/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Adsl
Fra : Dr_Bjaelken
Vist : 424 gange
5 point
Dato : 12-03-02 18:58

Jeg har en adsl forbindelse!! som jeg gerne vil have på fler computer, men har kun 2 ip adr, jeg har hørt at man kan gøre så man får fler unden at skulle købe dem! men hvordan??

Accepteret svar
Fra : Dr_Dydendak

Modtaget 15 point
Dato : 12-03-02 19:25

Du skal købe dig en switch og netkort til alle computerene.
Sæt dem op i et netværk, og så skulle det køre.
Computerene får ikke extra ip adresser, men kører internettet over netværket, ligesom mange firma'er har internet på deres netværk.

Godkendelse af svar
Fra : Dr_Bjaelken

Dato : 12-03-02 20:56

Jeg har switch og netkort!!! og netværket køre os men det er det der med ip adr. vis computern ik har den rigtige ip kan man ik komme på nettet!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-03-02 21:13

tilføj en prisbillig router og du kan have 254 flere på

Dr_Bjaelken skrev:
>
> Jeg har en adsl forbindelse!! som jeg gerne vil have på fler computer,
> men har kun 2 ip adr, jeg har hørt at man kan gøre så man får fler unden
> at skulle købe dem! men hvordan??nsat
> pr. 1/5-2001. Ingen af dem ved noget om det jeg sad og lavede, og det de
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-03-02 09:04

Du skal give dine computer forskellige ip-adresser og det samme subnet og den gateway.
Det gør du ved at gå ind i kontrolpanelet og vælge netværk. Klik på tcp/ip -> netkort
klik så på de faneblade du skal bruge.
Brug de oplysninger som den/de computere der allerede er på internettet har.
Hvis den har f.eks ip-adressen 192.168.1.1 så kald de følgende 192.168.1.2, 192.168.1.3 osv.
Subnet mask kan f.eks. være 255.255.255.0
Hilsen Dydendak.