/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk over internettet igen igen
Fra : Kris
Vist : 398 gange
80 point
Dato : 21-12-03 20:25

Hej
Jeg ved godt spørgsmålet har været der før, men nu kommer det igen. Jeg har 2 kammerater som jeg ønsker at dele forskellige filer med over internettet. Jeg har så set at flere foreslår at man sætter en server op. Der er så desværre ingen af os der har en fast ip adresse, så det kan ikke lade sig gøre. Er det ikke muligt at forbinde med et program som cuteFTP til hinanden? Hvis det er muligt, er der så en der har et foreslag til et lignende program der er lidt nemmere at betjene end CuteFTP?
På forhånd tak.
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 20:32

Nix, ingen ftp uden fast IP adresse.
Opsæt en FTP server, og hvor serveren er, fast IP.

mvh
jms
nb. i kan bruge cute, flash eller Qserv.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 90 point
Dato : 21-12-03 20:33

Tilføjelse..
Hvorfor ikke fast IP. Hos TDC koster dette 30 kr. om året..........
Hvis i ønkser et lille let program, så bare spørg
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 20:38

<<nonsens
Skrev Qserv mente U-serv (serv-U)

JMS

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 21-12-03 20:40
Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 21-12-03 20:42

Tak for svaret jmsgruppen. Jeg kan også godt få fast ip adresse, men jeg ændrer mit abbonement fra TDC til Tele2 d. 30/12, så nu kan det ikke betale sig. Men jeg får det også hos Tele2. Tak for din tid.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 20:45

Selv tak
god
og godt
MVH
JMS
nb. jeg kan nu ikke læse flere kommentarer her.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 20:49

Mmm arveligt at i besvarer så hurtigt ..
Det kan sagtens lade sig gører at sætte server op på dynamisk ip.
Og dette kan ske meget nemt . endda og det med ipen er hellere ikke noget problem det er ligemeget om det er fast eller skiftende

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 21-12-03 20:51

jmsgruppen <- Det med ingen ftp uden fast ip passer ikke!.
Sorry jeg siger det.

Mvh: Dr0zie
God
Godt

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 22-12-03 06:16

Har fundet ud af at det faktisk kunne lade sig gøre med en bulletproof FTP server. Der går man ind og lader serveren selv være opmærksom på om ip´en ændres. Hvordan det fungere ved jeg ikke, men det virker.
Glædelig jul til alle.

Kris

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-12-03 12:48

Endnu en gang har jeg ret..

Dr0zie

God jul til jer alle

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 06:46

JMS HVAD HULEN ER DET AT DER SKER I DIT INDLÆG
"dr0zie, FTP uden fast IP, sludder"
http://www.kandu.dk/dk/spg/28603

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-12-03 06:49

JMS HVAD HULEN ER DET AT DER SKER I DIT INDLÆG
"dr0zie, FTP uden fast IP, sludder"
http://www.kandu.dk/dk/spg/28603