/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Små fluer i planterne
Fra : nosunshine5
Vist : 1892 gange
50 point
Dato : 22-12-03 22:36

Jeg er den heldig indehaver af fluer i mine planter. De er lige blevet pottet om i sommers. Hvordan kommer jeg dem til livs? Tændstiker med hoved nedad virker ikke.
Edderkopper synes også godt om min lejlighed. Er der nogen måde at mindske eller fjerne dem også?

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 22-12-03 22:40

Lad være med at vande for meget,dæk jorden med små sten, edderkopper trives kun i et sund miljø
god jul
mvh nsl

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-12-03 22:41

Altså edderkopper æder jo fluer sooo what Du kan spraye dine planter med en let opløsning af opvaskemiddel det ka de små kryb ikke lide eller en opløsning af hvidløg i vand Hilsen SUNE

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 07:42

Forlang husligt arbejde af edderkopperne, sæt dem i planterne.
Der findes nogle små tapelignende gennemsigtige strimler der lokker fluer til,
de indeholder noget fluerene godt vil sætte sig på, og det dør de af.
Jeg har et par stykker ,hængenge på andet år, og de virker stadig,
Husker desværre ikke hvad de hedder, men det er sikkert at jeg købte dem i et
supermarked, og mener at de hed noget med strips,
og er ikke specielt til planter.
Mvh.
Natmaden

Accepteret svar
Fra : 2603ph

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-03 09:34

Hej noshunshine5 ( gråvejr?:))

Glem alt om edderkopper til det arbejde.
Tændstikhoveder er forresten mere giftige end de pinde, man
kan få til formålet.
Hvis det er en udpræget plage, som du gerne vil af med, så kan
jeg anbefale du anveder f.eks. Bio-trinol, der er godkendt til også indendørs brug.
Midlet er ugiftigt overfor mennesker og dyr, men virker på alt småkravl - insekter
herunder myrer, edderkopper etc.
Det er f.eks. langt mindre giftigt end tændstikken ( og loppemidler)
Det lugter ikke så godt, men er utrolig effektivt.
Man kan selvfølgelig også glæde sig over de pæne hvide fluer, som jeg det synes at
være tale om.
Held og lykke med jagten!

Mvh

2603ph

af

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 10:34

stripsene er ugiftige men tror at edderkopperne går udenom
og de lugter ikke.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 25-12-03 20:39

Tak for svaret 2603ph.