/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
HJÆÆÆLP!!!
Fra : Lassebrormand
Vist : 294 gange
40 point
Dato : 20-12-03 23:26

Jeg har et spørgsmål om blodpropper... En af mine bedste venner har gennem flere år taget hormoner :( Han er 27 og tager det stærkeste blodfortyndene medicin. Og det højeste han må tage om dagen.

Han siger han har tre måneder tilbage. Vil ikke miste ham!!! Er der slet ikke noget at gøre? Skal han bare dø af en blodprop om tre måneder?

P.S. Hvor mange blodfortyndene piller må man tage om dagen?

Håber på et brugbart svar.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-03 23:32

Jeg har læst at massere af jordbær virker blodrensende Dvs ca 1 kg om dagen Måske kan det hjælpe ham ?? det er i hvertilfælde jo ikke farligt at prøve Hilsen SUNE

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-03 23:41

Læs her.
Det er fra granslam´s tip
http://search.freefind.com/find.html?id=77083713&pid=r&mode=ALL&n=0&query=blodpropper
Hvidløg kan hjælpe.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-12-03 01:19

Han kan sku da ikke sige han har 3 mdr. tilbage, når han ikke har en sygdom, det er noget ævl.
Hvorfor har han taget hormoner, er det får at "få flere muller", men blodpropper kan ikke forudsiges, men "ved tykt blod", kan man få "størrer risiko for blodpropper.
Og hvis man får en blodprop, er der stadig lille risiko for at dø, langt de fleste får en mere eller mindre lammelse i den ene side.
Han vil leve mellem 1dag og 80 år, det er mit bedste tip.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 21-12-03 01:25

Citat
Hvor mange blodfortyndene piller må man tage om dagen?

Det står da vel for pokker på pakken. Han har vel fået dem
af lægen??

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-03 08:49

Er han en bodybuilder-freak?

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 21-12-03 09:13

jeg har haft blodpropper i fingerne og fik en ballon sat ind i halspulsårenfik blodfortyndende i ca 3mdr og nu har jeg ik haft problemmer med blodpropper mere og det er snart 4år siden

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-03 09:35

Hej Lassebrormand
Det er dog det værste gang ævl jeg længe har hørt.
Du kan tage det roligt, det er ikke tyndt blod der giver blodpropper, men derimod for højt kolesterolindhold i blodet og ingen kan forudsige om man får, eller hvornår man får en blodprop. Selv om man får en blodprop er det ikke afgjort at den er dødelig, det afhænger af hvor blodproppen sidder (hjernen-hjertet eller andet sted) samt hvor hurtigt man får hjælp. Kunne man forudsige blodpropper ville man hurtigt blive millionær.
Så til dit første spørgsmål er svaret-- nej der er intet at gøre for han fejler ikke noget.
Til det andet spørgsmål er svaret---se på medicinen, der står hvor meget han må tage, hvis der intet står er det ikke fra lægen, og så er svaret--ikke nogen.
De bedste hilsener og god jul
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-12-03 09:41

Glemte lige at sige, at ved tilskadekomst vil lægerne få problemer, da blodfortyndende medicin påvirker blodets evne til at koagulere (størkne).
Helst ingen blindtarmsbetændelse eller andre ulykker.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-12-03 16:34

Hvis kolesteroltallet skal ned så spis godt med hvisløg eller hvidløgspiller!!!! Når man får blodpropper er blodet for tykt.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 21-12-03 18:29

Ja, 25 har ret. Og så skal man spise en masse grøntsager og ingen fede ting = farvel juleand/flæskesteg. Goddag kalkun. Og så skal man motionere en masse.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 21-12-03 19:02

Ja, desværre kan de fleste ikke tåle al den fede mad, man får dårligt helbred. Før i tiden havde man brug for kraftig mad, fordi man arbejdede meget hårdt, i dag kan de fleste ikke klare for fed mad.

Jeg skal også have kalkun i år i stedet for flæskestej.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 09:26

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:30

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 14:01

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jaguaren

Dato : 25-07-04 14:05

En overordnet bør lukke. Desuden virker det useriøst fra "Lassebrormand", ikke at svare på alle de gode indlæg.

Virker useriøst, mon det var en AND????

/JAGURAREN

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-07-04 17:35

Bør lukkes! z