/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
MySQL...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 338 gange
20 point
Dato : 20-12-03 13:55

Jeg har lige fået geninstalleret MySQL, men jeg kan ikke starte den op, når jeg prøver kommer kommando-prompten godt nok op, og computeren siger "biiip", og kommandoprompten lukkes...

Jeg har prøvet at køre "mysqld-nt.exe", men det hjælper ikke...

Er der nogen, der har et forslag???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:18

bliver systemet startet op.. Dit styresystem ??

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 15:25

Styresystem er startet op, kommandoprompten kører som et program inde i styresystemet...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:27

ok..
prøv at gå ud i dos og skriv "Net start mysql" hvilken fejl får du så ???

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 15:29

Jeg kører Windows XP Professionel...
Hvordan kommer jeg ud i Dos med den???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:30

Start => kør => skriv cmd => ok

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 15:32

Når jeg skal skrive det, skal det så værehelt nede i roden af C-drevet eller hvad???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:37

du skulle bare kunne skrive det hvor som helst.. da mysql gerne skulle have lavet en tjenste som køre hele tiden

net start mysql uden "

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:39

Hvis du går ned i start og vælger Kontrolpanel => Administration => Tjemester.. er Mysql så startet her ???

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 15:41

Ja, det er den...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:42

Fik du nogen fejl ude i dos ??

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 15:44

NEj, det gjorde jeg ikke, men hvordan får jeg så lavet databaserne???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:47

Når du har Mysql oppe at køre, skulle du gerne have et lyskurve nede ved dit ur.. du kan hente programmet Mysqlfront til at administre din database

Link til mysqlfront http://www.mysqlfront.de/

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 15:49

Der er ikke en lyskurve nede ved uret...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:51

Hvilken versin har du hentet og hvilken har du geninstalleret fra ???

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 15:54

Jeg har geninstalleret fra den version, som jeg lige har fået hentet, og som er version 3,23,58...

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 20 point
Dato : 20-12-03 15:57

uha da.. den er gammel... jeg vil anbefale dig at afinstallere den og hente version 4.0.17 den køre meget godt. jeg har lige brugt den til en afgangsprojekt.. så den er stabil

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 16:00

Hvor kan jeg hente den henne???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:09
Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 16:25

Skal jeg opdatere eller afinstallere den gamle version og hente den nye???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:27

jeg syntes at du skal afinstallere den gamle helt.. før du installere den nye

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 16:31

Skal jeg bruge "Regcleaner" til det, eller er det nok at bruge Windows's "Tilføj/fjern programmer"???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:32

jeg vill mene at det er nok at bruge Tilføj/fjern programmer

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 19:46

Jeg skrev "create database [navn]" til den, og nu vil jeg gerne have databasen slettet igen...
Hvordan gør jeg det???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 20:24

Hvis du er nybegynder vil jeg anbefale dig at hente programmet mysqlfront (som jeg har forslået)..

samt at du kan kigge på http://www.webcafe.dk/artikler/index.html under sql.. her er meget at lære

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 20:31

Nu har jeg lige fået den til at køre, og har fulgt introduktion til SQL på Webcafe's hjemmeside, men jeg er gået i stå, da jeg skulle putte rabat-kolonnen ind...
Hvordan får jeg den ind???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 22:57

så er jeg tilbage... i hvilken format ligger din rabat i.. TXT, SQL eller CSV..

I mange tilfælde kan mysqlfront impotere det... det er bare at prøve sig frem

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 22:59

HVordan finder jeg ud af det???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 23:04

Er det ikke en fil som du selv har fundet ???

Prøv at åbne den med notesblok og smid lidt herind

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 23:07

NEj, jeg har fulgt Webcafe's anvisninger om, hvordan man gør, og så er jeg kommet til den del, hvor man skal lave en ny klonne, der hedder rabat, og det er det med at lave en ny kolonne, når den skal bruge integer, at jeg ikke kan finde ud af...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 23:13

Jeg vil godt give dig ret i at det ikke står så man kan forstå det... men SQL kommandoen er

Kode
CREATE TABLE `Rabat` (`tabel` INT (255) );

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 23:16

Okay, det er den parentes, der ikke står der...
JEg lukker spørgsmålet, og vender tilbage, hvis der er mere, men det ville nu være lettere, hvis du kunne tilfæje på MSN eller sende en e-mail, for jeg får nok brug for rimelig meget hjælp, for jeg er nybegynder...

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 23:18

Tak for svaret buch78...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 23:18

ok min mail er Kim_b78XXXhotmail.com

skift lige selv XXX ud med @

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-12-03 23:28

Hej Lasse
Opsætning, det nok ikke lige mig,(endnu)
Men jeg ville lige følge med
rabat-kolonne , er det en kolonne du vil have ind i Sql ?
og køre din Mysql ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-12-03 23:31

ok kom til lidt sent ser jeg.
Hyg jeg!

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 23:33

-> Natmaden

Buch78 har lige svaret på det kl. 23:13, det var hvordan man får lavet en ny kolonne i MySQL, som står ved siden af de andre kolonner, som man har lavet...