/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
lumatron ht-av2
Fra : bema
Vist : 617 gange
20 point
Dato : 22-12-03 22:06

mit lumatron anlæg kører fint når det er en dvd med 5.1 lyd jeg afspiller
men kan man ikke få lyd ud af alle højtalerne ved alm.sterio lyd ?
hvis man kan hvad skal indstillingen så være

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-12-03 23:07

Har du en indstilling der hedder dsp? er en slags equalizer til alle højtalererne!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-12-03 10:14

Normalt skal du ikke regne med at kunne få lyd i baghøjttalerne ved alm stereo. Ligeledes skal centerhøjttalerne heller ikke snakke med ved alm. stereo. Har du forsøgt med at anvende prologic-indstilling. Et almindeligt stereo signal kan godt adskilles af en prologic decoder, dermed ikke sagt det lyder godt. Ved prologic sendes det rene mono signal (det der ligger eksakt i midten) til centerhøjttaleren. Det der ligger i modfase ryger til baghøjttalerne, hvilket kan komme til at lyde lidt underligt. Og slutteligt ryger de signaler der er i fase, men panoreret væk fra midten til sidehøjttalerne. Hvordan subwooferen er med i dette her spil ved jeg ikke, men mon ikke den fungerer som aktiv delt subwoofer på centersignalet - det ville være logisk. I 5.1 opsætningen er den født af sit eget spor - det er ikke tilfældet i prologic.

Men prøv dig frem - du burde kunne få et eller andet til at du. Ellers gør som tedd siger - forsøg med nogle af de de "kunstige" setup's, beregnet for "fup-surround", de burde også kunne generere signaler til bagkanalerne.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-12-03 23:02

Fik du det til at du, Bema?

Kommentar
Fra : bema

Dato : 26-12-03 14:20

nej jeg har ikke haft ordentligt tid endnu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 16:08

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar