/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hjælp med overclockning af min amd
Fra : cptralle
Vist : 297 gange
20 point
Dato : 13-12-03 00:38

er der nogen der kan sige mig hvordan jeg overclocker min amd 2000+ til en amd 2800+??

hvis der er nogen som ved hvordan man overclocker en cpu vil i så ik godt skrive til mig på mail cptralle@yahoo.dk ----> på forhånd tak for hjælpe :D

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-12-03 01:11

lad være med at overclocke med mindre du ved 100% hvad du har med at gøre
for det kan gå gruligt galt for dig og så bliver du meget ked af det

men du kan prøve at kigge dette sted
http://www.tweakup.dk

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 01:33

Vil ikke blande mig, men technet har absolut ret.
Hvorfor overcloke, du kan ikke mærke forskel.

JMS
nb. læser ikke flere kommentarer her.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 01:46

vær forsiigtig,jeg har prøvet og det gik godt,men læs alt du kan komme i nærheden af,om emnet,jeg overclockede med denne guide>
http://www.basichardware.com/overclocking.html

http://www.tweakhardware.com/guide/duron-pencil

http://www.tweakhardware.com/guide/duron-voltage
Manee9933

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-12-03 01:52

jmsgruppen >> jeg skal heller ikke blande mig mere for det er nemlig det jeg lever
så flere $ ned i fars lomme Ja tak

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 01:53

jeg var også igennem en masse læsning før jeg fik mod på det>
http://www.google.dk/search?q=overclock+amd&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-søgning&meta=

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 01:53
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 02:28

Jeg fandt lige et link til i mnine foretrukne>
http://www.amdboard.com/ocspecial.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 02:37

forresten,AMD Duron og ælder cpu'er kan overclockes med en blød blyant og et viske læeder, men Athlon xp og nyrere cpu'er skal overclockes med cooling past,det man bruger til at forbinde heatcink og Dei på cpu'en for at få en bedre kølings effekt.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 02:55

men at få en 1.667Ghz cpu op på 2.083Ghz, den tror jeg ikke rigtigt på,nu når jeg tænker over det,måske 1.800Mhz til 1.900Mhz +/-
Manse9933

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-12-03 10:54

La´vær - med mindre du har masser af tid og penge.

Mange går det godt for (et stykke tid); men de fleste får problemer

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 13-12-03 17:46

#jmsgruppen ja du giver jo selv svaret hvorfor du ikke vil have folk til at overclocke med din udtalelse om at det er flere penge ned i fars lomme du vil selvfølgelig hellere sælge folk en ny cpu end du vil have dem til at overclocke den gamle,med hensyn til at du ikke kan mærke forskel så kan jeg ikke være mere uenig,til manse kan du sagtens clocke en cpu mere end 100mhz min xp1700+(ulåst med god stepping)er overclocket til 2200mhz(12x183)og jeg holder en temp på 32grader med en volcano 11 på halv styrke dvs. den er overclocket fra 1465 til 2200 altså noget mere end du siger kan lade sig gøre,der findes endda folk der har overclocket mere end 100% så det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-12-03 17:53

Du kan ikke overklokke en 2000+ til en 2800+ så enkelt er det!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 21:14

http://www.oc-athlonxp.com
phg1>Der mange ting der skal passe sammen før man kan være så heldig som du har været,ikke alle bundkort/PSU kan leve op til disse kreterrier,derfor
en lav beregning,du lyder som om at alle kan gøre det samme som du har gjort,men det kræver de rette forunsætninger,for pc'en motherboard/cpu/bios o.s.v o.s.v og så masse held i sprøjten,for at ramme rigtigt,specielt når en person ikke har prøvet det før.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 21:28
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-12-03 21:39

kriterier

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 16-12-03 22:16

#manse du har fuldstændig ret i at man skal sætte sig godt ind i sagerne før man begynder at overclocke og du har også ret i at tingene skal gå op i en højere enhed før det lykkes at overclocke så meget,så det var ikke for at lyde som om det bare var noget man gjorde det var bestemt ikke meningen bare en kommentar til dem som sagde at det ikke kan lade sig gøre for det kan det,men det er klart at man skal gøre op med sig selv at det forkorter levetiden på ens hardware og kan koste nogle afbrændinger hvis man ikke passer på.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 01:31

Jep,det kan saktens blive en dyr hobby,så læse sig skil øjet,er nok et godt råd,de fleste cpu'er køre i forvejen ikke med deres fulde hastighed,fra fødelsen af,så en 200 300 Mhz skulle ikke gøre noget ved den's leve tid,men tilgængæld så er det ikke noget man ville lægge ret meget mærke til,man ville ikke kunne se den store forreskæl,på hastigheden,så det kan vel kun betale sig vis man går helt amok og tager nogle sjangser.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-12-03 02:28

Der findes naturligvis dyre løsninger, som f.eks. nedkøling af computerens cpu, ram, chipset, og grafikkort, men en sådan løsning er langt dyrere en en opgradering af cpu fra 2000+ til 2800+ , så min mening er at det ikke kan betale sig at overclocke med de priser man har på cpu i dag! De scores man får i benchmark ved overclockning er jo egentligt osse noget lir og pral over for vennerne, som hurtigt går over når man skal til at invenstere i en ny processor fordi den overclokkede brændte sammen!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-12-03 02:36

enig,vis man har et motherboardet der kan opgraderes til en større CPU,de koster ingenting i dag.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 17:38

Har du fået svar på spørgsmålet? Så accepter venligst et svar