/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Maxtor harddisk problem (RAW)
Fra : Dkc
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 15-12-03 16:05

Hej jeg har en slave HD mærket Maxtor på 120 GB, og sidst jeg formaterede min computer og geninstallere XP, lavede min slave HD systemet derpå om til RAW, og nu kan jeg hverken gå ind på den, eller formatere den :(

Hjælp :(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-12-03 16:09

RAW?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-03 16:12

Gå i DOS og kør Fdisk. Vælg 5 skift drev, vælg disk 2 og slet de partitions der måtte være ved at vælge 3. Opret en ny primær DOS partition og REBOOT. Nu skal du kunne formattere den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-12-03 17:39

Filformatet >RAW< bruges bl.a. af canon som optagelsesformat, en slags "rå" optagelse som senere kan ændres. Andre bruger TIFF.
Emesen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-12-03 19:52

Raw Partition Overview
In addition to storing datafiles for tablespaces on a file system, datafiles can also be stored on raw partitions.

A raw partition is a portion of a physical disk that is accessed at the lowest possible level. Input/output (I/O) to a raw partition offers approximately a 5% to 10% performance improvement over I/O to a partition with a file system on it.

A raw partition is created after generation of an extended partition and a logical partition. The Windows NT Disk Administrator application enables you to create an extended partition on a physical drive.

An extended partition points to raw space on the disk that can be assigned multiple logical partitions for the database files. An extended partition also avoids the four-partition limit by letting you define large numbers of logical partitions to accommodate applications using the Oracle database server. Logical partitions can then be given symbolic link names to free up drive letters.

Altså brug XP's Disk Administrator til at lave logiske partitioner på RAW disken.
Hvis du har data på raw disken, der skal reddes først, så opgiv en e-mail, så sender jeg dig et program til det.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-12-03 19:54

Diskadm finder du i kontrolpanel - administration

Kommentar
Fra : Bluemann

Dato : 27-12-03 19:44

Hej. Jeg har det samme problem som Dkc, og vil meget gerne redde data.
Så kære JensT, hvis du virkelig har et program som kan redde disse data må du meget gerne sende det til denne
e-mail: Klat8@hotmail.com
mvh Bluemann

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-12-03 22:35

Er på vej.. Tøm din mailbox.. det er ca 3MB
mvh
Jens T

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-12-03 22:36

rettelse næsten 4mb

Kommentar
Fra : Bluemann

Dato : 28-12-03 02:20

Hej JensT.
Jeg har dummet mig, min hotmail e-mail adresse har en øvre grænse på 2 mb.
Såååå... hvis jeg kunne få dig til at sende programmet til denne e-mail: claus-henningsen@get2net.dk
ville jeg blive meget glad. Iøvrigt mange tak for din hjælp, og undskyld den lille bommert.
Mvh Bluemann

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 28-12-03 10:54

done..

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 20-01-04 21:52

Hej JensT.

Samme problem som de øvrige m.h.t. RAW og at redde data. Jeg har bare to HD med problemet. Den ene HEDDER RAW og den anden ikke noget, men kan ikke læses. Powerquest Partion Magic finder en fejl 44.
Kan og vil du hjælpe?
M.v.h.
lefr@post3.tele.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-01-04 21:58

JensT - nu hvor du er i gang, kunne jeg da også tænke mig at se det program.
Hvis du gider - eyvind@hirsenet.dk
Emesen/Eyvind.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-01-04 00:53

Lige et godt råd omkring emails, hvis I ikke vil ha Spam. Skriv noget andet en @ da der er søgerobotter og folk, der gennemsøger nettet for email adresser!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-01-04 14:33

Tak tedd - jeg fjols, for det ved jeg jo godt.
Emesen.

Kommentar
Fra : ismanden

Dato : 29-01-04 16:02

Hej JensT
Jeg har præcis det samme prob, og vil også meget gerne redde den data som er på. Kunne du være rigtig rar at sende mig det program du har til det.
M.V.H
Lars
mail = lco@olsenfam.dk

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 05-03-04 20:03

Anyone der er i besiddelse af det omtalte program til at redde data fra RAW formateret harddisk. Damn har vel flere tusinde fotos på den S..... disk. Help !!!!!!

Kommentar
Fra : Burt

Dato : 31-05-04 21:43

Har haft det samme problem med to forskellige harddiske (ændres pludselig til "RAW FORMAT", begge gange har jeg reddet data v.h.a. et program der heder "pc inspector file recovery".

Hvis der er nogen der ved hvorfor det sker vil jeg gerne vide det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-05-04 22:03

Hvis du kigger på den engelske forklaring så er RAW (rå) efter hvad jeg kan læse bare en pladsholder for logiske drev
Det har sikkert lidt at gøre med ekstra partitioner som oprettes med aktiv tilstand, og derfor kommer i konflikt........rent gætteværk.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 11:57

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dennis16

Dato : 04-08-04 11:41

Hey JensT Jeg har et lille problem med min Disk Filformatet [RAW] og vil også meget gerne redde den data som er på. Kunne du være rigtig rar at sende mig det program du har til det.
M.V.H
Dennis
Msn: Dennis856@hotmail.com

Kommentar
Fra : NoName7620

Dato : 04-08-04 17:33

Besøg eventuelt hjemmeside for download her :

http://www.pcinspector.de/file_recovery/download.htm

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-08-04 08:24

Dennis, her på dansk: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/download.htm
Bemærk at hvis man får fejl ved anvendelsen af PC inspector, så er der stadig muligheder for økonomisk overkommelig redning her
http://www.quattro-it.dk/datarecovery.htm
De har særpriser for private og studerende.