/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
opsætning af pc til deling af bredbånd
Fra : cccf
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 12-12-03 18:14

Er der nogen der kan hjælpe os med at sætte vores komputere op til at køre med vores nyetablerede bredbåndsforbindelse.
Vi er 9 familier som har trukket kabler mellem os og forbundet dem fra en router gennem en swits vi bruger både win 98 og win xp.
venlig hilsen
cccf.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 18:17

Det var godtnok et par stykker.
Virker det slet ikke??? Ingen PC har adgang??
MVH
JMS

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-12-03 18:25

Der er ingen der endnu har koblet sig på men det siges jo at de forskellige pc skal indstilles til det.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 12-12-03 18:31

hvilken udbyder (isp) leverer jeres bredbånd
hvad for en router /swits

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 12-12-03 18:34

i har formenligt fået en brugsforviring der står nok hvordan i sætter win 98 og win xp.
op til jeres bredbånd

mvh Granslam

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-12-03 18:34

Det er fra TDC. routeren er den TDC leverer SpeedStream 5100.
swits er en 16 ports 10/100tx

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 18:40

Kablet fra jeres ADSL filter, skal i UPLINK på routeren. Resten kan i bruge til jeres pcér. Men i får jo et andet lille problem. I skal jo køre et LAN (lokalnetværk), så i skal lige være omhyggelig med, hvad og hvordan.
Start med at tilkoble PCén til, der hvor routeren står.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-12-03 18:42

granslam
hvis vi havde fået det var der vel ikke noget problem.
venligst
cccf

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 12-12-03 18:46

Jmsgruppen
Alt er klar vi mangler lige netop en vejledning i dette. (opsætning af dette)
hilsen
Cccf

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 18:49

Ønsker i at man i jeres netværk, kan arbejde sammen (se hinandens PCér og dele filer)

JMS

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 18:53
Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 110 point
Dato : 12-12-03 19:01

<<manse
Du er lidt hurtig, skulle lige til at foreslå dette link.

>>>cccf
Hvis du ikke får det til at virke som planlagt, så spørg lige igen. Husk evt. at konfigurere jeres router, og derudover måske investere i et securiti program, hvis i ikke allerede har det. Eks. Norton Internet Securiti. Har i brug for flere kanaler, kan i tilslutte en HUB direkte til jeres router.
Held og lykke

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 19:01
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 19:03

wrooooooooooooooommmmmmmm

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:06

<<manse

Pas lige på hastighedskontrollen

JMS

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 19:07

nede i bunden er det bare at klikke næste så skulle man finde alt der er værd at vide om windows netværk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-12-03 19:10

JMS,jeg er en fart(ikke tysk fart de lukter)

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-12-03 19:11

Manse
*LOL*

jms

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-12-03 20:55

her er også en adresse som også er værd at kigge på så er man fri for lange forklaringer
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 12-12-03 23:56

Tak for svaret jmsgruppen.
Jeg er nu som den første af 9 kommet på bredbåndet.
jeg kunne ikke komme på med mit netkort som var indbygget i bundkortet.
men da jeg satte et USB interface modem i lykkedes det.
venlig hilsen til alle
cccf

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 13-12-03 00:52

<<cccf
selv tak for min ydmyge indsats, jeg mener dog at manse 9933 hjalp til løsningen, det ordner vi indbyrdes.
Håber det virker efter hensigten, ellers sidder der altid mange her, som altid gerne vil hjælpe.
Glædelig
Og godt
MVH
JMS
nb. jeg kan nu ikke læse flere kommentarer her.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 04-01-04 16:09

Nu er vi 6 der er koblet på nettet og det kører fint men vi har bestilt den store hastighed . 2GB.
Der kommer jo også 3 husstande til.
Vi kan da godt hver især have vores egne e-mail adresse og udbydere på outlook ???
Jeg selv og 2 andre kører lige nu på TDC mailtjeneste.Men det kan vi jo kun fordi vi har vores e-mail hos dem.
Vores internet er hos TDC.
Venligts CCCf.