/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Mangler NTLDT
Fra : clipper45
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 20-12-03 17:53

Juniors pc er gået død. Når man forsøger at starte op står der: "Mangler NTLDR Tryk for at genstarte. What the Heck is der galt og What do i do ?
Han køre XP Pro.

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-03 17:57

Kører en repair:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstallation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

8:Hent evt sp1 til dit windows og IE inden og læg det på skrivebordet, så det kan installeres inden du går på nettet. Du kan hente det her: http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-12-03 18:41

<<arlet
Jeg tænkte at foreslå en rep. install. Men jeg kunne ikke finde NTLDT på mine maskiner. Hvad er denne, en XP fil.
(jeg kører win2000proff)
Jeg turde derfor ikke, idet jeg ikke kendte filen.

JMS

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-12-03 18:47

Den hører til opstartsfilerne i xp

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 20-12-03 18:51
Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 20-12-03 18:52

<<arlet
Tak skal du ha
jms

Godkendelse af svar
Fra : clipper45

Dato : 20-12-03 19:26

Tak for svaret arlet.