/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problem med at brenne disk
Fra : penny
Vist : 548 gange
470 point
Dato : 19-12-03 14:45

jeg kan ikke brænde en disk, har prøved forskelige brændeprogramer, og altid det samme, efter ca50%, medelse "decoder(Mp35sc) Main data present.
Er det nogen det kan hjælpe hurtigt,??????????

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 19-12-03 15:03

Hvad er det for noget du brænder??? Special data?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 19-12-03 15:03

Hvad er det for noget du brænder??? Special data?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 19-12-03 15:03

Hvad er det for noget du brænder??? Special data?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 19-12-03 15:05

audio

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 19-12-03 15:06

Direkte fra en anden cd, eller har du rippet cd'en først?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 19-12-03 15:08

nei jeg har det på min hardisk, og skal brænde det ned på en Cd, har aldrig haft det problem før

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 15:43

har du prøvet at brænde det med Window Media Player?

Kommentar
Fra : penny

Dato : 19-12-03 15:47

hej manse, ja det har jeg også prøvet, det er som comput, mangler noget hukomelse, jeg har 1,8 gh, og 512 ram,

Kommentar
Fra : penny

Dato : 19-12-03 15:49

Jeg har også prøvet forskelige hastigheder, men den stoper altid på ca 50%

Kommentar
Fra : penny

Dato : 19-12-03 15:54

Hallo Manse 9933, det må du ju vede noget om,jeg skal ju løse det nemlig her og nu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:18

Jeg har prøvet at undersøge problemet,men kan ikke umidlbart finde noget om
decoder(Mp35sc),har du tjekket i mellem de filer du vil brænde ikke ligger en uvedkommen fil/format i mellem dine audio filer.
Manse9933

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-12-03 16:22

Kan du afspille filen i medie player uden problemer??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:22

har du indstalleret nye audio codec for nyligt,f.eks. sammen et brænde program,det kan være du har et/flere codec som ikke er kopatibelt med dit styresystem/brænder program/media player/brænder
Manse9933

Kommentar
Fra : penny

Dato : 19-12-03 16:36

hej Manse, jeg har ingen problem med at spille de here filer i computeren, men min WP 9, sluger alle mine ram, og cpu kører på 100%, men det er så ju et andet problem, jeg har prøvet at bruge Nero, windows media player, og mit favorit NTI, men det er det samme, jeg få kun halfdelen (50% af disken, men den er også ok) har nu ødelagt 6 cd.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:43

det eneste jeg kan se lige nu er et codec problem,også når du siger at WMP9
bruger 100% af din cpu,jeg vender tilbage vis jeg får en ide,jeg skal på job nu,aftenvagt,
Manse9933

Kommentar
Fra : penny

Dato : 19-12-03 16:46

ok tak

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:46

altså et ikke kompatibel codec,også når der er det samme problem med de andre programmer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:54

nu ved jeg ikke om det er dette brænder program du har,men jeg tjekkede lige
det kunne være du kunne finde noget her,måske>
http://www.ntius.com/default.asp?p=support/faq/cdmakerfaq
Nå jeg må løbe.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:56
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:57

gå op i support

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 16:58

support>Frequently Asked Questions

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-12-03 17:00

se også om din brænder er understøttet under Support DVD-+R/RW and CD-R/RW Drives

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-12-03 19:47

>hej Penny

jeg har haft de samme problemer som sig, næsten. Dvs. nogle gange fik jeg 100% andre gange 10% overhovedet ikke til at styre.
nu er jeg gået over til programmet clone cd/dvd og her har jeg aldrig haft problem.

Der kan også være et andet problem, at du skal tildele din harddisk en dma. Hvis din harddisk er en ultradma bør du gå ind under egenskaber at se om harddisken er blevet tildelt en dma-adresse.

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-12-03 20:14

Jeg tror udelukkende problemet skyldes at en virus/hack trækker al din hukommelse.
Tryk Ctrl+alt+delete og find ud af hvilke processer der bruger din prossesor hukommelse, og hvis den virker mistænkelig så luk den (den vil være der næste gang du genstarter), og prøv så at brænd. Skriv evnt. herind og fortæl hvad prossesen hedder, så skal vi have den fjernet permanent.
Har du prøvet at tjekke hele harddisken for virus.?
Hvilket virusprogram bruger du og er det opdateret?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-12-03 11:18

Hej alle.

Jeg tror Palle Hansen er inde på noget af det rigtige.
Ellers tror jeg problemet skyldes at skiverne ikke er af en god nok kvalitet (prøv et andet fabrikat)

Der er også den mulighed at du forsøger at brænde mere på skiverne end skiven/drevet kan klare. Nogle ældre brændere kan ikke håndtere "overburn", simpelthen fordi mekanikken ikke tilader det. I nogle programmer skal man envidere sætte flueben i "overburn", hvis man forsøger at skrive mere data på disken.
Ellers er jeg som sagt enig med Palle i at det kunne tyde på din "buffer" løber tør fordi andre programmer suger din hukommelse.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 20-12-03 12:58

Hej alle sammen,
jeg har nu løst problem med brænder, jeg kører med Ram Idle pro, og det ser til at problemet lå der . men jeg har stadigvæk det problem med Media Player, den sluger alle ram, og cpu. Jeg har ingen virus eller spyvere, køre med Norton 2003 AV, og Firewall, Adavare, og spyboot, allt er upgarderet til dd, har ikke haft tid til at kikke på det, med Media playeren.

MVH
Penny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-04 09:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 12:11

VMP 9, er ubrugelig, med det samme sluger den alle ram, og cpu kører på 100%, er det muligt at afinstalere den? bruger nu real player, uden problemer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-02-04 13:35

Hej penny

Prøv at gå ind i : kontrolpanel - tilføj/fjern programmer - og tryk på VMP, så skulle den gerne blive afinstalleret.
(Du skal lige bekræfte at du vil afinstallere den).

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 15:35

jeg har ikke noget der heder WMP, kun WMPhotfix,og hvis jeg skal fjerne det, går det ud over andre programer

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 17-02-04 16:21

Hvis det er noget musik fra Kazaa el lign,lægger plade producenterne en masse filer ud med "HVID LYD"
hvordan de gør må du ikke spørge om,de spiller på PCén men ikke eén tone på skiven.Har du prøvet at brænde en kopi af en anden??Det lyder helt tosset så meget mas for en brænders skyld

Kommentar
Fra : penny

Dato : 17-02-04 16:50

ofa, hvis du har læst det så har jeg ikke brænde problem mere, men WMP, er problem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-04 17:31

Du skal såmen bare øge din virtuelle hukommelse
H-klik denne computer..Egenskaber..Avancet.. indstilling for yde-evne...Skift....Her er der 2 tal: Størrelse ved start og maksimalstørrelse..De 2 tal(mb), skal være ens, og deligt med 64..Sæt maxstallet op med 64 og benyt det samme tal, i størrelse ved start, husk at afslutte ved klikke på definer. Hvis du stadigt har problemer, gentager du proceduren.
Hvis det ikke løser dit problem, kan du jo hente den nyeste WMP, så vil installationen nok rette problemet. I WMP kan du se din version, under fanen hjælp, min er version: 9.00.00.3075

For at hente den nyeste, starter bare WMP og trykker hjælp, og trykker: søg efter opgraderinger (Husk at få en dansk version)
Ligeledes kan du hvis der skulle være noget den ikke kan afspille: Funktioner: Plug-ins (for at hente codex)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 18-02-04 09:04

hej pallehansen, og andre jeg har prøvet det here før, og lige kikket på det igen, og alt er som det skal vere, jeg har også afinstaleret hotfix til WMP, jeg har prøvet at geninstalere, og intet hjælper, min version er 9.00.00.3008.
er det muligt at afinstalere WMP?
Hilsen
Penny

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 18-02-04 09:29

Du kan få den til at bruge mindre ram og cpu, hvis du disabler -visuelle effekter. Start media player. op i vis- deaktiver visuelle effekter

Kommentar
Fra : penny

Dato : 18-02-04 10:05

det hjælper heller ikke, med det samme jeg starter WMP, og spiller musik, tager den 100% cpu, og næsten umuligt at lukke den igen, eller lave andre thing i computeren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-02-04 16:37

Du har formodentligt gemmemsøgt din comp. med antivirusprogram?
Du kan fjerne genvejne til WMP, i kontrolpanelets "tilføj/fjern" Windowskomponenter.
Eventuelt kan du fjerne sidst installerede WMP
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=55e8bfda-8998-4a29-8981-49b48f871d82&displaylang=da

Men den kan ikke helt fjernes fra Windows, men det er jo også ligemeget, hvis de filer du klikker på, så afspilles med en anden afspiller, som så overtager alle formaterne (MP3, MPEG osv). Det kan normalt indstilles i "den nye afspiller" hvilke formater den skal klare, og somregel spørger programmet om det, ved installationen.
Du kan evnt. vælge Global DiVX Player 1.9.0
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=216
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 18-02-04 17:53

hej pallehansen.
jeg har ingen virus eller spyware, jeg kan bruge alle andre afspilere, bare ikke WMP, har prøvet at afinstalere, og instalere igen, men intet hjælper. det er ikke det at jeg got kan udenvære WMP, det er mere det, at jeg kan ikke aceptere at finde ikke fejlen, og WMP, er fullstendig ubruglig.
Penny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-02-04 22:02

Jeg kan godt se at det er træls med et program der sluger resurserne, er det ligegyldig hvad du afspiller, om det er MP3, Wav, eller film som MPEG ? Film kan godt sluge en del, men slet ikke i nærheden af de 100%.
hotfix til WMP har jeg også, uden problemer.
Men man skulle tro at der er et program eller en codex der skaber alle problemerne.
Der siges at WMP kan blive forvirret af vcdeasy, men det har du vel ikke?
Efter min mening bør man heller ikke have alt for mange forskellige afspillere, og codex.
Så mit bud kunne være at afinstallere alle de andre afspilningsprogrammer.
Du har vel prøvet at bede WMP om en opdatering, og hvis din er den nyeste, siger den bare at du har den nyeste.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 16:07

har afinstalleret allt som heder spillere, og codex, allt er up to date,VMP kan ikke spille musik, uden at bruge alle ressurse, og hænge fast, tro jeg lægger lidt låg på nu, bruger nu Real player, uden problem,(var ikke så glad for den før)
du få punktene du har rigtig prøvet a hjælpe, de skal bare ikke flyde der ude,
hilsen
Penny

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-02-04 16:22

Een ting du kan prøve mere.

Er din harddisk ultraDMA, og har du tildelt den harddisk du brænder på en DMA?
Det kan faktisk godt være forklaringen.

ellebye

Kommentar
Fra : penny

Dato : 23-02-04 16:30

Ellebye er ikke heldt med hvad du mener,jeg har ikke problem mere med at brænde diske, men med WMP, den kan jeg ikke bruge til at afspille noget som helst, ikke engang musik, den tager alle resursse, og har problem med at lukke den ned igen(hænger fast)
Penny

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-02-04 17:20

Sory

Jeg havde ikke set at problemet var løst Dato : 20-12-03 12:58.
Men ellers vil jeg godt give dig ret WMP kræver mange ressourcer, og jeg selv bruger enten real player eller QuickTime, som afspiller.
ellebye

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 470 point
Dato : 23-02-04 17:21

Jamen det er da pisseirriterende at vi ikke kan løse dit problem, det er formentlig Dansk version af WMP du har installeret.?
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/server/faq.aspx
Er det her du hentede den Danske version: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp
Kan det ikke være dit lydkort der ikke er sat rigtigt op, WMP understøtter jo bl.a. surroundsound
Har du kontrolleret om der er hardwarefejl: Højreklik denne computer/egenskaber/hardware/enhedshåndtering og se efter om der er nogle problemer med lydkort.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : penny

Dato : 24-02-04 09:22

Hej, jeg har prøvet alt som er forslået, men uden held, så nu tro jeg at jeg legger låg på ind til videre.

MVH
Penny

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 10:12

>sorry penny

Det må være en af jeres norske nisser der har taget ophold i computeren.

Med venlig hilsen
Ellebye

Kommentar
Fra : penny

Dato : 24-02-04 11:26

ellebye, hvorfor norske nisser?
hvor skulle de komme fra?
Penny

Godkendelse af svar
Fra : penny

Dato : 24-02-04 11:41

Tak for svaret pallebhansen.
jeg kikker på det her senere. men takk for hjælpen
Penny

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 11:42

Har jeg taget fejl af at du måske måtte være nordmand??

I så fald må jeg undskylde over for dig.

ellebye

Kommentar
Fra : penny

Dato : 24-02-04 11:51

Det er heldt i orden ellebye, men jeg er ikke Nordmand, du behøver ikke at sige unskyld, det skal ju også være lidt plads til noget sjovt .
Hilsen
Penny(Islandsk) ha, ha, ha.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-02-04 12:07

>penny

En lille god historie.
Jeg har to børn, da de var mindre havde min søn en islandsk pennevininde og de skrev meget sammen.
Da vores børn tog deres studentereksamen gav vi dem penge så de kunne tage på en ferie sammen hvis de havde lyst, og det havde de. Og hvor tror du turen gik hen?, ja til Island hvor de så boede hos min søns penneveninde, og bedre tur, siger de begge, har de ikke siden været på, der skulle være så smukt i Island.

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : penny

Dato : 24-02-04 12:18

ju verden er ikke så stor i dag, Island har sine degjlige sider, og også de mindre degjlige sider. Det samme kan man også sige om Danmark,
jeg bor, arbejder, og trives godt i Danmark, føler mig half Dansker og half Islænder.

MVH
Penny