/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Hvilken router til tele2adsl ?
Fra : FrankCo
Vist : 210 gange
40 point
Dato : 13-12-03 21:02

Jeg vil af med det adsl modem der er leveret... men nu er spørgsmålet bare hvad skal jeg vælge til at erstatte det med, og ja jeg vil have en router og nothing else!.... men det skal være en der kan erstatte det modem der, og som har et rj11 stik som wan....

Nogle der kender til en der kan bruges? og den må ikke koste mere en 5-700 kr.

Kommentar
Fra : 1195

Dato : 13-12-03 21:17

kender pt ikke til at man kan undvære adsl modem, og kun nøjes med router , router er til at koble flere computere til sin internet forbindelse har selv et DLINK 604 og det virker....................

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-12-03 21:21

jo der findes mange der kan erstatte såsom en cisco 677 router
men det er jo totalt fjollet at begynde på det, hvorfor vil du dog det
hvis det fordi at du har flere pcér så køb dog en hub / switch

Kommentar
Fra : Jesper1969

Dato : 13-12-03 21:49

så vidt jeg ved kan du ikke erstatte dit modem med en router men du kan sætte en router efter dit modem
det er sådan set ligegyldigt hvilken broadband router du anskaffer dig
og har du spørgsmål til opsætningen siger du bare til
mvh Jesper

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-12-03 10:58

www.dlink.dk
http://www.tele2adsl.dk/sporgsmaalogsvar.asp
som 1195 den virker
( på TDC virker den. har også den model koster ca. 400kr)

mvh
rotw

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 11:22

Lige for at få tingene på det rene:
ADSL bruger ikke et modem, men en skillefilter. Den er nødvendig.
Skillefilter kan kobles direkte til router, indgang uplink.
Så nemt er det

MVH
JMS

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 14-12-03 12:36

Mit spørgsmål gik ikke på hvordan man gjorde det!, har fuld styr på LAN opsætning, men på hvilken en router der kan kobles direkte på skillefilteret!...

->>technet
Jeg har selv en Cisco 678, men den virker af en eller anden grund ikke, har snakket med mit gamle selvskab CC og de mener heller ikke at den burde kunne gøre det, dog' siger de at en Zyxel skulle kunne gøre det, men det er jo en router til flere tusser, og ligger defently over hvad jeg vil gi', men hvis du har fundet ud af hvordan man sætter en 677 direkte på tele2 så vil jeg da meget gerne høre hvordan du har gjort det ?

Frank/

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 12:42

frankco
Dlink router, kan klare det.
De findes fra ca. 400 kr. og opefter.
Billigste er: DI 704P
MVH
JMS

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 15-12-03 23:29

Nogle alternativer til d-link'en ?

come on..., jeg er vel ikke den eneste der vil kobles direkte på tele2 uden det skide modem.... ?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 19-12-03 15:57

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-12-03 17:43

ja der er en masse, men nå man har købt en produkt som bare virker og der ingen problem er (pt) og som er til at betale hvorfor så investere i noget andet nå man kun har haft god af faring med d-link

Kommentar
Fra : FrankCo

Dato : 20-12-03 21:52

jmsgruppen:

Hvad fanden kommer det mig ved hvad du vil abonnere på ??...., så længe jeg ikke mener jeg har fået et svar jeg kan bruge så giver jeg jo ikke pt for det vel ?....

jesus......