/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Brænd en ISO fil
Fra : lmp
Vist : 644 gange
20 point
Dato : 13-03-02 20:07

Hvordan brænder man en ISO fil ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 22:12

Det er ganske simpelt..
Finder ..(!?!?) du en ISO fil, skal den "omdømmes" til .img

Så Åbner du den med Toast.. Der ikke nødvendigvis "kender formatet".. Ex
AKAI etc..
Og så bliver du spurgt om noget ( jeg har glemt.. ) hvortid du blot svarer
ja... ( og så brænder du.. )
Det virker for mig..
Omvendt vil dulave en ISO/IMG bruger du Astarte åben en CD i astarte og drag
den til skrivebordet.. Så kalder den selv billedet for IMG..
Betyder ex. At du kan lave et IMG ud fra Cder der ellers ikke kan læses af
Mac platformen. Gæder som eksempel også for AKAI
Tom

PS
Jeg er ret sikker på at der findes lettere måder at gøre det på, men nu har
du blot fået min version ( sådan gør jeg)

On 13/03/02 20:06, in article lhNj8.673$FT.31013@news010.worldonline.dk,
"lmp" <lmp.news@kandu.dk> wrote:

> Hvordan brænder man en ISO fil ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-03-02 23:10

Jeg kom til at tænke på.. Jeg svarede jo slet ikke på spørgsmålet..

...
Hvordan brænder man en ISO..(?)
I soft PC eller på en PC.!
Jeg tror faktisk ikke at Apple understøtter .ISO standarten..
Men som altid.. Kan vi godt læse den.
Tom

On 13/03/02 20:06, in article lhNj8.673$FT.31013@news010.worldonline.dk,
"lmp" <lmp.news@kandu.dk> wrote:

> Hvordan brænder man en ISO fil ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-03-02 00:40

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg tror faktisk ikke at Apple understøtter .ISO standarten..
> Men som altid.. Kan vi godt læse den.

Et .iso dokument er blot et disc image.

Disc Copy 10.x har ingen problemer med at læse eller brænde .iso, det
samme gælder nyerere versioner af Toast.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen...

<icq:131382336>

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 14-03-02 20:47

Nero Burning er et godt og nemt produkt til at brænde ISO med...

Start programmet op.
Tryk på : File -> Burn Image
I den næste boks der kommer frem markerer du din .cue fil og trykker på open/ok.
Herefter angiver du den hastighed som der skal skrives med, antal kopier og trykker på ok..

Nemmere kan det vist ikke være ?