/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Diana's(luftgeværer m.m) hjemmeside
Fra : Sirtico
Vist : 3170 gange
50 point
Dato : 18-12-03 18:15

Hej,

Jeg leder efter diana's hjemmeside, nogen der kan hjælpe mig?

Mvh
Sirtico

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 18-12-03 18:25

ved ikke om det er den men de sælger dina...
men det var vel ikke det du mente!
http://www.hvidesande.dk/lystfiskeren/ under skyde våben..

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 18-12-03 18:27

hov det var luft våben ude til venstre.... og det hedder jo også diana i stedet for dina! er sq lidt sprog spasser en gang i mellem!

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 18-12-03 18:35

Nej desvære.

Jeg leder efter deres side, hvor man kan finde ALLEZ modellos. Dvs ikke bare std knæk luftgeværer, men også konkurrence geværer.

Mvh
Sirtico

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 18-12-03 19:51

Deres hjemmeside er www.diana-airguns.de
Men jeg kan kan ikke finde noget om nogle konkurrencegeværer. Mon de er på en anden side??
Der er deres hjemmeside ihvertfald.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 18-12-03 20:19

Hvad er det for noget konkurrence du skyder? Salon, eller? Vi snakker rifler ikke....? Der er Anschütz...

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 18-12-03 21:28

Det er sq luftgevær jeg snakker om! Jeg skal måske købe et Diana75 luftgevær, og kunne derfor godt tænke mig at finde noget pris info om den, evt hvor den kan købes.

Men jeg kan bare ikke finde den på diana's hjemmeside, jeg kunne godt tænke mig at se hvad den koster for ny. Det ville især være rigtig godt hvis jeg kunne få fat på en DANSK hjemmeside til diana!

Der kommer en gut og besøger mig imorgen med et Diana M75 S luftgevær. Han mener det koster 8000 for nyt, men han har købt det på auktion, og derfor har han af gode grunde ikke nogen kvittering, fra den oprindelige forretning! Så jeg kunne godt tænke mig at få bekræftet om det nu koster 8000!

Mvh
Daniel

Accepteret svar
Fra : MouseKeeperX

Modtaget 50 point
Dato : 19-12-03 00:33

hehe
Jeg fandt en brugt-annonce på et tysk site med en pris på 195 E-penge - det er formentlig solgt, men skulle vel give en indikation af niveauet.
http://www.ksv-schaumburg.de/kleinanzeigen/index_u.html
I tyske våbenforretninger sælges de brugt for omkring 300 E afhængig af stand/kikkert osv, så en nypris på dkk 8000 er måske ikke urealistisk, selvom det er MANGE penge for et luftgevær hos mig.

Der er eksplosionstegninger hos http://www.chambersgunmakers.co.uk/diana.htm og når jeg ser dem kan jeg godt se at den er kompliceret og dermed dyr.

Der er en test af den her: http://www.ft-shooting.de/Diana75.htm og der bliver nyprisen angivet til DM 1600, så gutten har øjensynligt ret.

Hvis du kan få den for 2500 og den er god stand har du formentlig gjort en go' handel...

held og lykke med det :)

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 19-12-03 08:37

Han forlanger 3000 for den og vil absolut ikke gå ned i pris.

Men det er ikke præcis den model, hans model har ikke de der 3 rektanglet huller i fronten på skæftet. Hans har justerbar kindpude. Og sigtet ser også anderledes ud:

http://www.lauritz.com/s_j/4.asp?ItemID=104354

Jeg er lidt i tvivl om det overhovedet er originalt, men lauritz plejer at auktionere ordentlige varer!

Mvh
Sirtico

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 19-12-03 09:01

Ja okay, der er lige et par stavefejl...

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 22-12-03 01:04

Undskyld at jeg ikke kunne nå at svare - skulle lige købe julegaver osv.

mht. stavefejl, så gør det da ikke noget - alle laver dem, og hvis man ellers kan forstå meningen...

Tilbage til subject, så er ser den nu rimelig ok ud. kindpuder, udskæringer i skæftet og sigte kan være ret forskellige. Hvis du stadig er usikker, så skulle du kontakte fabrikken og spørge dem, da du må kunne få serienummeret fra din ven.

mail: info@diana-airguns.de
telefon: tyskland + 07222 / 762-0

Jeg har ikke selv snakket med dem, men min erfaring med tyske firmaer er absolut A+. De snakker normalt bedre engelsk end man selv gør, og er utrolig flinke.

mvh
MouseKeeperX

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 22-12-03 01:10

mht. det du spurgte om oprindeligt er vi ved at være noget væk :)
Anyways så burde du egentlig kunne få alle oplysninger på www.dinawerk.de men de ser ud til at være "out of order" - hvis du kontakter dem kan du måske spørge hvorfor?

mvh M

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 22-12-03 01:13

En kommentar til i denne tråd: du skulle måske se at få afsluttet den. Jeg tror ikke der er meget mere at hente ;)

Dianas hjemmeside fandt du, men der findes pt. (efter min bedste overbevisning) ikke nogen hjemmeside med deres "gode" modeller.

Anyways
Good hunting og god jul
/MouseKeeperX

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 22-12-03 10:46

Jeg kan ikke komme ind på deres "homepage" som du siger skulle være; www.dinawerk.de eller www.dianawerk.de, ingen af link' virker!

Det jeg virkelig leder efter er faktisk en dansk forhandler der sælger ud af sådan nogle, som kan give mig alt den info jeg mangler. Men det ser ud til at de er uhyre sjældne? Selv ikke engang på diana's hjemmeside finder dem.

Men over-emnet har jeg vel halvt om halvt fået svar på, da jeg kun har fået halvdelen af deres hjemmeside at se. Men sjovt nok er jeg ikke kommet meget længere i min søgning, men nu prøver jeg at give dem et kald så må vi se hvad der sker!

Mvh
Sirtico

PS: Har købt geværet, så nu kan jeg rigtig holde jul!!

Godkendelse af svar
Fra : Sirtico

Dato : 22-12-03 10:50

Tak for svaret MouseKeeperX. Mærkeligt system de bruger herinde...?

Kommentar
Fra : Sirtico

Dato : 22-12-03 10:52

Peptobizmo skal også have tak for besvarelsen, samt jer andre!

Mvh
Sirtico