/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor skal jeg rejse hen i Vietnam ?
Fra : resten
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 20-12-03 17:49

Jeg og familien har planer om at rejse til Vietnam her i vinter/tidligt forår.

Men er der nogen der evt. har et godt råd om hvor vi skal rejse hen til og evt. hvem skal vi vælge ?

Det drejer sig udelukkende om en "bade" ferie da vores knægte er mellem 5 og 7 år og vi alle elsker bare at drive rundt ose :)

Vi har været i Thailand 2 gange og 1 gang i Mexico som længere rejsemål og nu ville vi gerne prøve Vietnam så dem som har egne erfaringer kom frem

resten/

Accepteret svar
Fra : mianeumann

Modtaget 100 point
Dato : 28-12-03 15:44

vi var i vietnam i 99 og der var der to byer, hvor vi badede, ellers rejste vi rundt i mekong deltaet og langs kysten til hanoi.
de to byer er na trang og hoi an. hoi an havde i hvert fald på det itdspunkt gamle huse og er derfor anderledes end andre vietnamesiske byer. den er også berømt for deres skræddere. jeg fik syet indtil flere ting der.
vi købte en billet i saigon i et busselskab, der har busser kørende fra saigon til hanoi og retur. busserne kører fra en destination til en anden og man kan bare stå af på vejen og tage en anden bus når det passer en.
af de to store byer synes vi at hanoi er den sjoveste, da den har en gammel indre by hvor hver gade har sin handelsvare. f ex boede vi i en gade med handymanvarer.
da det er suptropisk klima i det nordlige vietnam skal man ikke komme til hanoi for tidligt i året.
i kan bare glæde jer, det er et rigtigt dejligt land at rejse i og de elsker børn.
god tur. dorte

Kommentar
Fra : resten

Dato : 28-12-03 17:40

Hej Dorte

Så kan du altså anbefale at tage til Na trang som en ganske alm ferie og nyde solen der ?

/resten

Godkendelse af svar
Fra : resten

Dato : 08-01-04 18:16

Tak for svaret mianeumann selvom du ikke kom tilbage :)