/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Jeg vil ha' et lån!
Fra : alexandra19
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 13-12-03 11:20

Ok, der har været meget snak, men jeg er ikke kommet så langt.
Jeg har brug for penge, altså et lån...(da der vel ikke er nogen der har lyst til at give mig dem).
Det betyder ikke så meget hvor urimelige betingelserne er, for jeg har altså bare brug for pengene. Jaja, jeg ved godt at det lyder dumt, men tro mig når jeg siger at det er nødvendigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 11:23

Skriv - Lån - på Google.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 11:26

Der kommer ca 109.000 sider at vælge på

Kommentar
Fra : ejulius

Dato : 13-12-03 11:29

HEJ.
Der er mange muligheder, men pas på for de er meget dyre,men det er du klar over se på nettet, problemet kan være det man kalder Kreditværdighed.
Håber det lykkes for dig.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-12-03 11:30

Hmm!!

Jeg ved ikke hvad du er ude i; men hvis du har mulighed for det (selvom det kan være svært) så drøft med dine forældre.

Held og lykke!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 11:31

alexandra19
Hvor mange penge drejer det sig ca. om

JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-12-03 12:21

Du kunne prøve dette forslag:

http://www.kandu.dk/dk/spg/10850

Kommentar
Fra : BAGM

Dato : 13-12-03 12:35

Hej,
Her er et gratis råd, som stammer tilbage fra min tipoldefar.
Når du har 5 øre må du gerne bruge 4 øre. Når du har mange 5-ører, må du gerne bruge mange 4-ører.

Endnu et råd: Lad være at låne pengene privat, med mindre det er af dine forældre. Det kan blive noget forfærdeligt rod. (med mindre der er tale om en tyver til en busbillet.) Banken er som regel villig til at låne, men også her skal du være kritisk, især overfor de høje gebyrer, som ikke altid stemmer overens med lånets størrelse.

Mvh
BAGM

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 14:53

alexandra19
du skrev det samme den 16.nov.
hvad har du gjort i mellemtiden.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 15:31

alexandra
Som teil rigtig skriver, har du et uafsluttet spørgsmål: http://www.kandu.dk/dk/spg/26297
Sørg lige for, at få det lukket.

Gå ind på www.google.com
skriv FORBRUGSLÅN
Og der kommer 100 muligheder.

JMS

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-12-03 16:44

Hej Alexandra

Du skriver i dit andet spørgsmål:
Citat
Jeg mener hvem som helst der har lyst til at låne penge ud til næsten hvem som helst, også selvom betingelserne er helt hen i vejret

Jeg tror ikke du skal gøre dig nogen forhåbninger om at låne penge på de vilkår, medmindre det er gennem HA og Banditos som tidligere nævnt.

Det er meget få mennesker (hvis de overhoved findes) der vil låne penge ud til en som de ikke kender og uden sikkkerhed for at få pengene tilbage. Så jeg tror du skal finde en anden måde, at komme ud af din situation på

// Toupie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 16:57

Et arbejde betalt med - danske penge - er én løsning.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-12-03 17:27

Teil

Det var ikke lige et arbejde jeg havde i tankerne for det første kan det tage tid at få et arbejde, og for det andet så går der jo også lige en måned inden man får pengene udbetalt

Men hvis det er gæld til alm. kreditor, er de fleste til at snakke med - hvis det er til julegaver, så er det bare at melde ud, at ingen får julegaver i år - hvis det er til husleje, så skriv et sødt brev til udlejer om udskydning - hvis det er dummebøder, så gå til politiet osv.

// Toupie

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 17:57

Mindst èn måned er gået, hvad foretager alexandra sig?
Bankdirektøren på den hvide hest kommer ikke forbi af sig selv.
Alexandra må bruge sine evner, kreative ideer kan hun få her
på kandu. At bare vente på at nogen vil låne penge ud er lidt
for naivt.
Så alexandra, hvad kan du selv gøre for at skrabe penge hjem.
Du har sikkert talenter og de skal i sving.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-12-03 18:32

Jeg syns der mangler lidt oplysninger:

Hvor mange penge?
Hvor hurtigt?
Hvor længe?
Hvordan vil du betale tilbage?
Og hvad er årsagen til din pengenød... Du er jo anonym, så du kan da roligt fortælle lidt mere om din situation..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-12-03 19:58

alexandra

Læs lige mit sidste indlæg her:

http://www.kandu.dk/dk/spg/26149

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 20:28

Alexandra
At kalde dine hjælpere for tosser er ikke særligt klogt.
citat:
Det eneste jeg kunne tænke mig, er at vide hvor de tosser er, som låner penge ud til "hvem som helst."

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-12-03 20:29

Herefter er min interesse i dette spørgsmål slut.

Kommentar
Fra : alexandra19

Dato : 13-12-03 22:33

Tak for jeres mange svar... Tror I seriøst at jeg vil sætte mig i gæld for at købe julegaver eller bras? Nej, nej, nej.... Først et par svar:
Teil: Spørgsmålet er ikke besvaret... Hvad har jeg gjort? Jeg har arbejdet døgnet rundt og solgt alt hvad jeg ejede. Er det godt nok? Har du et bedre forslag?
Jeg har et udemærket job og er desuden studerende.
I skriver selv en masse negativt om de mennesker som låner ud på urimelige betingelser, og ja, jeg er lidt desperat, derfor skrev jeg "tosser." Undskyld til de såkaldte tosser...
Hvis det kan hælpe bare en af jer til senere at behandle jeres medmennesker med forståelse, skal i få forklaringen her:
Jeg er hverken dum eller doven, men mine forældre er desværre ikke en mulighed. Jeg har brug for det der svarer til ca. 40000 som lån til en anden, gennem mig. Naivt?! Nej, for det er til det bedste menneske jeg har kendt igennem hele mit liv. Det er ikke alle der har fået alting foræret, og nogle har sat sig i gæld for at få opfyldt almindelige behov. Vi danskere er ret heldige med vores retssystem, og der er rammer for hvad man kan stille op over for en der ikke kan betale. Jeg VED at jeg vil få mine penge tilbage, jeg er bare mere tålmodig end et fremmed.
Jeg synes ikke det er en fed ting at sige, for - selvom jeg ikke er synsk - kan jeg forudse reaktionen: "Lad din ven få et job" "lad være med at være naiv" og "Så har din ven nok været dum"
I skriver det nok alligevel?
Nå, jeg er måske naiv, så jeg lader spørgsmålet stå og håber på et reelt svar.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-12-03 22:48

Problemet er nok at vi ikke rigtig forstå din mening.

Ønsker du at een her fra kandu skriver til dig og siger værsko her har du 40.000 kr.?

Som >Tail skrev er der da mange steder man kan låne penge. Er det et bestemt udlåner du ønsker vi skal henvise til?

Hvad er for dig et reelt svar?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-12-03 22:48

Alexandra

Jeg skal ikke kunne sige om folk ikke har taget dig seriøst, det mener jeg nu nok vi har, men ud fra de oplysninger du havde givet, kunne det være hvadsomhelst du ville låne penge til nogle herinde har endda spurgt dig, for at "spore" sig ind på dit problem, men du svarede ikke - så jeg vil nok mene at svarene står mål med spørgsmålet

Jeg håber da, du får løst dit problem så held og lykke og god jul

// Toupie

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 08:45

Alexandra
Har du prøvet mit råd i tidligere indlæg, med at søge på google.
Der er en masse udbydere af forbrugslån.
Men hvis du evt er noteret i RKI, er det svært
Prøv alligevel, søg alle de steder jeg nævner.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : alexandra19

Dato : 14-12-03 10:35

Nej, jeg vil ikke låne af jer... Men der findes trods alt folk der låner penge ud til folk under 21 år som er studerende. Det er sådan en jeg gerne vil have fat i. Og nej, jeg er ikke registreret i RKI.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 10:41

Tror IKKE folk her på kandu låner penge ud.
Hvis du ikke er registreret i RKI, kan du nemt få en af de forbrugslån, som jeg omtaler.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 11:15

Du kan forsøgsvis prøve om du kan få en kasskredit, eller en kombineret lønkonto og kassekredit.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-12-03 13:48

Jeg syns da også nok, at du skulle gå i din bank og høre, om de vil hjælpe dig. Banker låner jo almindeligvis gerne penge ud... Men hvordan har du forestillet dig, at du skal betale pengene tilbage? Som studerende har du vel ikke så stor indtægt, at du har råd til at tilbagebetale et fast beløb. -Har du ikke mulighed for at tage et studielån?
Under alle omstændigheder, så er din bank da nok den nærmeste til at vurdere, hvor meget du har i overskud hver måned til at betale en gæld tilbage med. Og de kan derfor også vurdere, hvor stort et lån de kan give dig..
Men pas på! Det er sket før, at en helt vidunderlig fyr har smadret en forelsket kvindes økonomi. Måske kunne din bank -eller hans bank- låne HAM pengene? Hvorfor låner HAN ikke pengene i sin bank??

Kommentar
Fra : alexandra19

Dato : 14-12-03 23:39

JMS: det var jo lige netop det jeg ikke ville?
HAN er amerikaner og har oparbejdet sig lidt af en gæld og kan ikke få et lån - desuden er jeg skam ikke forelsket, jeg kunne aldrig drømme om at låne penge ud til en kæreste. Alle de forbrugslån jeg kan finde, forlanger at man er 21 år og har fast arbejde. Jeg er 19 år og tjener godt som tolk - freelance. Så selvom jeg er i stand til at betale, kan jeg ikke få et lån pga. deres herlige regler.
Jeg stoler på min ven, og jeg ved at han vil betale mig tilbage. Forskellen er, at jeg ikke forlanger at han betaler tilbage med samme hastighed og regelmæssighed som dem han i øjeblikket skylder penge.

Kommentar
Fra : jojjjo

Dato : 15-12-03 06:59

Hej.
Kontakt: johnsen_cp@yahoo.no
Der har du en mulighet.
Mvh jojjjo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-12-03 14:50

Jammen alexandra19..... Hvorfor behøver han ikke at betale tilbage med samme regelmæssighed????? Du skal da betale afdrag på dit lån! Og da du ikke har nogen formue, til trods for at du har en god løn, så går jeg ud fra, at du selv vil få svært ved at tilbagebetale det eventuelle banklån hvis ikke HAN overholder sine forpligtelser overfor dig.. -Jeg synes bare, at I flytter problemet fra HAM til DIG.
Og igen: Har du talt med din egen bank? Du må da have en lønkonto et sted. Meget kan ofte lade sig gøre, i den bank der kender din økonomi.
Er du egentlig klar over, hvor meget, du skal betale tilbage om måneden, hvis du låner 40.000?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-12-03 21:57

Hej Alexandra

Dette vil du nok helst være fri for at høre, men jeg skriver det alligevel til dig fordi:
1) Du virker til at være et godt menneske.
2) Du har vist et stort hjerte og hjælper gerne.
3) Du udviser stort engagement i dem du holder af.

og så er det der kommer en masser men men men men men.......

Lad os sige at det lykkedes dig at låne pengene til din ven de næste 3-4 år skal du så afdrage på dette lån, og har i den periode ikke råd til at spare op. 3-4 år er lang tid, at se frem i tiden, når man er i en alder hvor næsten alt kan ske
I mellemtiden sker der noget i dit liv, som kræverpenge, måske et lån!!! Hvad gør du så?? Du kan ikke låne nogle steder og du ville ikke have råd til at betale afdrag hvis det lykkedes dig at låne.

Hvad nu hvis du egentlig ikke gør din ven en tjeneste, men en bjørnetjeneste???? Du har skrevet, at han har fået samlet sig en del gæld!!! det kan være, din hjælp ikke hjælper ham til at komme af med den, men bare giver ham mere gæld..........eller han fortsætter med at sætte sig i gæld, så han aldrig får råd til at betale dig tilbage???

Så står du der, 40.000 kr. fattigere, med et hjerte der er glad fordi du har kunne gøre noget for en anden og med en hjerne der siger du har fået en del erfaring.

Vi kan alle komme ud i situationer som ikke er nemme at komme ud af, men vi lærer nu mest af dem ved at klarer situationen selv

Tænk dig godt om og se frem i tiden, inden du sætter dig i gæld for andre.

// Toupie

Kommentar
Fra : alexandra19

Dato : 16-12-03 20:03

Det er faktisk pænt af jer at bekymre jer, men jeg har regnet på det. Min bank vil enten ha' en eller anden til at kautionere for mig eller en form for sikkerhed - ikke en mulighed.
Jeg ville sagtens kunne få et lån, hvis jeg var 21 år og fast ansat. Inden de næste år er gået vil jeg naturligvis tjene mere eftersom jeg så er færdiguddannet. Jeg kan sagtens betale 2000 kr af hver måned, mens Jacob ikke har den mulighed. Han kan betale mig tilbage når han selv er uddannet. Ligenu er det vigtige, at få nogle ubehagelige mennesker til at lade ham være i fred. Jeg stoler på ham, og han har da været et fjols at sætte sig i gæld, men det er længe siden.
Overskriften til mit indlæg er nok en smule provokerende, men jeg efterlyser i virkeligheden bare et sted, der låner penge ud til en stakkels 19 årig.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-12-03 23:43

Alexandre

Jeg holder flusk op med at bekymre mig, og ønsker dig held og lykke med projektet

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-12-03 00:10

Alexandre

Hvad så med at betale hans skyldnere de 2000 kr. om måneden, indtil du er 21?
Det var da noget I kunne tale om
Men som andre her ville sige du er "tossegod" af dig, og kan risikere at havne i samme situation.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-12-03 17:33

Ellebyes forslag lyder da rimeligt... Jeg tror også, at hvis I blander flere ind i det, så bliver det bare dyrere. Alle vil jo gerne tjene på jer.

Jeg er bare skeptisk, fordi hvis du har 2000 kr i overskud hver måned, -hvor er så overskuddet for de sidste 20 måneder?

---Jeg har ikke ret stor indtægt (førtidspensionist), men jeg har da 20-30 tusinde i banken, netop fordi jeg har et reelt overskud på 4-500 kr om måneden. -De penge er jo netop gode at have stående til sådanne uforudsete nødvendige udgifter.

Og hvis du endnu ikke har haft den store indtægt, men bare forventer at få den, så er der nok ikke så mange andre end den samme type ubehagelige mennesker, som har lånt pengene til Jacob, -som vil "hjælpe" dig.

Hvad med din familie? -De kender dig jo, og ved, at du vil betale pengene tilbage, -ikke?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 17-12-03 17:44

Lige en sidste bemærkning her:
Skriv til alle kreditorer. Bare vær hård. Skriv at du vil betale gælden over fem år, uden tillæg af renter. Men på grund af jeres situation, kan de kun få 40% af gælden. Alternativet, skriver i er NUL kroner.
Man bliver jo ikke sat i fængsel her i DK p.g.a. gæld.
Jeg tror på det virker.
Husk at skrive, at det er på betingelse af, at ALLE kreditorer tilslutter sig jeres forslag.

MVH
JMS
nb. Hvis i vælger denne løsning, laver jeg gerne den juridiske formulering for jer. GRATIS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-12-03 01:54

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du nøje følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Under alle omstændigheder, er dine point tabt. Alle her, giver svar
uden anden erkendtlighed end point. Så gør alle den tjeneste, at fortsætte dialogen,
eller accepter et af svarene. Få lukket / afsluttet dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
JMS

NB: jeg læser således ikke flere kommentarer her. Men får ryddet op i mit arkiv.

for øvrigt, glædelig

Kommentar
Fra : alexandra19

Dato : 25-12-03 22:10

Hans gæld er desværre ikke i Danmark, og de accepterer ikke en løsning med at betale af i rater. Det er jo netop fordi han ikke har betalt, at han er på den nu. Igen, jeg er 19 år! Jeg har et overskud NU pga. mit arbejde som tolk, men det er jo først inden for det sidste års tid at jeg overhoved har kunne tjene penge, og så har jeg været nød til at bruge penge på et sted af bo (ja, jeg ved det, sikke noget fråds.)
Der er mange der har været utroligt venlige og er kommet med gode råd, men jeg har stadig ikke et svar, derfor er spørgsmålet stadig åbent.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-12-03 12:15

Kære alexandra. Det ser ikke ud som om du på nogen måde KAN hjælpe ham... Du/I har forsøgt alt. Og med din fornuft kan du vel nok forstå, at der ikke er nogen, der vil låne en 19 årig 40.000 kr uden nogen form for sikkerhed. Spørgsmålet om at låne hos forældre og familie vil du slet ikke svare på.

Kan du ikke på en eller anden måde slå dig til tåls med det? -Der er ikke mere, du KAN gøre. En 19 årig skal jo ikke nødvendigvis gå rundt og redde andre mennesker...

Og så måske forsøge at lære noget af situationen, så du er bedre rustet i fremtiden. For når sådan noget uforskyldt kan ske for det bedste menneske, du kender, -så kan du selv også komme ud for lige så slemme ting.

Kommentar
Fra : dewulff

Dato : 08-01-04 17:11

Hej alex!
Hvis din ven skylder penge i kamerika, og han er i Danmark mon dem han skylder så ikke bare må vente.
bare en tanke ikke et foreslag.
hilsen mig og godt nytår.