/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Rotation/animation/adobe Photoshop 7.0/a~
Fra : yorkshire
Vist : 442 gange
39 point
Dato : 17-12-03 00:06

Hvem kan hjælpe mig med dette problem. Det må besvares meget omhyggeligt og med hver lille detalje.
Jeg har et billede med en stenskål, hvorpå der ligger en kugle af sten. Jeg vil godt lave en animation, således at stenen på skålen skal op og svæver lidt over den og samtidig dreje rundt. Det skal se ud som om stenen svæver med flere rotationer. Jeg ved ikke om jeg skal bruge Adobe Photoshop 7.0 eller Adobe Premier 6.5., ej heller hvordan jeg gør.
HJÆLP!!!
Hilsen
Yorkshire.

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 17-12-03 02:00

Så har du brug for at have et billede af skålen i forskellige vinkler. Ellers skal stenen enten optages med et videokamera mens den roterer rundt 360 grader - eller så skal du ha' fat i en gut/inde, der kan trylle med 3D. Der er ikke andre alternativer, hvis du vil lave noget, hvor stenen roterer rundt.
Men prøv at oploade billedet et eller andet sted, så er det lidt nemmere at få sig et overblik over, hvad der skal laves og hvad der kan laves.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 17-12-03 10:40

Du kan bruge photoshop eller Corel Photopaint.
Fritlæg skål for sig, og fritlæg sten for sig, så du har to fritlagte fotos i hver sin fil, uden baggrund.
Åbn ny fil, vælg den baggrund du ønsker (eks. ørken landskab o.s.v.) Importer skålen, og placer denne. Importer stenen, og placer denne. Gem filen. Roter stenen, kommando rotate ( i denne løsning har du kun to dimensioner), gem filen. Fortsæt indtil du har den ønskede stillinger skål / sten. Du kan nu skifte mellem disse filer, på det sted du ønsker at anvende dem.
Ønsker du en desideret film af dine bevægelser, skal du importere filerne i et move program, eks Corel Move.
Dette er den generelle løsning. Hvis du ikke har anvendt ovennævnte programmer før, vil jeg dog nok sige, at du har en stor opgave foran dig. Jeg vil ikke her, detaljeret gennemgå alle kommandoer, dette vil være alt for omfattende.
Ønsker du 3D udgave, kan du eks. anvende Corel 3D.
Årsagen til jeg bl.a. anfører Corel som program, er at det er det billigste program, du kan anskaffe til din opgave. Corel Suite ver.11 koster ca. 4.500 plus moms.
Held og lykke

MVH
JMS

Kommentar
Fra : yorkshire

Dato : 17-12-03 22:48

Hej begge to!
Tak for jeres svar, men jeg har stadig svært ved at se det for mig, sådan som i forklarer det. Da jeg ikke vil bruge flere penge på programmer, savner jeg stadig et svar på, hvordan jeg kan lave det med, de to programmer jeg har.
Findes der ikke noget lekture, som forklarer det? Det skal helst være noget, jeg kan låne på biblioteket.
MVH
Yorkshire.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 00:49

>>yorkshire
Jeg har besvaret dit spørgsmål. Du kan anvende photoshop. Følg mine anvisninger, men hvis du forventer et kursus i at anvende programmet, er dette forum nok lidt for lille
Dette forum er ikke et kursus sted, men et sted hvor man besvarer eksakte spørgsmål.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : xick

Dato : 28-12-03 14:56

Hej yorkshire!

Har du kun et billed af den skål? - Hvis du vil have en ordentlig effekt, skal du bruge billeder fra forskellige vinkler. Du kan bruge PhotoShop til det, men hvis jeg skulle gøre det ville jeg bruge ImageReady...

//xick

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 02-01-04 19:22

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : yorkshire

Dato : 02-01-04 20:21

Hej allesammen!
Tak for jeres hjælpsomhed!
Jeg måtte give op, for det var for svært for mig, men en af mine venner, som jeg ikke ser så ofte havde en løsning, og så kunne jeg bruge Adobe til mit projekt.
Men tak endnu en gang.
mvh
yorkshire