/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP formular
Fra : rinarina
Vist : 469 gange
40 point
Dato : 20-12-03 11:02

Hejsa.

Jeg har været heldig at finde en formular i PHP, problemet er bar at jeg ikke kan få det til at virke. Når man trykker på send bliver der ikke sendt besked til den angivne mailadresse. Hvad mon problemet er? Koden ser således ud:

<?
// Copyright Benjamin S. Kaas-Hansen, alle rettigheder forbeholdes.
// Ovenstående og denne linie må hverken ændres eller slettes - resten af koden må frit ændres!

$modtager = "casacultural@hotmail.com";

if($body)
{
mail($modtager, $subject, "$body\n\n\nMed venlig hilsen \n$afsender");
echo "
<b>Tak for ulejligheden!\n\nSådan ser brevet ud:</b><br><br>$body<br><br><br>Med venlig hilsen<br>$afsender
";
}
else
{
echo "
<form method=post type=text action=$PHP_SELF>
<table border=0 width=350>
<tr>
<td width=150>Emne:</td><td width=200><input name=subject></td>
</tr>
<tr>
<td width=150>Indhold:</td><td width=200><textarea name=body rows=5 cols=25></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td width=150>Dit navn:</td><td width=200><input name=afsender type=text></td>
</tr>
<td>
<td width=350 rows=2><input value=Send type=submit></td>
</tr>
</table>
</form>
";
}
?>

Udover dette kunne jeg godt tænke mig at der bliver genereret en ny side når formularen er sendt afsted - som en bekræftelse på at formularen er sendt afsted korrekt.

Er der mon nogen der kan hjælpe mig med det?

Mange hilsner

Rina.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 12:11

Hejsa.. en af fejlen i at den ikke vil sende mail.. kan være at hvis du køre på en Windåse. så har du ikke difineret SMTP ( Hvem mailen skal sendes ud igennem )

prøv at sætte ini_set("SMTP","mail1.stofanet.dk"); ind.. den skal selvfølig passe til det net som du sidder på

if($body)
{
ini_set("SMTP","mail1.stofanet.dk");
mail($modtager, $subject, "$body\n\n\nMed venlig hilsen \n$afsender");

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-12-03 14:25

Prøvede den lige på mit hotel, der har jeg noget ligende kørende og..
Jow! Din virker også.
Kender ikke lige buch78's foreslag.
da jeg er lidt forvent med at det virker.(har ikke selv sat php op)
lad os starte et sted.
1.hvor skal det køre.
2.kender du til php filen skal hedde filnavn.php
Hos web10 hvor mit er, foreslår de at man tilføjer, dette i toppen.
Kode
<?
// Copyright Benjamin S. Kaas-Hansen, alle rettigheder forbeholdes.
// Ovenstående og denne linie må hverken ændres eller slettes - resten af koden må frit ændres!
//
$HTTP_GET_VARS = $_GET;
$HTTP_POST_VARS = $_POST;
$HTTP_SERVER_VARS = $_SERVER;
extract($_GET);
extract($_POST);
extract($_SERVER);
//

$modtager = "casacultural@hotmail.com";

Her et lille uddrag af min :
Kode
function send_post($altekst, $emne, $afsender, $modtager) {
mail($modtager, $emne, $altekst, "From: $afsender\r\nReply-To: $afsender\r\nX-Mailer: DT_formmail");
}

$altekst = "$emne\r\nNavn: $navn.\r\nE-Mail: $afsender\r\nBesked:\r\n$besked\r\n";
send_post(stripslashes($altekst), stripslashes($emne), $afsender, $modtager);
send_post(stripslashes($altekst), stripslashes("$emne (kopi)"), $afsender, $afsender);

Vender tilbage senere.
Hygge
Natmaden

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 14:51

Hej igen

Jeg synes nu ikke jeg kan få det til at virke.
Angående dine spørgsmål:

1. Jeg ved ikke helt hvad du mener med hvor det skal køre.
2. Jep, jeg har givet filen endelsen .php ;)

Mange hilsner
Rina.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:15

Hejsa igen

For at nemmest kunne hjælpe dig gidder du så ikke gemme denne lille stykke kode i en fil med .php og sende en link til siden..

Kode
<?
phpinfo();
?>

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 15:51

Jeg kan lige tilføje at det ikke er koden det er galt med for den virker lokal hos mig...

>natmaden
det er ikke alle webhoteller der har opsat ders SMTP og det gør man med en ini_set("SMTP","XX.XX.dk");

Dette er hele koden som virker hos mig..

Kode
<?
// Copyright Benjamin S. Kaas-Hansen, alle rettigheder forbeholdes.
// Ovenstående og denne linie må hverken ændres eller slettes - resten af koden må frit ændres!

$modtager = "mail@hotmail.com";

if($body)
{
ini_set("SMTP","mail1.stofanet.dk"); // sidder på stofanet.
mail($modtager, $subject, "$body\n\n\nMed venlig hilsen \n$afsender");
echo "
<b>Tak for ulejligheden!\n\nSådan ser brevet ud:</b><br><br>$body<br><br><br>Med venlig hilsen<br>$afsender
";
}
else
{
echo "
<form method=post type=text action=$PHP_SELF>
<TR>
<td width=150>Emne:</td><td width=200><input name=subject></td>
</TR>
<TR>
<td width=150>Indhold:</td><td width=200><textarea name=body rows=5 cols=25></textarea></td>
</TR>
<TR>
<td width=150>Dit navn:</td><td width=200><input name=afsender type=text></td>
</TR>
<TR>
<td width=350 rows=2><input value=Send type=submit></td>
</TR>
</TABLE>
</form>
";
}
?>

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 16:00

Hej buch78

Jeg har nu kopieret din kode ind i min fil - men den virker stadig ikke

Er det et link til hjemmesiden du efterspørger?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:07

jeps.. med den lille stykke kode som jeg skrev

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 16:09

All right.
Skal jeg slette den oprindelige kode og erstatte den med din lille kode så?

Mange hilsner

Rina

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:12

Nej det behøver du ikke... du gemmer det bare en i fil ved siden af

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 16:17

Ok - det er hermed gjort :)

Adressen ser sådan ud:

www.casacultural.dk/ny.php

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:17

Jeg kan fornemme at du ikke er helt inde i PHP og hjemmesider… men det du gør er at du åbner notesblok (den er i start => tilbehør) og så kopier du min kode ind. Og så gemmer du den med navnet test.php og ved fil typer vælger du alle og så trykker du på gem.. derefter smider du filen op hvor din hjemmeside ligger.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:24

Ok.. det sidste indlæg behøvede jeg ikke.. Er det din egnen server ??? eller hvem hoster din side...

Hvis der er at du kigger under SMTP på din side står der at localhost skal tage sig af at sende mails.. og den skal vi lige have lavet om

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 16:28

Hmm, det er da noget værre noget

Min host hedder http://www.wendt-net.dk

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 40 point
Dato : 20-12-03 16:41

Jeg tror nok at dette virker. så prøv at smide det op

Kode
<?
// Copyright Benjamin S. Kaas-Hansen, alle rettigheder forbeholdes.
// Ovenstående og denne linie må hverken ændres eller slettes - resten af koden må frit ændres!

$modtager = "casacultural@hotmail.com";

if($body)
{
ini_set("SMTP","mail.smtp.dk");
mail($modtager, $subject, "$body\n\n\nMed venlig hilsen \n$afsender");
echo "
<b>Tak for ulejligheden!\n\nSådan ser brevet ud:</b><br><br>$body<br><br><br>Med venlig hilsen<br>$afsender
";
}
else
{
echo "
<form method=post type=text action=$PHP_SELF> <td width=150>Emne:</td><td width=200><input name=subject></td>
</TR>
<TR>
<td width=150>Indhold:</td><td width=200><textarea name=body rows=5 cols=25></textarea></td>
</TR>
<TR>
<td width=150>Dit navn:</td><td width=200><input name=afsender type=text></td>
</TR>
<TR>
<td width=350 rows=2><input value=Send type=submit></td>
</TR>
</TABLE>
</form>
";
}
?>

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 16:50

Nope, der sker ikke rigtig noget...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 16:58

Jeg har mailet til wendt-net.dk for at få klarhed over deres SMTP.. (og vender tilbage når jeg har modtaget et svar)

men jeg har også fundet ud af at wendt-net.dk har haft problemer med SMTP se http://webcafe.dk/debat/php/24810.html

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 16:59

Ok, det er rigtig pænt af dig - jeg glæder mig til at høre hvad de siger til problemet.

Mange hilsner

Rina.

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 20-12-03 17:03

Angående din reference:

Jeg kan se at det er den ansvarshavende på mit webhotel der har stillet spørgsmålet - det er da for sjovt, ha ha...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-12-03 22:10

Hej rinarina
Så er jeg her igen. buch78, har som jeg ser det, check på tingene,
så jeg vil nøjes med at følge med , fra sidelinien.

Dog syntes jeg at det er et, noget rodet webhotel du er havnet på,
Tja efter et meget hurtigt kik, fandt jeg ud af at jeg kunne bestille,
men ikke helt hvad og til hvad pris

Jeg ville foreslå dig et kik på www.web10.dk som jeg selv bruger,
og derfor kan sige god for, prisen er ok.
Jeg har selv valgt løsningen Basic Plus Unix. 10Kr.md +moms eller 75kr/år.
så oprettelse/flytning + 1 års hotel, vil koste 180kr + moms = 225Kr.
læg bla. mærke til at du har ubegrænset antal mail-adresser.
og ubegrænset subdomaine. (ret praktisk)
UHH ! det ligner snart en hel reklame, det var ikke det, der var tanken,
men mener bare at du vil være bedre tjent med det.
web10 brugere har også et forum, lidt som kandu, men her er det,
mest om web10's brugere og sider.
Hvis det har interesse kan min php-infoside findes her:
http://net2620.dk/info/
Men det var jo form-mail det handlede om.
Så nu følger jeg bare med .
Mvh. natmaden.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 22:20

-> Natmaden

Hvis du også har lidt forstand påå MySQL, kan du hjælpe mig med mit spørgsmål, der ligger på: http://www.kandu.dk/dk/spg/28523

Bemærk, det er noget nyt, som vi er startet med at snakke om, da jeg er nybegynder i PHP og MySQL...

-> Rinarina

Undskyld, at jeg bare braste ind...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-12-03 22:38

Lasse_Madsen! Du har jo buch78 til at hjælpe dig.
han er vist 110% mere inde i opsætning end jeg er.
Ellers Stor tak for din tillid.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 20-12-03 22:40

Ja, men det er bare det, at han ikke har fået svaret på det seneste spørgsmål derinde...

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-12-03 22:55

så er jeg tilbage.. det han selv mente.. han vil ud med var at hans SMTP hedder wendt-net.dk. da han selv harr en mail-server oppe at køre. dog siger at at der er lidt MEGET bøvlet at få en formular til at virke med php så han anbefaler en formular som man kan hente fra hans side under tilbehør...

men hvis du vil prøve den php kode som du selv har fundet en sidste gang så er den under

Kode
<?
// Copyright Benjamin S. Kaas-Hansen, alle rettigheder forbeholdes.
// Ovenstående og denne linie må hverken ændres eller slettes - resten af koden må frit ændres!

$modtager = "casacultural@hotmail.com";

if($body)
{
ini_set("SMTP","wendt-net.dk");
mail($modtager, $subject, "$body\n\n\nMed venlig hilsen \n$afsender");
echo "
<b>Tak for ulejligheden!\n\nSådan ser brevet ud:</b><br><br>$body<br><br><br>Med venlig hilsen<br>$afsender
";
}
else
{
echo "
<form method=post type=text action=$PHP_SELF> <tr>
<td width=150>Emne:</td><td width=200><input name=subject></td>
</tr>
<tr>
<td width=150>Indhold:</td><td width=200><textarea name=body rows=5 cols=25></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td width=150>Dit navn:</td><td width=200><input name=afsender type=text></td>
</tr>
<td>
<td width=350 rows=2><input value=Send type=submit></td>
</tr>
</table>
</form>
";
}
?>

PS. hvis du opgiver din "egen" kode og bruger hans (din udbyder) skal jeg nok hjælpe dig med at rette den til

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-12-03 00:30

Hejsa igen….

Jeg har lige lavet meget om på det script du kunne tænke dig at bruge så det nu ligger i 2 filer.. det funger bedre på ”nogle servere” på grund af opsætning du kan hente en zip fil på http://www.buch78.1go.dk/mail.zip når du har pakket den ud skal du lige sætte din mail ind i mail2.php

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 01:08

Hej buch78
Dit link melder: HTTP-fejl 403 - Forbudt Internet Explorer

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-12-03 08:15

> natmaden

det har du ret i.. jeg var ikke opmærksom på at man ikke kan downloade .zip filer fra det web-hotel.. så derfor gå herind http://www.buch78.1go.dk/ og vælg gem som på mail.php & mail2.php

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 08:50

Nope buch78 . den levere kun produktet af filen som htm.
Jeg viste slet ikke at man kunne dette. spøjst

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 08:55

vil du låne et subdomaine med ftp ?
kan sende dig en adgang med mail !

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-12-03 08:59

Det er meget flink af dig.. men jeg venter på at få mit egen op at køre... håber at du/i kan hente de 2 filer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 09:04

ok men de kan ikke downloades.
dette er hvad man får, af mail2.php (som blir omdøbt til mail2.htm)
Kode
<b>Tak for ulejligheden!

Sådan ser brevet ud:</b><br><br><br><br><br>Med venlig hilsen<br>

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-12-03 09:12

Du Skal ikke omdøbe filerne til .htm da det meget ofte giver problemer.. de skal hedde .php Grunden til at siden de ikke selv kommer frem på "min" side er at jeg ikke har lavet noget der heddet index.php eller index.html

Hvis du vil prøve systemet så tryk på mail.php

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 09:17

det er jeg klar over, det nu ikke mig der omdøber dem
det sker automatisk, og det der modtages er så det, filen var blevet til,
hvis den havde kørt.
måske hvis du snyder lidt og omdøber dem til *.txt

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-12-03 09:21

Ok.. nu er jeg med... jeg ændre det lige 5 min.. da de ligger på en anden maskine

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 21-12-03 09:36

Så skulle du kunne se kode... den hedder vis.php

Jeg må godt nok sige at de har fået lavet lidt sikkerhed på den server (hvilket er godt)

Hvis du vil vide det så i vis.php kalder jeg mail.txt sådan her

Kode
<?
echo highlight_file("mail.txt", TRUE);
?>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 09:45

Det virkede.
mail.txt kan også downloades.
Jeg må desværre pause nu. Da jeg har to børn der også kræver opmærksomhed.
kikker forbi senere i aften.
Hav en god dag.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-12-03 11:18

Har du/i fået det til at virke ??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-12-03 15:29

Det har virket hos mig hele tiden ,jeg følger bare med,
det skrev jeg tidligere.
Man skal jo se om man lærer noget nyt.
Og det har jeg.
Hoteller er vidt forskellige.
Jeg hopper fra her nu. Hav en glædelig jul.
Mvh. Natmaden.

Godkendelse af svar
Fra : rinarina

Dato : 04-01-04 14:14

Tak for svaret buch78.