/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Ændring af IP-adresse?
Fra : Mordex
Vist : 4389 gange
71 point
Dato : 14-12-03 12:47

Der er noget med at pc´ere har en ip-adresse. Hvad er dette? Kan den ændres? Skal jeg købe en anden harddisk for at få en ny ip-adresse?

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-12-03 13:03

alle pcèr har en ip på nettet det er en du for tildelt af din teleudbyder
hvis du har bredbånd kan du have en dynamisk ip som skifter hver gang du logger på
nej du behøver ikke en ny hardisk
??hvorfor vil du have ny ip
mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-12-03 13:05
Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 13:33

Jeg kan forstå, at du ikke ved så meget om netværk.
I stedet for at komme med en større udredning, kan du få svar på de fleste spørgsmål her:
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=start
Og nej, IP har ikke noget at gøre med din harddsik.
jul]
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-03 17:13

Dynamisk IP-adresse betyder ny adresse hver gang du åbner for nettet.
http://www.myip.dk/ på denne side kan du se din IP-adresse.
Det er en fordel med dynamisk adresse, hvis nogle slemme hackere er ude
efter dig. Lidt svært at finde dig, med nyt nr. hele tiden.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-12-03 18:14

Hvis jeg nu har købt en brugt computer, og jeg gerne vil på internettet, kommer jeg så til at have den samme ip-adresse som den forige ejer, eller vil jeg have den samme ip-adresse som jeg havde på min gamle pc´er?
På forhånd tak for hjælpen.
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 18:22

Mordex
Din IP adresse bliver tildelt til dig af din internetudbyder.
Så i princippet ja, du vil få din gamle IP adresse, som du havde før.
IP sdressen har ikke noget direkte at gøre med PCén.

JMS

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-12-03 18:53

Nu skriver du i princippet, hvad mener du med det?
Jeg håber du vil uddybe det lidt.
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 19:12

Forskellen er ens.
Du kan have to slags IP adresser:
Dynamisk= du får af din udbyders server tildelt en ny hver gang du logger på
fast= du har af din udbyder fået en fast IP (det bruger vi eks. her, fordi vi har servere, andre benytter. Derfor kan de ikke gætte en ny IP hver gang, derfor fast.)
En fast IP koster ca. 30-40 kr. årlig

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-12-03 19:18

Hvis det nu er tdc-internet via en af de der gratis cd´er man kan få ved radio/tv forhandlere og gennem et telefonstik, er det så fast eller dynamisk?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 19:25

Dynamisk
For at få en fast, skal du spørge pænt, og betale..

JMS

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-12-03 19:31

Ok.
Så lige et sidste spørgesmål: Kan man på en computer se hvilke ip-ardesser den har haft?
Så skal jeg nok lukke dette spørgsmål efter svaret.
Tak.
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 19:49

Hvis alle temp filer er slettet, eller der er sket en formatering, kan man ikke.
Kun hvis man indleverer den til specielle firmaer, som bl.a. politiet benytter sig af, men det koster fra kr.: 30.000 og opafter.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-12-03 23:35

Det er vel så kun i større sager at politiet vil ofre så mange ressourcer og penge på at finde ud af det?

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 71 point
Dato : 15-12-03 08:48

Lige præcis mordex.
Jeg ved ikke, hvorfor du er nervøs. Men du kan downloade et program der sletter alt. Derefter kan du geninstallere dine programmer. Programmet finder du her:
http://www.killdisk.com/

MVH
JMS

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 15-12-03 13:16

Tak for svaret jmsgruppen.
Tak fordi du gad uddybe svarene og fordi du gad svare på så mange "små og dumme" spørgesmål. Du får 20 point ekstra.
Tak.
Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-12-03 13:22

Hvad er det du mangler ???

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 15-12-03 13:23

hvosa.. jeg skulle hvist have opdateret siden ingen jeg skrev

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-12-03 13:25

Mordex
Selv tak, og tak for ekstra point
God
MVH
JMS
nb. jeg kan nu ikke læse flere kommentarer på denne side.