/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer ved xp opdateringsinstallation
Fra : Sunowich
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 14-12-03 22:37

Hej jeg har xp installaleret og har problemer med ikke at få fjernet (lokomslyd) det har jeg haft på her på kandu som spørgsmål uden dog at få et svar der hjalp så tænkte jeg at jeg måske kunne opdaterer windows fra cdeen og det ville den også gerne efter jeg fjernede et par webcamdrivere samt min musedriver Logitec som den forlangte og så gik den igang men ak nu har jeg endnu flere problemer end jeg havde før bla er den nu blevet enormt langsom og hvis jeg ikke lukker msn messinger ned når den endelig er kommet op vil den genstarte så ville jeg lave en gendannelse men nu kan den ikke finde en eller anden driver så hvad skal jeg gøre vil jo helst ikke reboote Håber der sidder en med et rigtigt godt svar Hilsen Sune

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 22:42

Hvad mener du med en "lokunslyd" og hvor kommer den fra?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 22:43

"lukumslyd" sorry

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-03 22:46

Nu ved jeg ikke hvad du har gjort hidtil, men det med lokumslyden er vel bare en indstilling til dit lydkort, derfor har det vel ikke været nødvendig med en opdatering af windows. Jeg selv har et Trust 5.1 lydkort med en masse muligheder på lyd, om det skal lyde som lokum, tæppebelagt gang osv osv.

Lad høre

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-03 22:46

Lokomslyd = Reverb og det er på al lyd i puteren

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 22:50

Altså støj fra udblæsningen fra transformeren og støj fra blæseren på cpu-køleren osv.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-03 22:51

Du ved hvis der kommer lyde ud af spil og musik og sån NÅ

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-03 22:57

Fijala det er et integreret lydkort bygget sammen med bundkortet og lyddrivere hedder sis 7018

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-03 22:59

Jeg tror du mener windows jungletema.
Start>kontrolpanel>lyd/multimedier>tema>pil ned og vælg lydtema.
test>under lydhændelser>marker afslut windows>tryk på den store pil til venstre for gennemse>er du tilfreds>anvend>ok
Emesen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-03 22:59

http://www.pcchips.com.tw/driver/driver.asp?module_id=1,5,7

Her er der en driver til dit lydkort, men pc-en skal vel op og køre først

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-03 23:13

Emesen Der er da ikke noget i mit kontrolpanel der hedder Lyd/multimedier

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-03 23:15

Den driver den ikke kan finde, hvad er det. Prøv evt. at kigge i enhedshåndtering efter gule tegn ud for hardware der så ikke virker

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-03 23:15

Fijala ja hvon fjerner jeg det jeg fik på af opdateringsinstallering???*SS*

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-03 23:18

I enhedshåndtering dobbelt klikker du den enhed du vil arbejde med klik på driver og klik enten fjern hvis du vil fjerne eller opdatering hvis du vil opdatere.

Fijala

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 23:19

Prøv at lade xp selv finde en driver automatisk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-03 23:23

Når du så genstarter vil XP ,som ellebye siger, selv søge efter en driver. Hvis du har en enhed som vil have en anden driver end den der er på windows cd-en skal du bare selv installere den eller opdatere

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-03 23:36

Der er ingen gule markeringer i enhedshåndteringen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-03 23:37

<ellebye>
Mens vi venter. Hvis man har 2 usb i front og 2 usb bag, deler de 4 så strømforbruget. Jeg spørger da jeg har problemer med mine.
Spørgsmålet har været oppe fra 3 forskellige her på kandu

Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-03 23:44

Så prøv kontrolpanel<lyde og lydenheder<lyde<vælg tema<anvend<programhændelser<gennemse<vælg en lyd<prøv dig frem for at se om der er noget der lyder rigtigt

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-12-03 23:55

Der er sku ik noget der ændrer noget snøft

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-03 00:02

Bare for at være sikker!!!! Højtalerstikket sidder vel i det rigtige hul og ikke i en til mikrofon

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 00:03

>Fijala

De har hver sin strømforsyning, ellers ville det være omsonst at lave 4 usb-udtag, så behøvede man i realiteten kun een usb.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-03 00:05

<ellebye>
Hvis jeg har min Lexmark printer i en af de bagerste usb, og jeg så sætter et eller andet i en af de forreste, fryser pc-en????????????

Fijala

PS Skidegod printer ellers, sluger måske meget blæk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-03 00:07

Ja der er sku da kun et hul der virker til lyd ud anyvhere på min puter *ss*

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-03 00:07

Hvad er det for en driver den ikke kan finde

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-03 00:10

Jeg har altså en gammel Compaq ude på værkstedet, hvor der er indbygget højtaler i kabinettet som kan afspille både musik og lyde og jeg ved ikke hvad. Næsten lige meget hvilket hul der bliver brugt virker det men med forskellig kvalitet. Til externe højtalere altså

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-03 00:12

Winsta dll

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-03 00:13

Når du siger lokumslyd, hvad er det så engentlig helt konkret.

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-03 00:14

Reverb

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-03 00:17

Winsta.dll skal ligge i C:\Windows\system32 og er en programudvidelsesfil, som også følger med i service pack 1. Prøv at hente den.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-03 00:23

Jeg havde servicepak 1 men da jeg lige ville fjerne den og geninstallere var den der ikke så det er måske det Fijala ....poientene nærmer sig måske prøver at hente den *ss*

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 00:24

>Fijala

Er du sikker på at alle 4 er usb1 og ikke 2 usb1 og 2 usb2.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-12-03 00:29

<ellebye>
alle 4 er usb1, lige nu fungerer alle men det gjorde de ikke for en time siden. Hvad det skyldes ved jeg ikke, men jeg har efterhånden ømme knæ af at kulle hive ud af de bagerste. Kører netværk med 3 pc og har en stor knægt på gymnasiet der skulle have en fysik rapport færdig (gruppearbejde). Han havde noget med fra andre og noget fra sig selv. Det hele på 3 forskellige memorysticks, til USB, og skal jo også printe, så det har været et hiven ud og ind

Fijala

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-03 00:36

Jeg er sku ved at tømme hele databasen Hi hi der er 23 opdateringer + servicepak så det tager sin tid *ss*

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 15-12-03 00:41

Håber det virker. Vil nu i seng. Skal møde kl. 6. Jeg tjekker i morgen om der er nyr i sagen

Godnat og sov godt

Fijala

Held og lykke

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 00:49

>Fijala

Det lyder meget rimeligt at stikkene ikke har siddet rigtigt i.

Det lyder måske lidt skørt, men som oftest er det det sidste man prøver (lige før man smider hele computeren ud).

Men en god regel er først at se om kabler, strømstik ol. sidder som det skal, som efter udelukkelses metoden.

mvh
ellebye

(Nu må vi så håbe at rapporten bliver godkendt.)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-03 00:51

Sov Godt*ss*

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-04 10:27

Tak for svaret Fijala.Jeg bootede og geninstallerede og det virker nu men rydder op så værsgo

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-04 15:54

Det var dejligt at det hele kom til at virke igen. God vind fremover

Fijala