/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Startspærre, bilstereo samt hukommelsen
Fra : Godgaard
Vist : 693 gange
50 point
Dato : 14-12-03 20:38

Jeg har startspærre i min bil, hvilket gør at hvis der ikke er mulighed for at sætte hukommelseskablet(gul) over i tændingen(rød), glemmer anlægget alt og man kan startet forfra næsten gang man sætter nøglen i tændingen.
Nu har jeg fået "kik" på et anlæg, som ikke har muligheden for dette, så mit spørgsmål er:
Er der en smart ting, enten man kan købe eller jeg kan bruge, uden at der skal klippes i kablerne. Et stik, som laver koblingen fra gul ->rød.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-12-03 20:50

Hvis din cigartænder virker uden at nøglen er sat i.
Så kan du montere anlægets hukommelses-plus sammen med den, og anlægets "køre"-plus over tændingen.
Emesen.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 14-12-03 21:13

Hvilken bil og slags startspære??

Kommentar
Fra : Godgaard

Dato : 14-12-03 21:44

Min cigaret-tænder virker desvære ikke uden at der nøgle i tændingen.
Det er en Opel Corsa sport-97, startspærren ved jeg ikke.

Kan man f.eks sætte en ledningsstump i isodin-stikket fra gul->rød uden at sikringen springer?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 14-12-03 21:54

Så vil det sige at det er en orgninal startsspære der sider i, så har den ikke noget med manglende strøm at gøre. Det du gør er at tage en prøvelampe. nøglen ud og find den led. der er strøm i. Så er det bare at sætte hukommelseled. der på.
Men det nemmeste er jo at købe et DIN-stik der er tilpasset din radio og over i din bil model.