
Læs mere:
http://www.dr.dk/videnskab/harddisken/artikler/2004/kiss-vs-mplayer.asp
http://www.originlab.com/index.aspx?s=8&lm=+2
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 15-01-04 22:49

Mplayer findes også til Mac OS X

Godkendelse af svar
Fra : babee

Dato : 19-01-04 11:49

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : raja2000

Dato : 11-05-04 16:54

Kan man ikke få OGM filen til Windows XP ...?
Jeg kan ikke finde nogen adresser om det ....men jeg finder mange om OGG.
Er det noget jeg kan bruge til at se en film på realplayer ?

Send en mail til mafiamafia800@hotmail.com

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-05-04 00:23

OGM er et format, ligesom AVI, Mpeg, MP3, og man kan ikke få filen? Men du kan måske hente en fil i det format, så skal du bare have et program til at afspille den med.
AVIcodec
: Dette program kan vise dig i hvilket format eller codec en medie fil (film) er lavet med hvis du er i tvivl.

Det understøtter formaterne AVI, ASF & WMV, Real (.rm, .rmvb), Ogg (.ogg, .ogm), Mpeg-(S)VCD-DVD (.mpg, .vob)

Samt alle typer af (directshow) ...mp3 og så videre.
Det understøtter dansk, tysk, engelsk, spansk, fransk, italiensk, hollandsk, polsk, russisk, kinesisk, portugisisk og mange flere

FairUse 0.36c understøtter XviD 1.0 RC1, kan udtrække undertekstspor til videre behandling og understøtter OGM og Matroska output.
http://fairuse.free.fr/lang_en/index.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tailos

Dato : 13-07-04 18:14

*LOL* hvro er i besværlige.. har du divx player, så omdøb filen til avi (da den er en divx fil) og du kan nu se den på din computer! ret nemt ik ;)